lastige kopers op marktplaats.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

lastige kopers op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 10:01

Ik zet regelmatig spullen die ik niet meer gebruik maar duur in aanschaf waren op marktplaats omdat ik vindt dat we al te veel weggooien en iemands er waarschijnlijk dankbaar gebruik van kan maken. Ook geef ik regelmatig dingen aan een goed doel.

Maar de laatste tijd heb ik steeds vaker kopers die allerlei extra eisen hebben, extra foto's willen (op zich geen probleem) akkoord gaan met een koop en dan toch weer net. Lelijk tegen je doen als je niet binnen een uur een antwoord geeft.(sorry maar ik ben niet iemand die constant online is). Nu iemand die sportkleding van me wil kopen voor een fractie van de nieuwprijs en dan verbaasd is dat je het zelf gedragen hebt. Ik zet alleen kleding op marktplaats die ik zelf nog gewoon zou dragen, dat niet kapot is. Dan krijg je allerlei verwijten dat je niet eerlijk bent en niet snel genoeg reageert. Dus heb ik haar maar geschreven dat als ze twijfelt ze de broek gewoon niet moet kopen en heb ik zelf de koop ontbonden. Ik zit niet op allerlei gedoe te wachten voor een broek van 15 euro.

Laatst iemand voor een zwart jurkje met groene bloemen die mij wekenlang gemaild heeft waarom dit jurkje niet zwart met witte bloemen is????? Zelf toen de advertentie niet meer actief was bleef ze me berichten sturen. Ik heb uiteindelijk een diep ademgehaald en haar vriendelijk gevraagd op zoek te gaan naar een andere jurk.

Hebben jullie ook het idee dat marktplaats ander geworden is de laatste tijd.

Destination

Re: lastige kopers op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:11

Ik vind ook dat er steeds vaker onjuiste informatie bij staat. Bijvoorbeeld dat de staat ''amper gebruikt/ zo goed als nieuw'' is, ik er nog nadrukkelijk om vraag of de staat echt nog netjes is omdat ik er wel een eindje voor moet rijden met de auto (3 kwartier enkele reis?), dat wordt beaamd en als ik dan het product kom halen zit hij toch vol met krassen of is er een onderdeel kapot o.i.d..
Zoals een achterfiets-stoeltje, amper gebruikt zou echt nog netjes zijn, was de bevestiging kapot kwam ik thuis achter.. Onderdeel a 20 euro. Ook bleek de staat niet amper gebruikt te zijn maar vol met krassen. Verwacht ik niet van een stoeltje voor achterop de fiets die amper gebruikt is. Ik heb mn verlies genomen, en zelf nog voor 50 euro in het stoeltje gestopt want verkopen kon ik niet voor het zelfde geld als wat ik er voor betaald had..

Afgelopen week een sinterklaas-cadeautje voor mn dochter, ze wil dolgraag een poppen-maxi cosi. Ik had er 1 gevonden voor 20 euro, zag er nog keurig uit op de foto's en ook op mijn vraag (waarbij ik vermelde dat het voor sinterklaas was, en dat die geen zichtbaar oude of kapotte cadeautjes geeft) werd weer beaamd dat hij echt nog netjes was. Ik weer 3 kwartier rijden met de auto, stoeltje zag er inderdaad op het eerste gezicht nog netjes uit, zat alleen een cadeau-lintje om het handvat gewikkeld. Dus ik dat ding meenemen, thuis gelijk dat cadeau-lintje eraf gehaald bleek het plastic daaronder gebroken en er miste een stuk.. Nou dat kan sinterklaas echt niet geven.. Gelukkig kon ik dit keer wel het stoeltje terug brengen, alleen zonde van mn tijd en reiskosten dus..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:56

Aangezien hierover al een topic loopt plaats ik hier een slotje. Je kunt verder praten in onderstaand topic.

Destination schreef:
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 7!
Gezien de lengte van dit topic denk ik niet dat je de enige bent :))