Wie is bekend in Groningen en kan mij helpen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterrr

Wie is bekend in Groningen en kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 11:47

Hallo allemaal

Donderdag zal ik even met mijn moeder naar de primark in Groningen . Maar we willen de auto daar bij zetten in de pakeer garage . Alleen is de binnen stad niet echt in de buurt zeggen ze ? Kan je hier ook met een bus heen of ?
Iemand enig idee ?

Groetjes samantha

Dax

Re: Wie is bekend in Groningen en kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:49

Er zit een parkeergarage zo ongeveer onder de Primark, dus dat moet geen probleem zijn. Als je verder nog de binnenstad in wil is dat een paar minuten lopen, dus prima te doen. Bussen weet ik niet uit mijn hoofd, al zit er wel een halte vlakbij de Primark (Westerhaven moet je dan hebben)!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:51

Er zit een parkeergarage vlak tegenaan?
Je kan ook parkeren bij de ikea en dan met de bus naar de binnenstad.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:52

Ik vind de Primark niet heel ver van de binnenstad. De parkeergarage zit idd onder primark

MAar je kan ook naar PR Hoogkerk (gratis Parkeren) en dan met de bus naar de stad

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:53

Er zit inderdaad een parkeergarage naast. Wel duur alleen, ik was laatst voor 3,5 uur bijna 15 euro kwijt. :') Je kan ook de auto bij Hoogkerk neerzetten en daar een kaartje voor 5/6 euro kopen waarmee je ook de bus in kan naar de stad. Maar volgens mij zit er zoiets ook bij de Ikea?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:53

De Primark is echt maar een paar minuten lopen naar het echte centrum, dat is makkelijk te doen. Op zo'n middag loop je al gauw heel wat kilometers dus dan lukt dit met gemak ;)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 11:55

Dus vanaf de primark is de binnen stad niet heel erg ver lopen ? Ik zet inderdaad men auto bij de pakeer garage die er bij zit . Alleen zegt iedereen dat de binnen stad niet zo dicht bij is ? Is het makkelijk te lopen ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:57

Spetterrr schreef:
Dus vanaf de primark is de binnen stad niet heel erg ver lopen ? Ik zet inderdaad men auto bij de pakeer garage die er bij zit . Alleen zegt iedereen dat de binnen stad niet zo dicht bij is ? Is het makkelijk te lopen ?

Heel makkelijk te lopen. Voor de ingang van de primark ga je rechtdoor. Vervolgens zie je aan de linkerkant de bushaltes. Als je op die kruizing de weg blijft volgen naar rechts ben je 5 minuten later op de Grote Markt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:58

Spetterrr schreef:

Binnenstad is dichtbij :) Dat is prima te lopen. Met nog geen 10 minuten sta je op de vismarkt

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 11:59

Aaaah Toppie dan valt het inderdaad wel mee !dankje wel dames

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:00

Volgens Google Maps is het van de Primark naar de Grote Markt 12 minuten lopen. Echter begint de binnenstad al ongeveer zodra je de brug over bent dus het stelt echt niets voor.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:05

Plaatje O:)
Rode vakje= primark
Groene ster= Vismarkt
En rechtsboven= Grote markt.

Eitje hoor :P O en onderweg kom je nog allerlei leuke winkeltjes tegen ook. Vintage, subway, woonwinkels, wolwinkel, museum etc etc.
Afbeelding

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:52

Opdat plaatje vind ik het opeens een heel eind lijken :+ Maar dat is het echt niet. Zoals gezegd
voorbij de brug beginnen de winkeltjes al.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:54

En het is geen saai stuk om te lopen, vind ik. Dat helpt meestal ook wel :))

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:04

En onderweg is een winkel met alleen maar drop te koop... Moet het leed verzachten :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:00

Ik ben nu wel benieuwd wie zegt dat het zo ver is :D Zoals je kan zien is het maar een klein stukje

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:10

Rindin schreef:
En onderweg is een winkel met alleen maar drop te koop... Moet het leed verzachten :D

Ja droppie! :9

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:28

Persoonlijk zou ik de auto niet onder de primark parkeren als je ook nog de stad verder in wilt.
Voor even snel de primark of andere winkel daar vlakbij in gaan is het prima. Maar het is best wel een hele dure parkeergarage. Weet het tarief niet zo uit mijn hoofd maar je betaald per 15 of 20 min, best een behoorlijk bedrag :=
Zou dan eerder kiezen om de auto idd op bvb P&R Hoogkerk te parkeren, dat is direct langs de snelweg naar Groningen. En dan met de bus de staf in te gaan. Kun je als ik mij niet vergis ook een kaartje kopen voor een paar Euro waarmee je verder die dag vrij de stad door kan reizen van bus tot bus.

