'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is jouw relatie veranderd nadat je getrouwd bent?

Ja
9 (4%)
Ja, maar dat kwam niet door het trouwen op zich
23 (11%)
Nee.
170 (84%)

Totaal aantal stemmen: 202


verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:11

Toen ik een kind kreeg vlogen de kilo's er juist af :=
Zeker met bv gaat dat als een tierelier

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:17

Dan toch maar eens een baby maken :=

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:19

Ik werd ook alleen maar lichter nadat de kinderen kwamen. Nu zijn ze 5 en 6 en kruipt het gewicht (gelukkig) eindelijk weer een beetje omhoog :)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:23

Nou, helaas, ik ben van ieder kind 5 kg zwaarder geworden en afvallen deed ik maar moeizaam, borstvoeding hielp daar ook niks bij.

Van zwaar fysiek werk ging ik naar licht werk en kinderen opvoeden en de eerste jaren had ik echt geen tijd om uitgebreid te sporten daar naast.
Manlief maakte enorm lange dagen dus alles kwam op mij aan.

Heb een aantal jaren gewerkt toen de kinderen naar de middelbare school gingen maar bij de zoveelste reorganisatie lag ik er weer uit en met 50 kom je niet meer makkelijk aan het werk.

Enige voordeel is nu dat ik doordeweeks alleen kook wat goed voor mij is en totaal geen lekkers in huis haal.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:29

Wat betreft de naam ik heb mijn eigen naam gehouden. De naam die ik gekregen heb van mijn ouders en die hoort bij mij. Ik ben ook geen bezit van mijn man dus hij mag zijn naam zelf houden ;)

Onze zoon heeft wel zijn naam gekregen trouwens.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:33

Ik heb ook gescheiden ouders en was blij dat ik de naam van mijn man kon aannemen.
Enigsinds verbaast toen ik in Belgie weer met mijn meisjesnaam werd aangeschreven.

Inmiddels mix ik het , net hoe het uitkomt, ben een echte grenslander.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:36

Heb niet het hele topic gelezen.. maar bij vrij veel Amerikanen is het nog standaard niet samen te wonen en dit pas te doen nadat ze getrouwd zijn.

Dus ja, dan zal het wel ff pittig zijn.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:41

spatter schreef:
Nou, helaas, ik ben van ieder kind 5 kg zwaarder geworden en afvallen deed ik maar moeizaam, borstvoeding hielp daar ook niks bij.

Van zwaar fysiek werk ging ik naar licht werk en kinderen opvoeden en de eerste jaren had ik echt geen tijd om uitgebreid te sporten daar naast.
Manlief maakte enorm lange dagen dus alles kwam op mij aan.

Heb een aantal jaren gewerkt toen de kinderen naar de middelbare school gingen maar bij de zoveelste reorganisatie lag ik er weer uit en met 50 kom je niet meer makkelijk aan het werk.

Enige voordeel is nu dat ik doordeweeks alleen kook wat goed voor mij is en totaal geen lekkers in huis haal.

Ik was ook thuisblijf moeder. Maar ging de eerste jaren veel wandelen en fietsen en lekker buiten zijn met de kids. Toen ze naar de basisschool gingen, was er ook weer ruimte om naar de sportschool te gaan.

Mer1980

Berichten: 18871
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:54

Ik heb ook de naam van mijn man aangenomen en mijn meisjesnaam erachter. Mijn meisjesnaam is lastig en ondanks dat het een plaatsje is in Noord-Holland (U rsem) denken veel mensen dat het Turks is en heb ik daar zeker wel problemen mee gehad qua solliciteren vroeger.

Wat betreft afvallen met kinderen krijgen. Nou ik was 65 kilo toen ik zwanger werd van de eerste en 97 toen het eruit was. Met een diƫtiste en 5 x per week sporten dit kunnen reduceren tot 80 kilo, dus die laatste 15 gingen nooit meer weg. Nu zwanger van de 2e (33 weken) en zit op 88. Borstvoeding heb ik 14 maanden gegeven maar hielp niets, dus reken daar niet op. Uit recente onderzoeken blijkt het ook onzin te zijn. Tenzij je al dun was van jezelf kan het je opvreten, maar als je al wat voller bent helpt het geen reet.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:56

Ik fietse iedere dag de kinderen 8 km naar school en weer terug en smiddags opnieuw.
Verder reed ik nog mijn eigen paarden en deed daarvan ook alle verzorging, net als de schapen, kippen en andere kleindieren, maar afvallen ho maar :roll:

Maar het zit genetisch zwaar verankert in mijn genen, mijn vaders kant is gewoon zwaarlijvig.
Ik heb 2 kinderen die net als mijn man moeilijk op gewicht zijn te krijgen en een dochter die lijkt op mij en van jongs af aan al op haar gewicht moest letten .
Ook niet erg makkelijk in 1 gezin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:07

verootjoo schreef:
Toen ik een kind kreeg vlogen de kilo's er juist af :=
Zeker met bv gaat dat als een tierelier


Ik heb ruim een jaar bv gegeven. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op. Hier geen zwaar overgewicht, maar toch een paar kilo'tjes teveel. Die er dus ook met meer bewegen en minder eten niet af willen. Wellicht zou het wel lukken als ik bijvoorbeeld koolhydraten helemaal schrap, maar ik heb al bepaalde voedselintoleranties (oa geraffineerde suiker) dus ik wil mezelf niet nog meer beperken in eten. Anders kunnen we nergens meer op visite, en word koken voor het gezin ook een hele uitdaging. Denk dat ik dus maar moet accepteren dat ze bij me horen. Mijn man maakt het niks uit, die vind me nog steeds even mooi.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:10

Ik ben 3x zwanger geweest maar weeg op dit moment precies net zo veel als toen ik trouwde. Nu had ik de mazzel dat ik tijdens allebei mijn zwangerschappen ook niet meer dan 7 kilo aankwam, bij de laatste zelfs maar 3.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:52

Hier was ik 62 kilo voor en 95 kilo na de zwangerschap. Inmiddels is ie bijna 8 maanden na zit ik alweer op 75. Wel borstvoeding maar met name gewoon genetisch.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:06

SusanH schreef:
verootjoo schreef:
Toen ik een kind kreeg vlogen de kilo's er juist af :=
Zeker met bv gaat dat als een tierelier


Ik heb ruim een jaar bv gegeven. Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op. Hier geen zwaar overgewicht, maar toch een paar kilo'tjes teveel. Die er dus ook met meer bewegen en minder eten niet af willen. Wellicht zou het wel lukken als ik bijvoorbeeld koolhydraten helemaal schrap, maar ik heb al bepaalde voedselintoleranties (oa geraffineerde suiker) dus ik wil mezelf niet nog meer beperken in eten. Anders kunnen we nergens meer op visite, en word koken voor het gezin ook een hele uitdaging. Denk dat ik dus maar moet accepteren dat ze bij me horen. Mijn man maakt het niks uit, die vind me nog steeds even mooi.


Oh, ik dacht dat dat door de bv kwam dat je dan sneller afvalt, hoewel ik nu al een tijdje gestopt ben maar nog steeds niet meer bijkom :x ben nog 5kg kwijt die ik eigenlijk wel terug moet hebben.

Maar als ze er helemaal niet meer af gaan dan horen ze vast bij je. En zolang je geen morbide obesitas hebt zijn die paar kilootjes extra ook niet een groot probleem toch? :) en anders wil ik ze wel van je hebben :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:26

Ik heb wel 5 kilo in de aanbieding verootjoo
Was na BV erg blij met mijn gewicht maar laatste maanden is er stiekem wat bij geslopen