Hobby's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:54

Ik heb geen hobby die ik perse wekelijks een of meerdere keren uitoefen maar mijn interesses liggen vrij breed. Ik ga 2 keer per week naar paarden beest, vind het heerlijk om dagelijks vrijwillig op de fiets en met een muziekje in naar school te gaan ipv de auto pakken die voor de deur staat. Ga regelmatig met de mountainbike de hei in.Vind het heerlijk om te gaan zwemmen/banen trekken. Wandel heel graag en trek me dan even terug van de onbewoonde wereld. Ik puzzel ( legpuzzel) en teken in de winter avonden graag. En zo zullen er nog wel genoeg dingen te noemen zijn. Net zo lief ga ik graag dagjes weg naar andere steden om dingen te ontdekken en cultuur te snuiven en gewoon onderweg te zijn met de auto, heerlijk!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:57

Zonder hobby's zou ik echt wat missen in mijn leven.
Mijn grootste passie is reizen, hier heb ik een levensstijl van gemaakt.
Hobby's heb ik erg veel, snowboarden, (kite)surfen, mountainbiken, duiken, zingen, paardrijden, hiken, klimmen etc. Voornamelijk sporten,daar leef ik voor.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:44

Erg leuk om de diverse hobby's te lezen. Ben ook wel benieuwd hoe die hobby's ontstaan?
En hoe je dat bv inpland met een druk leven.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:02

Inplannen is inderdaad het lastigste met veel hobby's :D

Ik speel zelf fanatiek muziek, dat is echt mijn passie. Sinds vorig jaar is het zelfs zo uit de hand gelopen dat ik 8 uur minder ben gaan werken en die 8 uur nu vul met werk in de muziek (les geven, dirigeren, spelen, enz. ). Ik pak leuke projecten aan, bijvoorbeeld het project in mijn onderschrift. Super gave concerten, die wel veel voorbereiding eisen, maar zo leuk zijn.
Daarnaast heb ik een paard, waar ik vooral naartoe ga voor ontspanning, rust en hoofd leegmaken.
Verder geen tijd voor andere hobby's. Voorheen fotografeerde ik veel en ik tekende veel. Maar dat komt er gewoon niet meer van.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:31

Jemig wat leuk dat jullie zoveel hobby's hebben! Ik ga dit topic bewaren om inspiratie op te doen.

Ik ben zo'n iemand zonder 'echte' hobby's blijkbaar :') Ik ga naar school in Groningen (woon in Hoogeveen) en daarnaast werk ik ong 6 avonden per week 2 uurtjes en fitness 3x per week om in vorm te blijven. Dit omdat het niet zoveel tijd kost en het is relatief goedkoop. In het weekend ben ik meer aan het bijkomen van de week en kijk ik wat ik kan doen. Denk aan: bezig voor school, voetbal kijken bij vriendinnen, fitnessen of wandelen met de hond. En ja, er zijn momenten dat ik mij verveel. Maar dat zijn vaak te korte momenten om echt iets te ondernemen. 'S avonds om half 9 na school en werk lig ik liever lekker op de bank aangezien de wekker vaak ook optijd gaat.

Waar halen jullie die tijd vandaan? :+

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:41

Mijn hobby's over de wintermaanden maak ik wel eens 3d kaarten, en over de zomermaanden mag ik graag in de tuin bezig zijn. En vind het heerlijk om boswandelingen te maken.
Maar af en toe een dag niksen op de ban met de laptop op schoot is ook lekker :)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:52

eroslover schreef:
Erg leuk om de diverse hobby's te lezen. Ben ook wel benieuwd hoe die hobby's ontstaan?
En hoe je dat bv inpland met een druk leven.

