Dode wespen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:41

Zit maar één ding op... Huis afbranden...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:42

Omg, ik krijg hier spontane kriebels van! Ik haat wespen en ren al weg als ik er een zie, laat staan 10.000! En wow dat nest! Voor hoeveel wespen was dat goed? En laat je het wel door een bestrijder weghalen want denk dat het nogal gevaarlijk is het zelf te doen!

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:42

Lente schreef:
Zit maar één ding op... Huis afbranden...


En het as begraven.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:44

Ik krijg hier gewoon spontaan kriebels van. Ik sliep in ieder geval niet meer thuis.

Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:46

Tieneke schreef:
Lente schreef:
Zit maar één ding op... Huis afbranden...


En het as begraven.


En daar dan spiritus overheen en dáár weer met een vlammenwerper langs...

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:46

Prachtig kunstwerk, jammer dat de kunstenaars er in willen wonen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:48

Laatste spam: Hoe kan het als alle beesten dood gaan in de winter, er zoveel weer binnen no time geboren kunnen worden? Dat zou toch verboden moeten zijn...

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:54

sureido schreef:
Laatste spam: Hoe kan het als alle beesten dood gaan in de winter, er zoveel weer binnen no time geboren kunnen worden? Dat zou toch verboden moeten zijn...

Om als vogelvoer te dienen en ander ongedierte op te ruimen.. O:)

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:09

Tieneke schreef:
Omg :oo

Hoe groot is dat ongeveer?

1 meter bij 50cm zoiets

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:10

Nou, behalve het ongedierte wat écht wat toevoegt aan de samenleving, vind ik dat de rest gewoon uitgeroeid mag worden. Insecten, baaah

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:13

Nachocheese schreef:
Omggggggg 8)7

Heb je de bestrijder al gebeld?

nee, dat hoeft niet want ze gaan in de winter toch dood. We hebben er niet echt last van. Naar het schijnt betrekken ze een vorig nest niet weer. Ook zonde, ze hebben er zoveel werk van gehad. Je kunt er ook niet bij, want dan moet het plafond er uit. Ja afbranden zou de beste oplossing zijn :D

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 22:20

Maar degene die nu in het nest zitten blijven wel leven volgens mij. Ik ben bang dat je er in het voorjaar wel last van gaat krijgen als ze "uitvliegen".

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:23

Dus ik probeer op die foto van dat witte ding te ontdekken waar het nest dan moet zijn.

Dat witte ding ís het nest ... Ieuw ...

Eigenlijk is het fantastisch mooi. Het zou alleen geen wespennest moeten zijn.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:29

pillow schreef:
Nachocheese schreef:
Omggggggg 8)7

Heb je de bestrijder al gebeld?

nee, dat hoeft niet want ze gaan in de winter toch dood. We hebben er niet echt last van. Naar het schijnt betrekken ze een vorig nest niet weer. Ook zonde, ze hebben er zoveel werk van gehad. Je kunt er ook niet bij, want dan moet het plafond er uit. Ja afbranden zou de beste oplossing zijn :D


Ah oke. Ik dacht dat ze daar eitjes in lieten zitten. En dat die dan volgend voorjaar weer gebruik maken van het nest.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:33

pillow schreef:
[ [url=m/pKilh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BL1BTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou ik hoefde niet echt te zoeken.


Je hebt je huis minimaal verbrand? :oo

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:35

sureido schreef:
Nou, behalve het ongedierte wat écht wat toevoegt aan de samenleving, vind ik dat de rest gewoon uitgeroeid mag worden. Insecten, baaah


-O-
Waar is het heengegaan met de mensheid -O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:46

WOW!!!! Ik schrok me dood toen ik de foto's zag...
Ik zou er niet meer durven te slapen totdat alles weg was, ben panisch voor insecten :') :') :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:00

Maflinger_S schreef:
Dus ik probeer op die foto van dat witte ding te ontdekken waar het nest dan moet zijn.

Dat witte ding ís het nest ... Ieuw ...

Eigenlijk is het fantastisch mooi. Het zou alleen geen wespennest moeten zijn.

