Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:53

Mijn demente oma heeft magische krachten. Mijn vader pint eens per week zo'n twintig euro voor haar. (Mijn oma gaat het huis niet meer uit, want dan vindt ze de weg niet meer terug. Ze hoeft dus ook nergens iets te kopen, maar toch is steeds haar portemonnee leeg.) Als mijn vader het dan geeft, draait hij zich om en het is weg. Maaarrrr, mijn oma weet het dan ook niet meer. Dan wordt mn vader boos en mn oma boos en ik moet altijd echt zo hard lachen :D
Of, als ze dan bij ons op visite is, gaat ze gerust een potje slapen in een stoel. Erg gezellig
En laatst moest ze een knoop vaster naaien aan mijn vaders jas, maar ze wist eigenlijk niet meer welke. Heeft ze ze allemaal gedaan, behalve degene die moest |o

eestheer

Berichten: 587
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:04

Ik ging een nieuwe zonnebril kopen met mijn oma. Had er twee die ik leuk vond, een dure en een goedkope. Twijfeltwijfel.. wilde het liefste de dure maar de goedkope was eigenlijk ook wel prima.
Heeft mijn oma de kaartjes eraf gehaald en omgewissel zodat ik de dure bril voor het geld van de goedkope had...

:')

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:07

Toen mijn (onlangs overleden) beppe een computer kreeg heeft mijn moeder haar geholpen die te instaleren, dat ging ongeveer zo:

Moeder: "Ja nu moet je op het kruisje klikken"
Beppe: *klikt met haar vinger op het kruisje*
Moeder: "nee mam met de muis! Hahahah"
Beppe: *pakt de muis en drukt hem tegen de computer aan*

Nou ik heb volgens mij nog nooit zo hard gelachen hahah. :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48454
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:15

Wij gingen vroeger altijd op vakantie naar Overijssel. In het dorp waar we waren zat een slager, die had een grote stenen koeiekop aan de gevel hangen, dus al snel noemde ik (toen 5 jaar) het "Slagerij Koeiekop"... Paar jaar later, we waren weer in dat dorp en toen vroeg iemand naar een slager... en toen zei mn oma dat ze maar naar "Slagerij Koeiekop" moesten gaan, omdat die van die lekkere verse worst hadden :))

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:27

Voor oma's verjaardag gingen we eten bij een wokrestaurant. Ging ook een schoonzus van oma mee die de plank nogal mis slaat := Na een half uur eten begint schoonzus erover dat ze het een heel slecht restaurant is, vlees is veel te rauw en de groente is ook niet gaar.
Bleek dat ze dus niet doorhad dat t eerst gewokt moet worden voordat je met je eten terug naar tafel gaat :') Later hoorden we van oma dat haar schoonzus een explosief avondje op de wc had doorgebracht na dit rauwe avontuur :=

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:30

Op de verjaardag van mijn oma kwam een jonen ter sprake. Mijn oma wilde ook wel even weten wie het was dus heb haar toen in alle vertrouwen op Facebook een foto laten zien. Nee, ze moest hem toch echt even zelf vasthouden... Na vijf minuten vond ik het wel genoeg en dacht ik dat ze hem wel uitgebreid genoeg geinspecteerd had.. Blijkt dat oma door alle foto's aan het kijken is en overal op 'vind ik leuk' aan het drukken is.... :') Haar reactie "Ja, het is toch een leuk jong. Dan druk ik daarop want het staat er niet voor niks." Bedankt oma.

En oma is ook heel goed in fluisteren... Heeft al een hoop gênante momenten opgeleverd.

Oja en mijn opa is ook een heerlijk figuur. Een paar jaar geleden was mijn broertje helemaal gek van de Coolcat, dus met opa en oma naar de Coolcat om kleding te kopen. Mijn opa is niet zo'n fan van shoppen dus liep een beetje door de winkel te struinen. Een medewerker vroeg toen aan hem of hij alles kon vinden, dus opa: "Nou, ik zou eigenlijk ook wel een vestje willen". De medewerker heeft de hele winkel doorzocht, maar kwam tot de conclusie dat er niks voor opa was. :')

En de oma van mijn Coolcat-opa laat soms echt keiharde scheten in het openbaar en dan geeft ze mijn opa de schuld "Jaaaaan, gadver!" Of bij gebrek aan opa, "Hoor je dat? Die meneer laat gewoon een keiharde scheet."