Ehh niet :')
Kheb het mega druk met muziek enz omdat ik heel veel optreed en ik zit bij een musicalvereniging enz. Dus daar spendeer ik te veel tijd aan :')
Heel veel hobby's doe ik gewoon lekker thuis in mijn vrije tijd. Daardoor verveel ik me nooit. Ik ga ook nooit uit ofzo. Ik ben een echte huismus :')
En met school heb ik het eigenlijk totaal niet druk. Komt omdat ik heel veel dingen van school onder schooltijd kan plannen (krijg je ervan als je veel tussenuren hebt) dus dan zit je er thuis niet mee. En als ik huiswerk thuis moet maken is het bijna nooit veel. Dus alles gaat wel soepeltjes zo bij elkaar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:55

Ikwashier, zit in de wao dus nu tijd genoeg. Maar voor die tijd met 40 uur werken en een fikse reistijd had ik dezelfde hobbys ook. Alleen dan wat minder tijd per hobby over. Inplannen naast werk, reistijd, huishouden en de dieren verzorgen. Deel kan ik ook op de bank hangend doen dat scheelt of toen in de trein.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:02

Ik werk maar twee dagen per week dus tijd zat voor mijn hobby's. En daarbij ben ik ook een echte huismus en erg op mezelf dus ik vermaak me thuis prima.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:03

Joolien schreef:
Hebben jullie het ook wel eens dat ik altijd veel te vertellen heb over wat ik heb meegemaakt, en voornamelijk mensen die geen of weinig hobby's hebben, dat niet hebben? Dan kan ik het alleen maar hebben over hun werk en kindje ofzo, en meer niet.

Wat enorm onaardig kom je hier over zeg.

Joolien schreef:
Ik doe ook niet wekelijks stormchasen, maar het is echt wel mijn grootste passie, want het is altijd in mijn leven aanwezig. Ik weet altijd een gesprek zo te draaien dat het op stormchasen uit komt _O-

Nee, maar dat is zeker wel leuk voor iedereen om jou heen?

Ik heb een stamkroeg waar ik enorm vaak ben. Elke donderdag na het werk komen er vrienden van mij samen om koffie te drinken en eventueel daarna ook samen te eten en vrijdag avond is standaard kroegavond. Enorm gezellig. En zeker 1 van mijn hobby's, ik hou namelijk deze 2 momenten in de week vrij om iets te doen wat ik leuk vind en waar ik voldoening uit haal. Waarom zou dat volgens jou geen hobby zijn? Omdat het minder creatief/uniek is dan pastelkrijten bv? 8)7

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:04

Kana verwoordt precies wat ik al een tijdje probeer te zeggen :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 01:18

En wel op zo'n manier dat ik er van moet giechelen :=

Ik ben echt niet geïnteresseerd in dat chasen, als iemand het gesprek steeds zo zou draaien dat het 1. om die persoon gaat en 2. om zoiets als wolkenformaties in Nederland dan doe ik net alsof ik moet plassen maar ga ik gewoon ergens anders staan.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 03:02

lieveli schreef:
En wel op zo'n manier dat ik er van moet giechelen :=

Ik ben echt niet geïnteresseerd in dat chasen, als iemand het gesprek steeds zo zou draaien dat het 1. om die persoon gaat en 2. om zoiets als wolkenformaties in Nederland dan doe ik net alsof ik moet plassen maar ga ik gewoon ergens anders staan.



Heeeeerlijk! _/-\o_


Hier trouwens iemand schuldig aan geen hobby's hebben. Of nouja, niet echt in ieder geval. Ik werk fulltime met wisselende uren dus kan nooit iets vast inplannen. Dol op paarden maar hier in het centrum van Auckland ga ik geen verzorgpaard vinden :') en verder op mijn vrije dagen geniet ik graag van het "niks" doen. Oftewel, beetje Sims (of andere spellen) spelen, beetje schoonmaken, eten koken, af en toe winkelen etc. En oh ja! Ik mag ook graag wat leuks doen met vrienden.

Ik heb dan wel een "passie": Reizen. Maar ja elke dinsdag middag even een wereldreisje maken laat m'n budget helaas niet toe.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:21

Ik vind het dan weer heel mooi als iemand heel erg gepassioneerd is over iets. Dat heb ik nl niet :=
Ja, sinds ik een kind heb is dat wel m'n passie. Maar ik heb een hekel aan als mensen altijd over hun kind praten.

Ik vind kroeg zitten trouwens ook niet onder hobby vallen maar meer onder 'leuke dingen doen' :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:43

Over het tijd hebben voor hobby's:

Ik ga dan weer niet uit, shop bijna nooit, kijk geen tv na een dag werken, heb bijna nooit koffieleutjes met vriendinnen, heb geen paard, geen huisdieren, speel geen spelletjes of games en social media gebruik ik enkel professioneel.