Ik wist niet eens dat een wespennest er zo uit zag en was ook al aan het zoeken idd :') als ik dat op zolder tegen zou komen zou ik er denk ik nog een keer tegen aan duwen om te voelen of het zacht was :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:31

Het nest ziet er eigenlijk best heel mooi uit :o toch kunstig dat die prikbeesten dat zo knap kunnen maken.
Maar erin wonen zou ik ook niet op prijs stellen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:33

pillow schreef:
Nachocheese schreef:
Omggggggg 8)7

Heb je de bestrijder al gebeld?

nee, dat hoeft niet want ze gaan in de winter toch dood. We hebben er niet echt last van. Naar het schijnt betrekken ze een vorig nest niet weer. Ook zonde, ze hebben er zoveel werk van gehad. Je kunt er ook niet bij, want dan moet het plafond er uit. Ja afbranden zou de beste oplossing zijn :D


Maar dan moet het wel koud genoeg worden :=

Op de foto's ben je nog dichtbij het nest gekomen en ik zie ook niet zoveel wespen. Had je de meesten al dood gespoten?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:26

pillow schreef:
[ [url=m/pKilh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BL1BTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou ik hoefde niet echt te zoeken.

Wauw! Wat een prachtig nest!
Je zei dat je dacht aan hoornaars? Heb je ook duidelijkere foto's van de wespen zelf? Of heb je een iets uitgebreidere beschrijving dan 'best groot'?

Voor de duidelijkheid, hoornaars zijn echt best wel behoorlijk groot en hebben heel duidelijk roodbruin naast hun zwart-geel, en als je ze van dichtbij ziet, zouden de antennes ook volledig roodbruin moeten zijn (vs zwart bij de duidelijk kleinere Middelste Wesp).

Zou wel heel gaaf zijn als je inderdaad die prachtige dieren zou hebben. Die opvallende verschijning met dat zware gebrom en hun rustige, bijna onverstoorbare gedrag (absoluut niet zenuwachtig en agressief zoals mensen nog wel eens van hoornaars verwachten).

Ik heb ze dit jaar uitgebreid kunnen bekijken op een paar bloedende zomereiken waar ze steeds het sap van kwamen drinken. Jaren terug bij mijn ouders in de tuin kunnen genieten van hun bezoekjes aan de bloeiende Japanse duizendknoop, waar ze vooral geïnteresseerd leken in alle hapjes die daar nog meer opaf kwamen.

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:39

Omg dacht ook huh waar is dat nest dan, heb helemaal de kriebels ervan. Hoop dat ik niet zoiets in mijn huis heb :O

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:40

oomens schreef:
pillow schreef:
[ [url=m/pKilh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BL1BTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou ik hoefde niet echt te zoeken.

Wauw! Wat een prachtig nest!
Je zei dat je dacht aan hoornaars? Heb je ook duidelijkere foto's van de wespen zelf? Of heb je een iets uitgebreidere beschrijving dan 'best groot'?

Voor de duidelijkheid, hoornaars zijn echt best wel behoorlijk groot en hebben heel duidelijk roodbruin naast hun zwart-geel, en als je ze van dichtbij ziet, zouden de antennes ook volledig roodbruin moeten zijn (vs zwart bij de duidelijk kleinere Middelste Wesp).

Zou wel heel gaaf zijn als je inderdaad die prachtige dieren zou hebben. Die opvallende verschijning met dat zware gebrom en hun rustige, bijna onverstoorbare gedrag (absoluut niet zenuwachtig en agressief zoals mensen nog wel eens van hoornaars verwachten).

Ik heb ze dit jaar uitgebreid kunnen bekijken op een paar bloedende zomereiken waar ze steeds het sap van kwamen drinken. Jaren terug bij mijn ouders in de tuin kunnen genieten van hun bezoekjes aan de bloeiende Japanse duizendknoop, waar ze vooral geïnteresseerd leken in alle hapjes die daar nog meer opaf kwamen.


Nou, hier zijn ze er niet zo blij mee, en dan vooral de Aziatische variant die ooit mee is gekomen met een schip.
Als deze steken kan dat in bepaalde gevallen dodelijk zijn (ja ook voor volwassenen).

Edit: nog even een lijstje met voorbeelden opgezocht.
http://www.bijenhouders.nl/files/downlo ... a_mnhn.pdf

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:48

palousa_boy schreef:
Nou, hier zijn ze er niet zo blij mee, en dan vooral de Aziatische variant die ooit mee is gekomen met een schip.
Als deze steken kan dat in bepaalde gevallen dodelijk zijn (ja ook voor volwassenen).

Edit: nog even een lijstje met voorbeelden opgezocht.
http://www.bijenhouders.nl/files/downlo ... a_mnhn.pdf

Aziatische hoornaars zijn inderdaad andere koek, en zeker voor bijenhouders. Het zijn goede jagers die grote schade kunnen aanrichten in bijenvolken. In Zuidwest Frankrijk en Noord Spanje zijn ze er dan ook niet heel blij mee.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:26

OMG :wow:
ik ging ook emigreren :j