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:38

Aah, oma's! <3

De mijne zijn allebei knettergek haha.
De ene oma gaat voetbal kijken, op de camping, en gooit dan wc-rollen over de goal, terwijl ze staat te toeteren als een gek.
Jaaaren geleden gingen we fietsen met haar. Mijn broer kroop achter zijn zadel, op het bagagerek.
Nou, dat kan oma ook hoor!
Maar oma weegt ruim 80kg, en bleef met haar jas aan het zadel haken, en donderde zo van haar fiets. We fietsen toen naast de Schelde, dus was nog even spannend haha, en zelf kon ze er het hardste van allemaal om lachen.

Mijn andere oma heeft een panische angst van onweer. Mijn vader (haar zoon) is jarig in mei, en afgelopen mei is het beginnen onweren op zijn verjaardag. We zaten in de tuin onder tenten en paraplu's, behalve oma haha, die zat binnen, en die hebben we later naar huis moeten brengen omdat ze de straat niet meer op durfde.
Ook van inbrekers heeft ze bang. Dus als ze gaat slapen, of de deur uit loopt, steekt ze steevast alle lichten aan, tv loeihard, zo van "ik ben thuis hoor" :j

Oh, terug mijn andere oma. Jaaarenlang heeft ze dit volgehouden, en ik en mijn broer trapten er iedere keer weer in. Met onze verjaardagen: ruik eens aan de taart? Snifsn.. BAM. Je hoofd vol in de taart :') :')

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:40

bamisalami schreef:
Mijn oma kocht op haar 84ste een laptop en vroeg mij of ik wilde uitleggen hoe ze moest e-mailen. Dus uitgelegd en uitgeschreven, stuurt ze haar eerst mail naar mij. Drukt op "verzenden"en zegt dan: Zo dan komt ie morgen aan. _/-\o_

aaaaah wat leuk!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:50

Mijn oma is enooorm koppig en die zou ook onder geen beding met een discussie toegeven dat ze ongelijk heeft, dat zorgt altijd voor interessante discussies met verjaardagen (en mijn kersverse vriend die er geen snars van snapte :P ). Het mooiste blijft de actie van mijn oudtante, ze is dement en ik kan het haar dan ook niet kwalijk nemen maar een paar jaar geleden gingen we naar haar toe (andere kant van het land) voor haar verjaardag. Dag ervoor boodschappen gedaan, bij andere familie geslapen en volgende dag met z'n alle naar het tehuis waar ze nu woont ('zelfstandige kamer') en toen kwamen we tot de ontdekking dat alle boodschappen weg waren. Wij overal gezocht, werknemers gevraagd, wisten van niks. Vervolgens moest ik naar het toilet en waarempel, alle koekjes lagen in de douche. Uiteindelijk hebben we het fruit in de kledingkast terug gevonden en lag de rest onder de TV verstopt :+ Dat was wel even iets aparts, haha.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:52

Mijn oma kwam laatst op bezoek met mijn moeder en tante, toen ze weggingen wou oma iets te snel voor wat ze kon de trap aflopen dus hielden mijn tante en moeder haar vast.. Riep ze keihard ik kan het zelf en toen deed ze alsof ze viel en riep ze woeps, mijn moeder en tante schrokken zich dood :D

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:48

Mijn ( helaas overleden |( ) oma kwam altijd bij ons gourmetten. Super gezellig altijd.
Nou hadden we worstjes op de plaat liggen en die zagen er nogal apart uit na een poosje :Y)
We zagen haar kijken ( door een hersenbloeding kon ze niet goed praten ed. ) en weer wegkijken en een beetje lachen. Toen zij mijn vader ; JA, oma heeft een dirty mind! Het mooiste was nog dat ze zelf keihard lachend ja zei. ( Ze was ook nog heel erg christelijk )

