Wat zou je hier aan uitgeven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:41

Willeke_ schreef:
Ailill schreef:
Onze oude stal-eigenaar, 20 jaar geleden, maakte voor iedere nieuwe pensionklant een naambordje van ijzers met daarboven de initialen v.d. eigenaar, allemaal van ijzers.

Ook maakte hij wanneer je ziek was of een paarden ongeluk(je) een fotolijstje van 6 ijzers (3 onder, 3 boven in een boog vast aan de nagels), erg tof!


Wat lief zeg!
Ter inspiratie ;)

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:56

Er is al hammerite genoemd, ik had hem andersom bedacht. Je kunt evt nieuwe hoefijzers eerst etsen (wel een extra stap in je productieproces, maar niet echt heel veel werk), waardoor je nieuwe ijzers er ouder uit zien.

Ander dingetje: ik vind dit persoonlijk een verzamelitem of iets dat ik bij mensen met wat meer geld in huis zie staan.
Als je weet dat er niet veel kopieën gemaakt worden, kun je ze misschien verkopen in een beperkte serie. Met voor elke eigenaar een eigen papiertje welk nummer wijnrek ze hebben gekocht. Daarmee kan je product exclusiever worden en daarmee duurder. Moet je wel de mensen met meer geld ook weten Re bereiken.

Ik zou dit minstens 60e waard vinden, in beperkte oplage (50-100 stuks) met het juiste publiek kan het ook best 250-300e per rek waard zijn.

Palmera

Berichten: 9493
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:47

Wat een lage prijzen worden hier genoemd! :)
Dit is géén hema/xenos/ikea fabrieksgemaakt wijnrek. Dit is handgemaakt en in beperkte oplage. Dát maakt dat het dus meer waard is dan de bovengenoemde wijnrekken. Dus imo gaat de prijsvergelijking daarmee niet op.

Dus als iemand minder te besteden heeft en een wijnrek zoekt zijn de fabrieksgemaakte een prima oplossing. Maar wie een wijnrek zoekt, meer te besteden heeft en iets unieks wil zal hier best wat voor mogen neertellen.
Ik heb zelf niets te besteden, maar ik vind hem echt heel leuk. Als ik financieel geen probleem zou hebben zou ik (met een goed doel/stichting in het achterhoofd) geen moeite hebben met 150 euro.

hagelslag
Berichten: 9199
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:56

Als ik een wijndrinker zou zijn en euhh geld voor wat leuks over zou hebben.
Dan denk ik dat ca 150 een goeie prijs is.

Het is degelijke kwaliteit en redelijk uniek

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:59

Ik vind het een erg leuk idee, maar ik zou er zelf echt niet meer dan €35,- voor betalen. Daarnaast zou ik het met oude ijzers ook mooier vinden omdat het dan net een beetje extra's heeft. Als er duidelijk wordt vermeld dat het voor een stichting is en dit een erkende stichting is met een goed doel, zou het misschien de €50,- redden.

Daar moet ik wel even bij vermelden dat ik geen fanatieke wijndrinker ben en elke euro dus al veel vind voor een wijnrek. :+

Ik kwam op Facebook laatst een paardenhoofd van hoefijzers tegen. Dat is voor mij echt iets als kunst en daar zou ik zo €100-€150 voor neerleggen. (Misschien wel een leuk idee om ook te gaan maken)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 01:57

Ik zou toch ook eerder aan prijzen van 80 euro of hoger denken.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:17

De mensen die niet hoger gaan dan 50,- zijn echt niet prijs bewust en onrealistisch.
Vergeten hoeveel werk en materiaal er in gaat zitten
Het is geen "Ikea" item he... puur handwerk!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:27

Palmera schreef:
Wat een lage prijzen worden hier genoemd! :)
Dit is géén hema/xenos/ikea fabrieksgemaakt wijnrek. Dit is handgemaakt en in beperkte oplage. Dát maakt dat het dus meer waard is dan de bovengenoemde wijnrekken. Dus imo gaat de prijsvergelijking daarmee niet op.

Dus als iemand minder te besteden heeft en een wijnrek zoekt zijn de fabrieksgemaakte een prima oplossing. Maar wie een wijnrek zoekt, meer te besteden heeft en iets unieks wil zal hier best wat voor mogen neertellen.
Ik heb zelf niets te besteden, maar ik vind hem echt heel leuk. Als ik financieel geen probleem zou hebben zou ik (met een goed doel/stichting in het achterhoofd) geen moeite hebben met 150 euro.

exact. Ik zou juist hoog in zetten en het een 'design' label meegeven. Uniek ontwerp, goed doel, hergebruik oude materialen, kwestie van de juiste toon treffen.

Piet Hein Eek met zijn sloophout meubels, daar de prijzen al van gezien? (en ik ben fan van hem, voor alle duidelijkheid).

