Na lang twijfelen open ik toch maar een topic, omdat ik me er soms toch een beetje voor schaam: Ik heb last van uitstelgedrag.
1 op de 5 personen schijnt hier last van te hebben, in meer of mindere mate.
Bij mij is het zodanig dat ik continu in conflict ben met mezelf, mijn zelfvertrouwen erdoor wordt geschaad en het mijn prestaties in de weg zit. Ik voel me heel vaak lui en durf er eigenlijk niet echt voor uit te komen omdat ik soms zelf best hard kan zijn over 'luie' mensen. Als ik iets moeilijk vindt of eng stel ik eigenlijk altijd uit. Vooral in mijn studie en werk uit zich dit. Soms is het best extreem... Ik heb ontzettend veel dromen en ambities, en kan veel meer presteren dan nu, maar ik zit mezelf in de weg. Ik heb al een hoop bereikt, maar minder dan ik zou willen/kunnen. Ook levert het een hoop stress op.
Nu 'schijnt' het dat uitstellers niet perse lui zijn, maar dat het een verschijnsel is van hoge gevoeligheid en perfectionisme. Nu herken ik mijzelf daar zeker wel in, maar hoe moet ik hiermee om gaan? Ik heb echt ontzettend veel zelfkennis, maar ik grip krijgen op mezelf lukt nog niet.
Ik ben nu weer met de zoveelste e-cursus bezig (SoChicken) en ik hoop dat dit wat gaat helpen.
Wie herkent dit nog meer? In welke mate heb je er last van? Ik zou in dit topic graag ervaringen en tips en tricks uitwisselen, zodat we onszelf misschien wat minder stom gaan vinden.
Uiteraard zijn ex-uitstellers ook welkom om hun tips te delen, graag zelfs!!

Ik ben te erg voor woorden.