En toen ik voor het eerst ongesteld was geworden moest ik smiddags een bij Oma langs.
Oma had 3 vriendinnen bij haar thuis zitten, heel gezellig. Toen ik binnenkwam feliciteerde ze me hartelijk en vertelde enthousiast aan haar vriendinnen dat ik nu een echte vrouw was geworden, vervolgens gingen de vriendinnen me ook allemaal feliciteren en ik schaamde me een ongeluk :')

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:55

De ouders van mijn moeder zijn ook zulke heerlijke mensen. Toen wij nog klein waren, deed opa altijd een trucje. Hij kon namelijk zijn tong onder zijn ondertanden door naar buiten steken. :wow: Ik heb het heel vaak ook geprobeerd, want als hij het kon, kon ik het toch ook?

Een paar jaar later dacht ik er weer aan terug en viel het kwartje pas.. _O-

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:57

Mijn oma is ook zo gek als een deur :')

Enkele verhalen van de vele:

Moeder staat met oma (dus haar schoonmoeder) in de winkel. Oma druk verhalen aan het vertellen en midden in haar verhaal (en midden in de winkel) laat ze een hele dikke scheet. Oma zegt: "Oh p'don" en gaat vrolijk verder met haar verhaal.

Ze heeft een poosje geleden een nieuwe heup gekregen en op het gesprek bij de arts moest ze eerst aangeven wat ze allemaal nog wel kon. Ze zegt tegen die arts: "Ik hen gisteren de tuin omgespit, aardbeien geplant, boerenkool geoogst..." en zo ging ze nog even door. Je zag die arts echt denken of ze die nieuwe heup wel echt nodig had.

Ze heeft ook een keer in de tuin zitten spitten en haar kunstgebit paste niet goed. Die had ze dus even uit gedaan en opzij gelegd. Toen ze klaar was met de tuin was het kunstgebit weg. De tuin weer helemaal omgespit omdat ze dacht dat ze het kunstgebit misschien op de grond had laten vallen, maar nee daar lag die ook niet. Naar binnen gegaan en daar gezocht. Uiteindelijk vond ze het kunstgebit afgekauwd in de mand van de hond. Oeps. Gelukkig moest ze toch al een nieuwe :D

We hebben haar laatst op 83-jarige leeftijd na 70 jaar weer op een paard gehesen omdat ze vroeger altijd reed en toch nog wel een keer wou paardrijden. Dus hup oma op paard :') Maar oma had die week al elke dag gebeld (en dat duurt altijd minstens een uur) wat ze dan aan moest doen en ze sliep er al slecht van. Komt ze bij ons aan in haar cowboypak met cowboyhoed 8)7

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:14

Mijn oma heeft wel eens bijna een heel krat bier opgedronken(wel verdeeld over meerdere dagen). Het was over de datum, dus kon ze niet meer aan gasten geven. Weggooien is natuurlijk ook heel zonde :').

Haha.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:16

Geweldig dit topic! _/-\o_
Mijn oma is inmiddels 93 en bijna 94, en praat altijd tegen haar theekopje,folders, andere objecten, daar gaat ze echt 'mee in gesprek'.
Ze was een x in het ZH, zei ze: "Zo wat is jullie huis veranderd zeg, ongelooflijk, kijk dan al die kleuren en planten" (kamer was een ziekenhuiskamer met geen kleuren en planten te zien).
Wat een geweldige verhalen komen er langs zeg!

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:44

PocoGaucha schreef:
Mijn oma heeft wel eens bijna een heel krat bier opgedronken(wel verdeeld over meerdere dagen). Het was over de datum, dus kon ze niet meer aan gasten geven. Weggooien is natuurlijk ook heel zonde :').

Haha.

Zij deelt het in ieder geval niet meer uit aan anderen :')
Die van ons laat het gewoon nog een keer gisten en geeft het dan alsnog aan bezoek _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:06

Mijn beppe (inmiddels overleden) paste op de goudvissen van onze basisschool omdat wij ze thuis hadden en zelf op vakantie gingen, ze vond het water veel te koud voor ze en heeft er toen dus warm water in gegooid.. de volgende dag kon ze 2 nieuwe vissen halen omdat de vissen dood waren natuurlijk..

