(Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:51

BeSen schreef:
musiqolog schreef:
Nu ik erover nadenk: als Bokt niet bestond, zou dat ons al een hoop uitstelgedrag schelen... :)

Nee hoor :')
Ik heb iemand een keer al mijn electronica laten bewaken en ik ging dom naar een muur staren :+ Vrij ernstig dit...

Ik heb precies hetzelfde, of ik ga iets anders doen :o

Vaak is het wel zo bij mij, als ik eenmaal aan het werk ben dan heb ik niet eens door dat ik voor ga werken _O-

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:03

Ik weet niet meer wie de link naar habitica geplaatst heeft, maar heel erg bedankt daarvoor :)
Ik heb vandaag meer gedaan dan in de twee maanden hiervoor samen :D

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:16

Dat was ik. :)) Is verslavend he, en nu eens een keer op een goede manier!

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:18

Ja, het is echt super verslavend :')
Maar het werkt voor mij wel echt super goed, nu krijg ik een beetje vertrouwen in mijn tentamenweek, dus dat is fijn :D

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:20

Hartstikke goed, blij om te lezen!

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:29

ik lees even mee, zelfde probleem

Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:35

Oei daar heb ik ook echt enorm last van. Heb nog een grote opdracht te maken voor school, heb nog 2 weken, en ik betwijfel of dat genoeg is :') Ik zou de vakantie gebruiken om flink bezig te gaan........ Ik haat mezelf soms echt :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:51

KimL86 schreef:
Naar aanleiding van dit topic heb ik eindelijk maar eens mijn kerstboom van 2 jaar terug van het balkon afgehaald.
Ook zoiets wat ik al heel lang aan het uitstellen ben.

Jolijn 2001, heel herkenbaar die tijdsdruk en overal een wedstrijdje van maken.
Die wedstrijdjes slaan alleen nergens op want de ander weet niet dat het een wedstrijd is haha :')


Hahaha, dit inderdaad _O-

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:09

Ik gebruik nu ook habitica, en verrek, het werkt _/-\o_ :wow:

Wat voelt het heerlijk om wat dingetjes af te krijgen *\%/*


Edit; ik kan voor de (middelbare) scholieren onder ons het programma Quizlet aanraden :j
Dat is voor woordjes en zinnetjes leren, maar dan op een leuke manier. Dus in spelletjesvorm bijvoorbeeld. Voor mij persoonlijk werkt het echt super :j

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:20

Jup, uitstelgedrag heb ik (helaas) wel. Deels omdat ik gewoon lui ben, aan de andere kant omdat ik gewoon bang ben dat ik het niet kan doen. Ik ben bang dat mensen teleurgesteld in me zijn. Het gaat elke keer hetzelfde:

1. Ik moet werk doen
2. Ik stel het uit omdat ik denk dat ik het toch niet kan (en omdat ik denk dat het op een andere dag ook kan).
3. Ik lig er (letterlijk!) s'nachts van wakker.
4. Stress
5. Ik maak in m'n hoofd een soort planning.
6. Begin veeeel te laat.
7. Stress
8. Het lukt niet omdat ik mijn concentratie er niet bij kan houden. Ik denk dan meer aan hoe teleurgesteld mensen zijn als ik het niet af heb.
9. Nog meer stress
10. Rond 11/12 uur mijn werk af.
11. Teleurgesteld zijn in mezelf.
12. S'nachts wakker liggen van al het andere werk wat ik ook moet maken, ook als dat pas een paar weken daarna af moet zijn.
13. Ik moet werk doen
Etc. etc.

En nee, ik zeg hiermee niet het alleen maar komt door stress. Ik ben ook gewoon lui, maar ik zou soms zó graag willen dat ik mijn werk kan maken zonder te stressen.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:28

jolijn2001 schreef:
Ik gebruik nu ook habitica, en verrek, het werkt _/-\o_ :wow:

Wat voelt het heerlijk om wat dingetjes af te krijgen *\%/*


Edit; ik kan voor de (middelbare) scholieren onder ons het programma Quizlet aanraden :j
Dat is voor woordjes en zinnetjes leren, maar dan op een leuke manier. Dus in spelletjesvorm bijvoorbeeld. Voor mij persoonlijk werkt het echt super :j

Wat is habitica >;)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:42

Phoebert - Ik herken me ook heel erg in jou stuk. Het piekeren en stressen over dingen is zo vervelend, maar helaas heb ik nog gwwn manier gevonden om daar op een goede manier mee te dealen. Het bang zijn om mensen teleur te stellen ken ik helaas ook maar al te goed en is ook een vervelende eigenschap. Hopelijk vinden we beide door dit topic de gouden tip.

