Dit jaar heb ik mijn MBO 4 diploma gehaald als Mediavormgever en volg nu de studie vormgeving aan de kunstacademie. Nu kom ik er achter dat de opleiding mij wat te weinig uitdaging bied, dus ben ik opzoek naar een goede oplossing. Wie weet kunnen jullie mij helpen
?Vormgeving is wel degelijk mijn ding (werk zelf al als freelancer in deze branche) maar ik mis de theorie en onderzoek binnen de studie. Ik leer eigenlijk niets en voel mij hierdoor nutteloos. De opleiding richt zich vooral op eigen ontwikkeling in creativiteit en niet zo zeer wat wij met onze creativiteit en skills kunnen betekenen voor de maatschappij. Dat vind ik erg jammer. Ik wil graag problemen onderzoeken, hierover brainstormen en daarna een medium ontwikkelen waardoor je het probleem kan verminderen tot oplossen.
Ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar een oplossing, maar het studieadviescentrum kan mij pas 24 november verder helpen. Daarnaast raad de academie aan gewoon Honours programma's te volgen, maar ik denk niet dat dat mijn smacht naar theorie kan verhelpen.
Zelf zat ik te denken om deze opleiding wel te blijven volgen, maar dan puur om bezig te blijven in waar ik goed in ben en dat mijn creativiteit blijft getriggert. Daarnaast zou ik dan een tweede HBO studie er bij willen volgen, zoals toegepaste psychologie. Een studie waar ik overigens voor de keuze kunstacademie al over twijfelde om te gaan doen. Met deze studie erbij heb ik mijn theorie (welke ik erg interessant vind) en helpt dit mij daarnaast om mijn conceptueel denken te versterken. Alleen is dit haalbaar en mogelijk?
Of ik haal mijn P en ga naar de Uni...maarja dan zit ik gelijk met het probleem welke studie.
Zijn hier mensen met ervaringen? Zelf ken ik niemand die twee hbo bachelors volgt, wel wo....dus ik hoor graag jullie meningen om mijn keuze wat te vergemakkelijken.
Alvast bedankt!!!

nu is het wel weer rustig, maar afgelopen maandag eindbeoordeling gehad en dan is het gewoon echt retedruk! Major, voorbereiding op m'n minor, portfolioavond, stage zoeken, studium generale (theorie) ik zou absoluut niet weten waar ik de tijd voor nog een opleiding vandaan zou moeten halen. Over het algemeen heb ik ook gewoon 5 dagen in de week school.