Mijn pake heeft al eens zonder te kijken glasscherven uit mijn been gehaald, ik heb er nu de littekens van. Hij kon niet tegen bloed, dan viel hij flauw, en ik was met mijn fietsje in een glazen kas terecht gekomen :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:23

Mijn opa is al bijna 12 jaar overleden, en vorig jaar waren mijn oma en ik samen op vakantie, naar een camping waar m'n beste vriendin ook stond met haar ouders. De 'baas' van die camping was een leuke man etc. Blijkt dat mijn oma dat ook wel vond.. Ze stond gewoon met hem te flirten waar ik naast stond -O- Ik schaamde me helemaal dood, zegt ze even later toen we aan tafel zaten(Ook met mijn beste vriendin en haar ouders) "Als hij wat ouder was, had ik hem meegenomen naar huis!" En nu, een jaar later hoor ik nogsteeds elke keer dat ik daar ben hoe geweldig die man wel niet was :j

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:18

Oma's <3

De opa (mag dat ook?) van mijn vriend was vroeger ontzettend handig (kon alles maken) maar begon wat te dementeren. Geen enkele huishoudelijk apparaat was nog veilig voor hem, want hij ging alles 'maken'. Elke keer trof je een spoor aan van allerlei gedemonteerde afstandsbedieningen, broodroosters en stofzuigers := En als wij of de zusters het dan weer in elkaar zette dan keek hij ons aan en zei dat we er absoluut geen verstand van hadden hihi.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:30

Jullie hebben allemaal moderne opa's en oma's - computers, internet, what'sapp. Mijn hebben nog net een TV, en één oma heeft (jaar of 15 geleden) ooit een computer gehad en mijn broer kwam haar elke week computerles geven, maar de computer is snel weer weggegaan want ze gebruikte 'm toch niet.

Ik had al mijn hele leven lang haar, en toen we (ik, zus, moeder) net bij de kapper vandaan kwamen en ik het kort had laten knippen dacht oma dat ik een vriendinnetje van m'n zus kwam.
Ik heb nogal wat beperkingen qua voedselallergieën maar ik mag wel (de meeste) pure chocola en naturelchips.. dus heel regelmatig als ik bij mijn opa en oma kom krijg ik chocola of chips mee. (Of als ze bij ons komen nemen ze het voor me mee) Maar ik heb ook wel eens een doos gekregen met twee grote zakken chips en 8 pakjes Droste chocoladepastilles. (Dat was in april, en de chocola is nog steeds niet op. :Q Oa omdat ik sindsdien nog wel vaker chocola van hun heb gekregen)

Verder heb ik op 11jarige leeftijd een keer een 4+-boek van opa en oma gekregen genaamd Zaadjes Op Reis. Dat ging over bloemen en planten, maar mijn moeder dacht dat het over menselijke voortplanting ging, dus die heeft toen heel raar naar m'n opa en oma gekeken.
Laatst bijgewerkt door Fish_n_Chips op 20-10-16 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:31

Herinner me nog iets. Een paar jaar geleden zaten we met de familie, inclusief oma, in een vakantiehuisje. Na het eten haalde mijn moeder een bak ijs tevoorschijn. Lekker! "Oh," zegt oma, "ik heb nog slagroom!" Dus iedereen kreeg een heerlijke dikke dot slagroom. Na een poosje, terwijl iedereen aan het genieten is van z'n ijsje, vraagt m'n oma met een brede lach: "Smaakt het?" Iedereen werd een beetje achterdochtig van die grijns en na enig aandringen verteld ze vol trots "dat die slagroom nog over (open) was van kerst!" Let wel, het was toen alweer september! Iedereen begint spontaan te kokhalzen, "oma, hoe kun je dat nou doen?" "Wat nou," zegt ze, "jullie vonden het toch allemaal lekker?!" Na het mond spoelen vraag ik; "Oma, als ie al zolang open is dan zit er toch allemaal schimmel op de dop, dat zie je toch?" Ja, maar dat had ze er wel afgeveegd :+ Bovendien, wat was nu het probleem, we vonden het toch allemaal lekker?