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 04:56

Nico_lette schreef:
jolijn2001 schreef:
Ik gebruik nu ook habitica, en verrek, het werkt _/-\o_ :wow:

Wat voelt het heerlijk om wat dingetjes af te krijgen *\%/*


Edit; ik kan voor de (middelbare) scholieren onder ons het programma Quizlet aanraden :j
Dat is voor woordjes en zinnetjes leren, maar dan op een leuke manier. Dus in spelletjesvorm bijvoorbeeld. Voor mij persoonlijk werkt het echt super :j

Wat is habitica >;)


Habitica.com
Je moet je poppetje in level lateb groeien, dieren verzamelen en queestes uitvoeren. (En vast nog meer, maar ik ben pas net begonnen natuurlijk) De punten hiervoor verdien je door het doen van opdrachten (bijv. je huiswerk)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:13

Wat ik gisteren al melde... ik heb over 1,5 u mijn mondeling examen Nederlands. Niks,nul,nada voorbereid. Wish me luck :p

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:52

Klinkt als mezelf, bontejames :') Hoe is het gegaan?

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:41

Heel herkenbaar Phoebert...
Heb om 2 uur mijn presentatie, heb wel een powerpoint maar helemaal niet geoefend. En nu zit ik thuis maar kan ik me niet concentreren omdat de buren aan het verbouwen zijn. Heb ook de hele nacht hele vreemde dromen gehad over dat ik het was vergeten en dus niet aanwezig was, of dat ik me had verslapen. Alle mogelijke rampscenario's zijn al door mijn hoofd geschoten.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:48

Mijn panic monster is deze week met vakantie want ik heb ook vakantie maar genoeg te doen. Ik ga zo eens proberen om een bullet journal te maken maar dat wil ik ook al een uur of twee doen...

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:53

Bullet Journal vind ik heel fijn! Heb ik ook best wel snel kunnen opzetten.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:07

Die TedTalk heeft mij uiteindelijk echt super veel geholpen bij het afmaken van mijn scriptie.
Als ik begin aan een taak dan voel ik me er altijd echt heel naar over en doe ik er alles aan om eronderuit te komen, maar ik ben er inmiddels achter dat als ik langer dan een halfuur/drie kwartier ergens aan werk, dat dat gevoel dan verdwijnt en ik gewoon bezig ben met m'n taak. Dat betekent dus dat mijn eerdere aanpak van opdelen in blokjes van 20 minuten dus totaal geen zin heeft :') Voor grote taken maak ik dus blokken van een uur.

Voor kleinere dingen heb ik nog niet echt iets gevonden, zeker op mijn werk heb ik daar last van :(

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:16

Ik had eerder in het topic http://habitica.com/ gepost. Het heeft me ontzettend geholpen, maar wil nu toch een Bullet Journal gaan proberen :j

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:20

Habitica werkt voor mij! *\o/* (voorlopig toch :') ) Dank je wel voor de tip!

Een bullet journal gaat voor mij te veel tijd kosten. Ben nogal perfectionistisch aangelegd en wil dan alles te goed doen. Als ik dan een fout schrijf in een bullet journal, zou me dat al ontmoedigen. Met Habitica kan ik het gewoon wijzigen. Ook handig dat je de to do lijst overal bij hebt. Vaak schiet er op de vreemdste momenten (tijdens een wandeling met de honden) nog iets in mijn hoofd van: aah ja, dat moet ik ook nog doen. Nu kan ik het snel erbij zetten en klaar.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:35

Geweldig tesseke! Het enige wat Habitica er nog bij moet doen is to-do's in de toekomst. Ik heb vaak dingen die ik op wil schrijven zodat ik het niet vergeet, maar nog niet hoef te doen. Als je het bij de normale to-do's doet is het onoverzichtelijk en wordt je gestraft als je het niet meteen doet.

Ik snap wat je bedoelt met de bullet journal, helemaal nu ik dit zie: https://www.buzzfeed.com/annaborges/bul ... .wb87eQzAL wat hebben mensen toch met hun perfecte handlettering? :evaw:

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:50

Je kunt in Habitica wel een datum toevoegen toch? Of gaat hij dan ook zeuren dat je het die dag niet hebt gedaan?

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:53

Ja met de calender.. Ik vind het niet zo'n fijn systeem.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:01

Datum toevoegen is inderdaad niet zo praktisch. Je moet dan eerst je taak ingeven, en dan op aanpassen klikken en dit zo aanpassen. Vind dit via de telefoon al sneller gaan dan via de laptop.