Aangezien ik overweeg om naar een ander deel van Nederland te verhuizen (Gelderland, Drenthe of grens Overijssel), ben ik opzoek naar mensen die bekend zijn met de volgende plaatsen/omgevingen:
- Nunspeet
- Brummen
- Steenwijk
Ik denk dan aan de volgende zaken die ik graag zou willen weten:
- Hoe gaat men in de betreffende plaats/regio met mensen van buitenaf om? Word je welkom geheten of doe je per definitie al niet mee?
- Is er voldoende te doen om te kunnen integreren?
- Is het een fijne groene omgeving waar je veel (met de hond) kan wandelen en/of recreatief kan paardrijden?
- Is het een veilige en vriendelijke plaats/regio?
- Hebben de mensen sterk een bepaald intellect of is het gemêleerd?
- Zijn het veel oudere mensen of is het gemêleerd?
- Zijn de mensen stug/hard of vriendelijk/behulpzaam?
- Zijn er bepaalde woonwijken of plaatsen die je me afraadt en zo ja, waarom?
- Is het een moderne of een 'boerige' plaats/omgeving?
- Is het een 'gelovige' plaats/omgeving (doet men nog dingen op zondag?)
Jullie zouden me een enorme dienst bewijzen als je één of meerdere vragen voor me kan beantwoorden zodat ik voor mezelf een beetje kan inschatten of het voor mij een plaats/omgeving zou zijn waar ik me een beetje thuis zou voelen of niet.
Uiteraard maak ik een weloverwogen besluit, dat houdt in dat ik er ook bijvoorbeeld een week (of langer) zal gaan overnachten en bijvoorbeeld het internet af zal struinen om meer informatie over de plaats te vergaren.
Ik ga nooit over één nacht ijs en ik vind het een hele stap om mijn familie en het bekende achter te laten, maar ik verlang naar een groenere en 'rustigere' woonomgeving...
Alvast héél erg bedankt voor een eventuele reactie!!
@ moderators, hopelijk heb ik dit in de juiste categorie geplaatst, zo niet dan mijn excuses.

.

. Maar dat lijkt me logisch.
Nunspeet/Doornspijk zelf heeft wel hele mooie bosrijke omgeving waar je ook veel losloosgebieden hebt voor de hond en je prachtige kan rijden. Alleen stalling vinden vond ik erg lastig.