We waren eigenlijk aan het kijken voor een tweede auto erbij, toen mijn keuze viel op een elektrische fiets. De keuze leek mij goedkoper (geen bezine, wegenbelasting enz), milieuvriendelijker en daarbij gezonder want je blijft toch lekker in beweging.
Ik cross dus nu al een poosje rond op een elektrische fiets, ideaal voor naar stal etc. Het waait hier eigenlijk altijd wel aan de kust en met mijn gewone fiets vond ik dat in de polder hier toch echt niet tof in de winter. Maar de reacties die ik er op krijg
Variërend van een "je bent toch geen bejaarde?" tot een hatelijk "je bent echt lui, dat je een elektrische fiets hebt genomen". Nu kan ik me daar aardig overeen zetten, maar leuk is natuurlijk anders.Hebben meer mensen hier 'last' van? Uiteraard blijf ik lekker zo rondfietsen, en pak de auto alleen voor grote afstanden en de wekelijkse boodschappen eigenlijk.

Sowieso fietst hier in de buurt (buitengebied) een aardig deel van jongeren die naar de middelbare school (stad verderop) gaan op een elektrische, het is dus ook wel behoorlijk ingeburgerd.