Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:23

Mijn oma is nu overleden, maar een jaar of 10 geleden, toen ze 85 was, hadden we een discussie of ze nog aan de computer zou moeten. Zegt ze:

"Oh, maar ik weet wel wat van computers hoor! Ik heb van een vriendin gehoord dat er een knop op zit en als je daarop drukt, dan zegt de computer: Je doet het niet goed!" _O-

Hilarisch vond ze dat. Wij keken elkaar aan en dachten: Laat die computer maar zitten oma... :n

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:24

Mijn oma is helaas overleden(de andere heb ik niks mee). Heb echt veel geweldige dingen met haar meegemaakt, maar dit er 1 die blijft geweldig:

We zaten in het ziekenhuis want ze was ziek, wilde buiten sigaretje roken dus hup naar buiten voor een sigaret. Daar eenmaal zittend valt er iemand op de grond en komen er snel een stel artsen en zegt mijn auto: kijk ze gebruiken een vibrator op haar!! Oma een defibrillator :P

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:27

Wij hebben op kantoor nog wel eens samples met zuidvruchten en die neem ik dan mee voor oma.

Onderstaand is dan wat je via sms krijgt
Afbeelding :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:28

Mijn oma kan vet goed whatsappen en wordfeud-ten :')

edit: Ohja, ze heeft ook een kunstheup en toen ze bij de douane stond en ze al haar sieraden etc. al af had gedaan wist ze ECHT niet meer waarom die poort nou af ging! Waarop de douanier dus vroeg; mevrouw, heeft u een kunstheup? Keek mijn oma hem even stom aan... OJA! Vergeten! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-16 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:30

Telt mijn opa ook?

Mijn opa en oma pasten altijd op mij en mijn zusje als mijn ouders werkten, ik was denk ik een jaar of 12 en mijn zusje een jaar of 8.
Toen mijn zusje jarig was mochten we kiezen wat we wilden eten, en wat wilden wij liever dan een happymeal van de macdonalds...

Nou, wij naar de macdonals, oma nam ons vast mee om een tafeltje te zoeken en opa zou in de rij gaan staan om te bestellen. Nou opa eindelijk aan de beurt vraagt de beste mevrouw achter de kassa wat wij in onze happymeal willen, een hamburger of kipnuggets, waarop mijn opa zich omdraaid en naar de achterste uithoek van de macdonalds schreeuwt, DAMES WAT WILLEN JULLIE ER IN, EEN HAMBURGER OF KIPPENNEU*KERS?

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:31

MarJon schreef:
Mijn oma vroeg een aantal maanden terug toen we eens bij haar op bezoek waren: ''En hoe gaat het op school? Je hebt geen vrienden toch?''

Thanks oma :D

*verslikt zich in eten*

_O- _O- _O-

Mijn oma was vooral heel stoer. Jammer dat ik haar niet zo lang heb gekend.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:32

Leuke oma's :')

We gingen op vakantie met oma naar een slijterij. Pakt ze de zonnebril van m'n vriend en loopt heel overtuigend naar binnen: "DIT IS EEN OVERVAL!!!".

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:44

Mijn oma zegt achter elk whatsapp berichtje gr oma :')

Oh en in het begin op Facebook, deelde ze al de foto's van anderen met een reactie erboven ipv een reactie onder de foto haha.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:50

Mijn opa was vroeger al van de grapjes. Nu hij dementeert zijn alle remmingen weg. Het was maar goed dat ik mijn vriend daarover ingelicht had voordat ik ze aan elkaar voorstelden.
Hij zij namelijk letterlijk wat hij dacht.
Wie is die jongen met dat rare petje?
Oh dus hij is je vriend?
Lijkt net of hij een kunstgebit heeft, laat me straks maar ff voelen.
Oh jullie zijn nog niet getrouwd? Dan kan je nog vluchten hoor meid, ik leid m wel af..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:08

Ik werd op de basisschool enorm gepest. Ik was een jaar of 8-10 oid? Kwam elke dag huilend uit school. Dit wist mijn oma ook. Ik was bij oma een beetje vervelend, toen zei oma:
"Ik snap wel dat de kindjes bij jou op school niet met jou willen spelen." Waar de hele familie bij zat...
Ik ben toen huilend weg gelopen naar de deel... :o

Op haar sterfbed, 8 jaar later heeft ze huilend nog aan Mn moeder verteld hoeveel die opmerking haar speet. :=

tennan
Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:09

Mijn oma verkondigde vandaag dat ik het plastic in onze nieuwe auto mooi kon laten glimmen met 'cocktailspray'. Yeah right :Y)

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:15

Bij mijn oma was het standaard als ik binnen kwam:
Hey leestmee, wat ben je dik geworden. (Altijd zei ze dat ook al was ik afgevallen maakte niet uit dat was haar openingszin)