Veel plezier!

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:32

tarief van de parkeergarage kun je op internet vinden, € 1,- per 20 min, max 19,50 per dag. Afstand stelt echt niks voor super makkelijk!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:42

Wat hier al gezegd wordt: het is prijzig om te parkeren, maar wel ideaal voor de Primark. Binnenstad is goed beloopbaar. Tegenwoordig is parkeren helaas sowieso duur/lastig in Groningen. Eigenlijk altijd wel geweest maar in de afgelopen jaren nog erger geworden. Enige echt alternatief is inderdaad een P+R.

Droppie zeker niet overslaan. Ik woonde toen ik in Groningen woonde er ongeveer op uitkijkend. Kind aan huis. Wat een lekkers hebben ze daar! En superleuke mensen die het runnen.

Als je van boeken houdt kom je ook een pareltje van een boekenwinkel tegen. Hebben heel veel en ook al zulk fijn personeel. Is ongeveer ter hoogte van de 1,0 km lopen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:49

magic_lover schreef:
Persoonlijk zou ik de auto niet onder de primark parkeren als je ook nog de stad verder in wilt.
Voor even snel de primark of andere winkel daar vlakbij in gaan is het prima. Maar het is best wel een hele dure parkeergarage. Weet het tarief niet zo uit mijn hoofd maar je betaald per 15 of 20 min, best een behoorlijk bedrag :=
Zou dan eerder kiezen om de auto idd op bvb P&R Hoogkerk te parkeren, dat is direct langs de snelweg naar Groningen. En dan met de bus de staf in te gaan. Kun je als ik mij niet vergis ook een kaartje kopen voor een paar Euro waarmee je verder die dag vrij de stad door kan reizen van bus tot bus.

Veel plezier!

Wij parkeren altijd op de P&R bij Kardinge, ook supermakkelijk. Buskaartje kost geen drol en je staat er verder gratis. Lijkt me veel handiger dan parkeren in de binnenstad, daar is het rijden sowieso hel en het parkeren veel te duur :7

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:00

Buskaartje is 6 euro voor een retourtje vanaf de P&R en daar mag je 5 (of was het nou 6?) personen op meenemen. Dat is dus goedkoper dan parkeren als je langer dan 2 uur gaat winkelen/koffiedrinken/dropjes proeven/vers gebakken broodjes halen enzo. O en je kunt dus uitstappen óp de grote markt. Dan wandel je het stukje naar de Primark gewoon andersom (Als je al ooit bij de Primark uitkomt, omdat je tussendoor steeds allerlei leuke winkeltjes tegenkomen enzo O:) )

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:18

Ik loop alleen standaard de verkeerde kant langs van de kerk (links, in plaats van rechts) en dat lijkt op de een of andere manier altijd veel langer te duren. :')

Buskaartje is inderdaad wel goedkoper, maar het gemak van een auto in de parkeergarage is ook wel fijn. Helemaal als je eerst naar de primark gaat en dan nog verder gaat winkelen. Mocht je trouwens wel met de bus gaan en van plan bent aardig wat te kopen is het een aanrader een extra tas (een shopper bijvoorbeeld) mee te nemen. Helemaal als ze regen voorspellen, want daar kunnen de tasjes van de primark niet zo goed tegen. En je wilt echt niet je net gekochte ondergoed van de grond af moeten rapen in de bus <<)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:31

Er is ook een parkeergarage vlak bij het umcg. Volgens mij heet die parkeergarage damsterdiep. Daar zetten wij altijd onze auto neer. Dat is nog best een groot stuk vanaf Primark, maar niet zo duur en je loopt dan gewoon door het centrum heen als je ook nog het centrum in wil! :D

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:45

assie schreef:
Buskaartje is 6 euro voor een retourtje vanaf de P&R en daar mag je 5 (of was het nou 6?) personen op meenemen. Dat is dus goedkoper dan parkeren als je langer dan 2 uur gaat winkelen/koffiedrinken/dropjes proeven/vers gebakken broodjes halen enzo. O en je kunt dus uitstappen óp de grote markt. Dan wandel je het stukje naar de Primark gewoon andersom (Als je al ooit bij de Primark uitkomt, omdat je tussendoor steeds allerlei leuke winkeltjes tegenkomen enzo O:) )

Ligt aan de buslijn. Alleen 3 en 4 vanaf hoogkerk P+R :)