Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Fenrir schreef:Ik heb een keer op die van mijn oma gefietst en je gaat zo met gemak over de 30 km/u en dan staat dat ding nog niet eens op de helft van wat hij kan. Vind het persoonlijk geen prettige ontwikkeling dat je steeds meer van die fietsen ziet en nu ook bij jongere mensen, je hoort ze vaak amper aankomen en ze kunnen veel te hard (met name in de stad is dat gewoon gevaarlijk).
Brainless schreef:Fenrir schreef:Ik heb een keer op die van mijn oma gefietst en je gaat zo met gemak over de 30 km/u en dan staat dat ding nog niet eens op de helft van wat hij kan. Vind het persoonlijk geen prettige ontwikkeling dat je steeds meer van die fietsen ziet en nu ook bij jongere mensen, je hoort ze vaak amper aankomen en ze kunnen veel te hard (met name in de stad is dat gewoon gevaarlijk).
Dat is dus een fiets die na 1 januari een kenteken moet hebben en waarbij je een helm op moet.
De hulpmotor moet stoppen met helpen bij 25km per uur.
Doet hij dat niet, dan wordt hij als snorfiets gezien en moet zo ook worden geregistreerd.
Volgend jaar zal er dus veel controle komen op e fietsen.
Brainless schreef:Fenrir schreef:Ik heb een keer op die van mijn oma gefietst en je gaat zo met gemak over de 30 km/u en dan staat dat ding nog niet eens op de helft van wat hij kan. Vind het persoonlijk geen prettige ontwikkeling dat je steeds meer van die fietsen ziet en nu ook bij jongere mensen, je hoort ze vaak amper aankomen en ze kunnen veel te hard (met name in de stad is dat gewoon gevaarlijk).
Dat is dus een fiets die na 1 januari een kenteken moet hebben en waarbij je een helm op moet.
De hulpmotor moet stoppen met helpen bij 25km per uur.
Doet hij dat niet, dan wordt hij als snorfiets gezien en moet zo ook worden geregistreerd.
Volgend jaar zal er dus veel controle komen op e fietsen.
Kwanyin schreef:Ik vind het ook altijd bizar om te zien dat bij sommigen hun gezond verstand compleet wegwaait als ze nu eenmaal iets extra kunnen. Mijn auto haalt ook wel 150km maar ik ga niet in het dorpscentrum zo doorvliegen omdat het nu eenmaal kan (even los van de wettelijke beperking). Als ik met de elektrische fiets ben, let ik even hard op. Als er een kruising is met een fietspad of een gewone weg even goed vertragen en opletten, even bellen voor het voorbijsteken, eigenlijk gewoon gezond verstand gebruiken dus.
Jelleee schreef:Maar de reacties die ik er op krijg Variërend van een "je bent toch geen bejaarde?" tot een hatelijk "je bent echt lui, dat je een elektrische fiets hebt genomen". Nu kan ik me daar aardig overeen zetten, maar leuk is natuurlijk anders.
Keet schreef:Ben ook aan het kijken voor een ebike. MAar wel met ruimte voor kinderzitjes erop.
Gups gaat bij opa en oma ook altijd mee op de ebike. Netjes een helmpje op en een schermpje. Zij hebben een Flyer. Die ligt alleen boven mijn budget.
uggy schreef:Ik ben 17 en heb een elektrische fiets. Ik krijg hier best wel vaak reacties op, maar ben wel heel blij dat ik hem heb! Want zonder E- bike zou ik toch niet zo goed kunnen fietsen met mijn reuma. En daarom trek ik me van de negatieve reacties nooit iets aan
Willeke_ schreef:Mars schreef:Tja heel eerlijk vind ik t ook meer iets voor omaatjes. Ik denk dat t veel gezonder is om zelf te bewegen, zeker als jonger iemand. Voor oudere mensen of mensen die om een of andere reden (medisch )moeilijk kunnen fietsen vind ik t een top uitvinding.
Maar wat maakt t uit wat anderen vinden? Als je zelf blij bent met je fiets is het toch prima
En als het ipv een scooter is? Vind je het dan nog steeds voor omaatjes?
Mars schreef:Willeke_ schreef:
En als het ipv een scooter is? Vind je het dan nog steeds voor omaatjes?
Ik begrijp niet helemaal wat dat aan mijn mening zou veranderen... Jonge mensen bewegen vaak al zo weinig en dan ook nog hulp met fietsen?
Dus ja voor ouderen of mensen met lichamelijke beperking: top. Voor jonge mensen die prima kunnen fietsen: erg lui en ongezond.