Ik werd vanochtend lekker wakker, namelijk met een mailtje van Eneco met mijn termijnnota.
Het bedrag per maand voor warmte gaat omhoog: van 42 naar 204 euro

Verwarming is nog geen minuut aan geweest, verbruik is dus ook 0. Maar ja, vanochtend dus die jaarnota (ondanks dat we pas 1.5 maanden klant zijn) waarin ze zeggen dat op basis van ons verbruik, en geschatte vorig gebruik (van de vorige bewoner, gok ik? Was een oude man) dat het omhoog gaat naar 204 euro. Sinds ik student ben, en geen geldboom in de tuin heb, kan je je voorstellen dat ik hier niet echt heel blij van werd

Ik en mijn vriend zijn 1.5 maand geleden begonnen met het huren van deze woning, een jaren 50 woning in Rotterdam. Energielabel is geloof ik D. Wij zijn verplicht warmte af te nemen bij Eneco, maar wij koken verder op gas, en betalen dus alleen voor de verwarming bij Eneco, douchen en koken nemen wij ergens anders af (Essent).
Nu komt er bij mij dus de vraag, hoe kan dit? 204 euro is echt veel te veel, we nemen alleen warmte af en zijn ook geen verschrikkelijke koukleumen, ben gewend eerst een trui aan te trekken. Nu kan ik mijn termijnbedrag veranderen, maar ik heb geen idee op wat ik het in moet stellen.
Wie kan mij helpen met het inschatten van een goed bedrag?
Wij zijn een:
-2 persoons-huishouden
-appartement/tussenwoning van 65 vierkante meter
-bedrag geldt alleen voor verwarming, niet douchen, koken, etc.
Hopelijk heeft het alwetende bokt een antwoord!