Ik doe precies hetzelfde, niet in angstsituaties, maar wanneer ik alcohol op heb. Ik kan niet goed tegen alcohol en mijn collega's (bij een podium met bar) hebben dus onlangs ontdekt dat ik dan al mijn kleine geheimen begin op te biechten. Dat vinden ze ontzettend grappig om naar te luisteren, maar ze vinden het dan ook fijn om hun geheimen/gênante situaties te kunnen delen zonder direct raar gevonden te worden.
Vandaar mijn idee om hier op Bokt een topic over te openen. Leuk om te lezen, maar ook vaak fijn om die kleine dingetjes met anderen te delen. Ik kan nu niet alle dingetjes waar ik mij wel eens voor schaam direct bedenken, maar er zijn er een aantal die ik nu wel met jullie kan delen.

1. Ik kan absoluut niet tegen alcohol.
2. Als ik wel alcohol drink ga ik geheimpjes opbiechten en knuffel ik alles in mijn omgeving. Vooral bomen zijn favoriet.
3. Als ik ongesteld moet worden, ga ik een zielige film kijken waar ik dan ongegeneerd bij zit te janken. Dan huil ik al mijn emoties er uit en kan ik me voor de rest van de periode weer fatsoenlijk gedragen.
4. Braveheart of een hele zielige documentaire werken het beste, maar ook bijvoorbeeld Bambi voldoet prima.
5. Op de middelbare school was er een docent waarbij je de les niet mocht volgen wanneer je je huiswerk niet af had. Dan moest je de les verlaten en aan het einde van het uur het huiswerk tonen (en als het dan niet af was kreeg je sancties). Ik en mijn beste vriendin hadden ons huiswerk wel af en deden net alsof het niet zo was. Dan hadden we lekker een vrij uur en kwamen we ons na het uur melden met ons huiswerk. Dat vonden we heel stoer en heel slim van onzelf. Nu weten we beter..

6. Ik heb een moedervlek op een nogal intieme plek en daar schaam ik me wel eens voor.
7. Als het gesneeuwd heeft is het eerste wat ik doe naar buiten rennen en een sneeuwengel maken.
8. Ook is er geen speeltuin veilig voor mij, wanneer ik een wip of schommel zie, moet ik erop!
9. Ik heb eens de USB mp3-speler van mijn moeder geleend en deze pas na 3 weken teruggegeven met de smoes dat ik hem op mijn werk vergeten was. De werkelijkheid was echter dat ik op de fiets een 'klik-geluid' hoorde en toen ik vervolgens keek het USB gedeelte onbeschermd was. En dat terwijl ik beloofd had er heel zuinig op te zijn en hem heel terug te geven. Ik heb een aantal dagen úren lopen zoeken naar het dopje langs de weg, tot ik op een gegeven moment ontdekte dat het een inschuifsysteem was.

10. Ik werk rondom Halloween wel eens als scare-actor, maar ben altijd als de dood dat collega's mij laten schrikken. Ik durf dan voordat de gasten er zijn niet fatsoenlijk over de locatie te lopen.
11. Ik kan echt niet tegen aangekondigde verrassingen. Dan wil ik per se weten wat de verrassing is en kan ik over lijken gaan om er achter te komen.
12. Vroeger heb ik een keer een (dode) spin in het drinken van mijn zusje gedaan om haar te laten schrikken (ze liet mijn andere zusje die heel bang was voor spinnen vaak schrikken met een nepspin, dus als wraak daarvoor), maar de spin is nooit opgemerkt..

13. Ik kan geen eyeliner aanbrengen zonder eruit te komen zien als een panda.
14. Ik kan geen grappen of moppen vertellen zonder de clue te verraden of tijdens het vertellen keihard in de lach te schieten.
15. Op de middelbare school was ik behoorlijk ijverig en altijd optijd met inleveren van opdrachten. Totdat ik een keer geen zin/tijd had voor het maken van een practicumverslag. Toen de docent aangaf dat hij mijn verslag niet had, heb ik aangegeven dat ik hem echt wel had ingeleverd. Hij ging het nog even extra nazoeken en een dag later kreeg ik te horen dat ik een 8 op het verslag had kregen. Een verslag dat ik dus nooit gemaakt heb.
16. Ik heb totaal geen technisch inzicht en daarom mag ik nooit spullen in de auto zetten wanneer ik met een band op pad ga of de auto ingepakt moet worden voor een vakantie.
17. Ik heb een keer met mijn beste vriend gezoend.

18. Ik kan mezelf niet beheersen wanneer er chocolade in de buurt is.
En de ergste, waar ik mij behoorlijk voor schaam omdat ik er iemand best wel mee gekwetst kan hebben.
19. Ik heb ooit één keer een ONS gehad. Toen we bezig waren stelde ik vervolgens de vraag: 'Zit hij er al in?'
Voorlopig zijn dit ze wel eventjes. Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar daar zou ik over na moeten denken.

Hebben jullie ook soortgelijke kleine geheimpjes die jullie zouden willen delen?