Feest.Ik heb van de week nogal ruzie gehad met mijn huidige inboedel en WA verzekering over een reparatie. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn polis voorwaarden enorm onvoordelig zijn, maar na Independer eens bekeken te hebben kwam ik op een vrij hoge premie (17 euro p.m) uit en heb ik toch het idee dat dat wel wat goedkoper kan en ik zag lang niet alle verzekeraars in dat rijtje staan. Echter ja, waar en wat, dat is nu even de vraag.
Even kort mijn situatie:
- Uitwonende student (22 jaar)
- Ik woon in een gedeeld appartement wat ik huur van een woningbouw
- Glas, doorlopende reisverzekering of rechtsbijstand hoeft niet verzekerd te worden
- Inboedel + WA is nu een must
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de inboedel verzekering ook daadwerkelijk mijn inboedel verzekerd. Als ik nu iets 'duurs' laat vallen, dat dat dan daadwerkelijk ook verzekerd is in plaats van dat enkel mijn bed en bureau terug betaald worden bij brand of een tropische storm (
). Het liefste zou het een verzekeraar zijn die ook zakelijke verzekeringen doet waar ook een goede ervaring mee is, maar dat vind ik niet zo'n probleem als dat ergens anders is. Ik zit met mijn zorgverzekering bij Zekur, echter hebben ze daar een 'Extra Wonen' verzekering waar heel veel extra zaken ook verzekerd zijn die ik niet zo nodig vind waardoor ik het dan wel weer vrij duur vind. Ik voel me een beetje blond maar ik heb geen idee wat nou een goede is, want ik dacht dat ik goed zat met mijn huidige verzekering maar daar ben ik hard op terug gekomen
een avp/wa zou ik trouwens wel altijd doen, die kosten vrij weinig en zijn fijn om te hebben als jij of je huisdier/paard eens iets duurs van een ander kapot maakt.
maar dat heeft wel een uurtje of wat speurwerk gekost.