Dus op een dag ik daarheen en uiteraard zei ze het weer.
Even later zitten we.
En ik zag dat er een nieuwe stoel stond. (En oma was altijd iemand van dieet dit en dieet dat)
Dus ik vroeg of ze een nieuwe stoel had.
Zegt ze ja, mijn kont paste niet meer in de oude dus heb ik maar een nieuwe gekocht.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:29

Ik gaf oma laatst les op haar iPad (lees hoe zet je hem aan) toen we s avonds nog even tv keken liet ik haar de Siri zien. Dus ik zeg Siri beatbox, waarop oma antwoord: "Stt Julie seffens word die madam boos. Die wilt gaan slapen." Ja oma dat is dus geen echte persoon :=

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:30

Mijn oma is er al heel wat jaartjes niet meer...... Als we vroeger (30 jaar geleden zeker) bij haar kwamen kregen we altijd wat geld toegestopt om er zelf iets voor te kopen. Ook als er een wasmachine o.i.d. kapot ging, stond oma klaar. Ik weet nog zo goed dat mijn moeder een keer de opmerking maakte dat haar broer altijd meer kreeg. Oeh, wat werd oma woest, ze hield het allemaal bij zei ze, iedereen krijgt evenveel.

Toen ze was overleden begrepen we wat ze met deze opmerking bedoelde. Ze hield in een boekje precies bij wie wat kreeg en wanneer, oma had haar administratie prima op orde _/-\o_

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:51

julie0307 schreef:
Ik gaf oma laatst les op haar iPad (lees hoe zet je hem aan) toen we s avonds nog even tv keken liet ik haar de Siri zien. Dus ik zeg Siri beatbox, waarop oma antwoord: "Stt Julie seffens word die madam boos. Die wilt gaan slapen." Ja oma dat is dus geen echte persoon :=

Mijn opa krijgt het keer op keer voor elkaar om zijn iPad te laten crashen. Kan een van mijn ooms weer op komen draven om het ding te fixen. Ging vroegah met zijn computer precies hetzelfde :') Dan deed het ding iets niet, ging opa alles opnieuw installeren en mappen weggooien die nodig waren voor de werking van het computersysteem.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:56

Hilary schreef:
julie0307 schreef:
Ik gaf oma laatst les op haar iPad (lees hoe zet je hem aan) toen we s avonds nog even tv keken liet ik haar de Siri zien. Dus ik zeg Siri beatbox, waarop oma antwoord: "Stt Julie seffens word die madam boos. Die wilt gaan slapen." Ja oma dat is dus geen echte persoon :=

Mijn opa krijgt het keer op keer voor elkaar om zijn iPad te laten crashen. Kan een van mijn ooms weer op komen draven om het ding te fixen. Ging vroegah met zijn computer precies hetzelfde :') Dan deed het ding iets niet, ging opa alles opnieuw installeren en mappen weggooien die nodig waren voor de werking van het computersysteem.


Mijn ex was ook een digibeet.
Hij wilde de laptop defragmenteren
En het was in het stenen tijdperk dus de laptop draaide op Windows 95
Wat doet die mafklapper nou, hij toetste bij de opdrachtpromp format C:/ in
Ik vroeg nog je weet wat je nu aan het doen bent?
Jaaahaaa was het antwoord
Laptop was na een aantal uur klaar en hij vond het vreemd dat de laptop niets meer deed.

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:00

Mijn oma is heel hip en modern, en wil haar kleindochters (mij en mn nichtjes) graag van goed advies voorzien.

Het ruigste advies dat ze gaf ontstond vanaf de puberleeftijd en luidde:
'En onthoud goed! Als je gaat 'fietsen', altijd met een regenjas he!'

:+

Rauka

Berichten: 784
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:03

Mijn grootouders zijn inmiddels de 80 voorbij maar nog hardstikke bij de tijd. Gingen gezellig een dagje naar de efteling. Carnival festival leuk en nog helemaal met dat muziekje in hun hoofd meteen in de volgende attractie . En wat staat daarnaast: juist, de vogelrock...