Gelukkig is er niemand ziek geworden maar je snapt wel dat niemand ooit meer slagroom eet bij oma :+ We maken er nog regelmatig grapjes over!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:39

Oh prachtig al die verhalen hier.
Ik had een zeer eigenwijze oma, behoorlijk slechthorend geworden en absoluut weigeren een gehoorapparaat aan te laten meten.
''Oma u bent doof" waarop oma de legendarische woorden zegt:'' Ik ben niet doof, jullie praten gewoon niet hard genoeg!''

Die tekst zeggen wij nu, ondanks dat het mensje zeker 10 jaar dood is, regelmatig op verjaardagen en andere aangelegenheden.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:39

Haha.. Bij mijn oma is ook alles over datum. Dat gaf ze vroeger aan ons.
Mijn ouders hebben dat een keer verzameld en teruggegeven als surprise met een gedicht erbij met sinterklaas :')

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:42

Gouden topic dit :))

Mijn oma heeft afasie en is licht dement, dus ze dwaalt vaak wat af. In het begin zorgde dit voor mooie uitspraken als 'hártelijk bedankt!' op van alles en nog wat, tot 'oké!' en 'hártelijk bedankt!' het enige waren wat ze nog goed kon zeggen. Of 'blieft u ook een koekje?' toen ik mijn vriend voor 't eerst had meegenomen en ze eerst wat wazig had zitten kijken, maar kennelijk toch besloot dat de gangbare gang van zaken nooit verkeerd kon gaan. Nu heeft ze met wat oefening weer behoorlijk wat taal terug, zij het met moeite en vaak is ze het halverwege de zin kwijt. Dus een relatief veilige oplossing is 'ik weet 't niet'.
Toen we laatst kwamen lag mijn opa te slapen, volkomen in coma. Oma ging mee naar beneden om koffie te drinken en daarna zou ik haar mee naar de winkel nemen en mijn moeder naar ons opa gaan. Mijn moeder vroeg na zo'n anderhalf uur 'mam, hoe lang slaapt ons pap normaal?'. Het duurde even tot er antwoord kwam en zoekend keek ze om zich heen. Er kwam al 'ik weet...', maar toen klaarde haar gezicht op, keek ze op en zei 'totdat ie wakker wordt!'. Daarna bleef ze heel triomfantelijk kijken en lachte vervolgens heel stoer met ons mee :D

Ook was mijn opa altijd een verschrikkelijk kietelmonster. Nooit kon ik hem terugpakken, want hij reageerde nergens op en ik, nou ja, op alles. Op een gegeven moment heeft oma mij door middel van ademhalingstechnieken en heel hard denken 'ik voel het niet' geleerd hoe ik tegen kietelen kon, daarnaast heeft ze aangewezen wáár en hoe precies ik opa moest kietelen en toen hij mij de volgende keer dat ik kwam begon te kietelen greep ze 'm vast zodat ik hem eindelijk eens te grazen kon nemen. Pas toen hij smeekte om genade liet ze los :+

Mijn opa is al best modern met z'n facebook. Hij heeft inmiddels drie accounts omdat hij de wachtwoorden vergat :+ en er komen soms vijf dezelfde berichtjes op mijn tijdlijn binnen die eigenlijk voor mijn moeder bedoeld zijn. Vroeger was hij altijd van het kaliber 'Kijk! Wat vliegt daar nou?' en dan je toetje jatten zo gauw je in de aangewezen richting keek >;)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:02

Iemand heeft hier ooit op bokt een verhaal gezet over haar opa, ik vind het briljant.

Ze was met haar opa op een terras en de ober vroeg wat hij wilde drinken. De opa wilde iets fris. Dus de ober vraagt ''Dubbelfris?'' en de opa zegt ''Nee, doet u er maar één''.

:') :') Jaren oud is het. Maar briljant.