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:29

Het is dat ik een speciale koelkast voor alle wijn heb, anders had ik er graag 200-300 voor neergelegd

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 11:33

Paulina schreef:
Het is dat ik een speciale koelkast voor alle wijn heb, anders had ik er graag 200-300 voor neergelegd


Heh jammer van die koelkast. :Y) De stichting zou heel blij zijn met jou.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:49

Als je wat meer de nadruk legt op verzamelitem en/of met designerlabel dan denk ik dat je zeker wel naar de €200/€300 kan.

Als dat niet het geval is dan is een reële prijs wat mij betreft ook zo €80.

(Bij €35 zou ik gelijk denken: "wat is er mis mee?". Dat vind ik een hele vreemde prijs voor zoiets)

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:58

De marketing is de helft... dus ook mooi verhaaltje erbij van de maker + mooie foto.
Goede foto's van het product zelf met natuurlijk wat mooie wijnflessen erin.
Denk dat je ook dat het iets van 200 euro dan zou kunnen opleveren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25550
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:06

Erg mooi, ik heb er geen ruimte voor maar zou minimaal 75- willen betalen maar denk dat een liefhebber wel meer zou neerleggen

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:20

Oh mijn god. Deze wil ik écht graag hebben. Als ik geld zou hebben, zou ik hier zeker €100 voor betalen.
Ik ben verliefd. <3

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:21

Laat je ons weten voor hoeveel hij uiteindelijk verkocht wordt?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:22

45-50 euro.. scheelt mij leren lassen..
hoger dan dat en ik ga langs de hoefsmid voor een zak ijzers en ga zelf oefenen ;)

en alleen omdat de opbrengst dan naar een goed doel gaat.. anders zou ik er 25 voor neertellen..
Ik zou de stichting wel checken overigens voor ik zulke bedragen uitgeef (minstens even kijken naar het kvk hoelang men bezig is en naar het doel, wat er dus met het 'overbetalen' gebeurd).

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:28

Ojajoh schreef:
De mensen die niet hoger gaan dan 50,- zijn echt niet prijs bewust en onrealistisch.
Vergeten hoeveel werk en materiaal er in gaat zitten
Het is geen "Ikea" item he... puur handwerk!


valt onder 'kunst' in mijn ogen..
Tenzij er een gerenomeerde naam aan hangt, is het gewoon aan elkaar gelast 'oud ijzer' om grof te zeggen, ook al toont het best leuk. in principe is het ook niet te ingewikkeld of duur om het zelf te maken.

je kunt tien jaar met een schilderij bezig zijn, maar daar telt arbeidsloon ook niet, of materiaal.. gaat om de uitkomst, of het in de smaak valt bij de juiste mensen, wat die bereid zijn om te betalen en of je al een naam hebt opgebouwd als maker.

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:34

Ojajoh schreef:
De mensen die niet hoger gaan dan 50,- zijn echt niet prijs bewust en onrealistisch.
Vergeten hoeveel werk en materiaal er in gaat zitten
Het is geen "Ikea" item he... puur handwerk!

Er wordt niet gevraagd wat een realistische prijs is, er wordt gevraagd wat IK ervoor zou geven. En dat hoeft heus geen realistische prijs te zijn, het blijft toch voornamelijk wat de gek ervoor geeft :)

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 09:14

Fish_n_Chips schreef:
Laat je ons weten voor hoeveel hij uiteindelijk verkocht wordt?


Ja zal ik doen!
De eerste is zojuist op de facebookpagina van stichting roemeense paarden in nood gezet en de veiling loopt tot 12 november 12.00 uur

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 17:00

De veiling is geëindigd op 45,-
Hopelijk kunnen we voor de andere drie rekken mee krijgen. Mocht iemand daar ideeën voor hebben dan sta ik daar heel erg voor open!

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:09

@willeke: ik denkdat je het vooral moet zoeken in je contacten-vijver. Leg dit bijvoorbeeld eens neer bij een lions-club of Rotary. Die mensen hebben hier zelf geld voor over, of kennen mensen die hier best wat voor willen geven.
De gemiddelde Facebook-er die zo'n aanbod ziet hoopt eerder ergens een koopje te lopen.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 18:13

mirriezz schreef:
@willeke: ik denkdat je het vooral moet zoeken in je contacten-vijver. Leg dit bijvoorbeeld eens neer bij een lions-club of Rotary. Die mensen hebben hier zelf geld voor over, of kennen mensen die hier best wat voor willen geven.
De gemiddelde Facebook-er die zo'n aanbod ziet hoopt eerder ergens een koopje te lopen.


Goed idee, dank je! Ik heb daar geen ingang maar misschien een andere vrijwilliger wel.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wat zou je hier aan uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:31

zelf een ingang creeeren Willeke,
brutalen hebben de halve wereld
en mensen de mens is biologisch ingesteld om elkaar te willen helpen (een soort mechanisme om de soort in stand te houden), laatst zelf naar de startersdag van de KvK geweest waar dat ook weer eens benadrukt werd. ik ben nu zelf bezig met een inzameling en merk dat het inderdaad werkt om gewoon de hulpvraag uit te zetten, ook al ken je mensen niet persoonlijk of heb je geen ingang.