Dus ja, ik heb veel tijd voor hobby's, maar buiten mijn kind om, het contact met mijn cliënten en de mensen waarmee ik acteer heb ik vrijwel geen sociaal leven.
Dat is natuurlijk een keuze. Veel mensen zonder hobby's hebben juist weer meer vrienden :)

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:53

lieveli schreef:
En wel op zo'n manier dat ik er van moet giechelen :=

Ik ben echt niet geïnteresseerd in dat chasen, als iemand het gesprek steeds zo zou draaien dat het 1. om die persoon gaat en 2. om zoiets als wolkenformaties in Nederland dan doe ik net alsof ik moet plassen maar ga ik gewoon ergens anders staan.

_O- :')

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:06

Ik vind passie altijd een beetje een stom woord, het klinkt zo dramatisch. Maar het is op zich wel een goede omschrijving van wat ik van paarden vind. Als dat weg zou vallen uit m'n leven dan zou ik daar ernstig van balen.

Behalve dat heb ik ook nog wel hobby's zoals haken, gamen, leuke nieuwe recepten zoeken en uitproberen en ook nog wel tekenen/schilderen, maar geen van die dingen doe ik dagelijks of zelfs maar wekelijks. Vooral omdat ik er geen tijd voor heb (werk fulltime en ga elke dag even naar stal), maar ook omdat het een beetje in vlagen komt. Soms zit ik een paar weken elke avond te haken aan een project of soms heb ik een nieuw spel en steek ik daar even veel tijd in, maar het maakt me dus ook niet echt uit als het een tijdje weer uit de picture is.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:57

Ik vind dit wel een inspirerend topic. Leuk om te lezen wat mensen voor hobby's hebben.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:23

Wat is passie en wat is hobby?
Ik ben gek op paarden en paardrijden, maar fotografie en animaties maken vind ik ook leuk.
Daarnaast kan ik echt genieten van een film, heb nu een Pathé pas waardoor ik geregeld in de bios zit met vriendje en vrienden.
Webdesign boeit mij ook mega veel, zeker nu de ontwikkelingen snel gaan.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:24

verootjoo schreef:
Ik vind kroeg zitten trouwens ook niet onder hobby vallen maar meer onder 'leuke dingen doen' :)


Maar wat is dan het verschil tussen een hobby en leuke dingen doen?
Maw wat is eigenlijk de definitie van een hobby?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:20

verootjoo schreef:
eroslover schreef:
Wel gek trouwens dat de een zo veel hobby's heeft en een ander geen of nauwelijks.


Is denk ik net waar je mee opgevoed bent. Wij moesten thuis als we ons zwemdiploma hadden op een teamsport en op iets individueels. Teamsport is bij mij mislukt, ik koos paardrijden (dat deed je ook in een groepsles :')) en individueel koos ik muziekles (dwarsfluitles)
Dan blijf je daar toch een beetje mee hangen denk ik. Mn halve familie zit elke zaterdag in de sporthal. En ik maak nog steeds veel muziek.

precies hetzelfde hier :j

Waar mijn hele gezin volleybalde was ik bang voor de bal en niet goed in teamsport want ik was niet heel erg competitief ingesteld :') Ik was fanatiek zwemmer (nee, geen wedstrijd. Ik vond meedoen leuker dan willen winnen en was tergend traag haha. Diploma's halen in sneltempo was wel mijn ding. Te snel, ik moest 2 jaar wachten voor laatste diploma ivm leeftijdseis en toen maakte ik overstap naar paardrijden)
Muziekles en sport waren onderdeel van de opvoeding. Muziek vanwege algemene ontwikkeling, sport voor de fun.

Al speel ik geen muziek meer eigenlijk (nou ja, op de kinderinstrumenten wel haha), dwarsfluit is heerlijk vals nu.

Ik kan water ook nog wel inpassen in interesse, ik houd van het water. Zwemmen, kanoën of gewoon domweg kijken naar de zee of een meer.