"Ja we gingen in die karretjes zitten en ineens ging het licht uit! En zoefffff gingen we! vinden jullie dat leuk? Daarna moest ik even gaan zitten hoor"
En samen op de bank doen ze voor hoe ze van links naar rechts en van boven naar beneden gaan. Heb er een filmpje van en lig nog steeds plat van het lachen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:05

Mijn, Italiaanse, oma zucht altijd diep en terwijl ze met haar hoofd schudt mompelt ze "Che palle (get some balls), ik heb er 6. 4 in mijn broek en 2 op mijn nachtkastje."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:11

Wat een geweldige verhalen, ik kan altijd zo om oudere mensen lachen _O-

Met mijn opa en oma maak ik ook vaak de gekste dingen mee, al is mijn opa toch wel echt het toppunt.
We waren een keer op vakantie in Turkije en mijn opa en oma lopen dan altijd gigantische wandelingen over het strand. Een keer moest mijn opa heel nodig naar de wc. Hij kwam als een gek terug rennen en wilde de deur open doen van de dichts bijzijnde toilet. Helaas zat er al iemand op, maar diegene kwam er maar niet vanaf. Mijn opa werd er knettergek van en pakte een dweil uit de emmer die naast het wc hokje stond en sloeg keihard met die dweil op de deur. Komt er een duitser in paniek uit de wc hollen en zegt ''was isst lös?'' Waarop mijn opa zei: Du bist nicht allein auf die wereld. Die Duitser dacht dat er brand was :o

Nog eentje met mijn opa, hij was met mijn oma mee naar de winkel. Mijn oma had een jurkje gepast en die wilde ze graag kopen. Mijn opa ging met dat jurkje naar de kassa om af te rekenen. Vervolgens houd hij het jurkje voor zich en vraagt aan de cassière of het jurkje hem staat. Dat meisje keek hem echt heel erg raar aan en zei vervolgens ja hoor meneer dat staat u wel. :')

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:16

Oma die door de douane wordt beschuldigd van een bom in haar handtas, later bleek het een hele edammer kaas te zijn :+

Mijn vriendinnen hadden voor de lol bij zichzelf aangegeven op fb als getrouwd. Een maand later gingen we een ijsje halen om hun zogenaamde trouwdag te vieren na een maand. Ik kwam mij oma tegen en die had serieus van mij aangenomen dat mijn 2 vriendinnen getrouwd waren :') Ze denkt het overigens nog steeds, kan haar niet overtuigen dat het niet zo is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:21

Mag het een opa zijn? Mijn opa maakte nogal wat versprekingen, en de allerbeste blijft nog wel toen we vroegen wat ze de dag ervoor nog hadden gedaan;
"Ja 's avonds hebben we nog tv gekeken. Dat programma, kom op je weet wel...." *mompelt iets over hoe het ook alweer heette* Roept naar oma; "Ina, wat was dat programma gisteren nou op SBS6? Dat van die ehhhh....homo-videos? Funniest homo-videos?".

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:43

Heerlijk topic dit <3

Mijn lieve Omaatje begint flink doof te worden (en heeft daar gehoorapparaten voor maar gebruikt die niet :+ )
Zoals elk jaar kerstdiner met de familie. Het ging in eerste instantie over wat we als hoofdgerecht zouden krijgen: Ossenhaas. Oma kletste gezellig mee.
Na een tijdje was het gesprek allang veranderd, we hadden het over een oud buurman die helaas overleden is, dus mijn oom vraagt aan mijn oma of ze dat al wist..
Begint ze keihard te lachen..

Dus wij allemaal :o? En mijn moeder vraagt 'weet je wel waar het over gaat?'
'Jaaaahaa, die Ossenhaas is bijna gaar!!'

Nou echt.. we zijn inmiddels misschien wel al 10 jaar verder en nog altijd wordt het bij elke verjaardag of feestdag weer opgerakelt :')

En mijn oma is inderdaad ook heel goed in 'fluisteren'. Dan loop je door de stad oid en gaat ze even vertellen hoe belachelijk die mensen er wel niet bij lopen of hoeveel goedkoper dat shirtje is bij die andere zaak.. op volume 500..

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:03

Oh heerljk topic dit, al die leuke oma's. :D

Ik werk in de psychiatrie op een ouderenafdeling dus kom genoeg grappige oma's en opa's tegen..
maar om het even bij mijn eigen oma te houden:

Ik doe regelmatig boodschappen voor haar, omdat zij niet meer zo goed ter been is. Dan krijg ik een verfrommeld briefje mee met een doktershandschrift waar je U tegen zegt. Ze zegt altijd 'Als je iets niet begrijpt, haal je maar wat je zelf lekker vindt'. Als ik dat eenmaal heb vertaald is het nog een hele uitdaging om uit te zoeken wat ze met bepaalde dingen bedoelt. Er staan dingen op zoals 'een tijdschrift', 'knapperige groenten' en 'geen fruit thee'. _O-
En als ik dan terug kom met de Vrouw, paprika en groene thee is het niet goed, want het moest de Weekend, sla en engelse 1-pot thee zijn. :')

Hhilde

Berichten: 7443
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:08

Helaas net overleden, maar mijn oma was geweldig <3
Twee duiven waren vlak voor het raam wat apart aan het doen. 'Och,' zei ze, 'die willen vast neuken.'. :oo