De tuin is van achterdeur tot afdak/schuurdeur 9 meter lang en 7 meter breed.
De open afscheiding met de buren aan 1 kant wil ik graag behouden want het zorgt ervoor dat de tuin groter lijkt. In het midden zie je een licht (ahum) verwaarloosde kruidentuin. Dit wil ik graag behouden maar dan verplaatsen naar een verticale tuin aan de rechterkant van de woning (meeste zon) Voor de rest wil ik een redelijk makkelijk te onderhouden tuin maar rekening houdend met water afvoer (dus meer bestraten wil ik niet)
Onder de tegels ligt op het moment worteldoek (wat zijn werk echt geweldig doet)
In de kleinste bak staat een hortensia die ik graag wil behouden (al dan wel niet op deze plek)
Rechterkant tuin graag dicht gemaakt
De pruimenboom staat in de middelste bak.
Achterin is de hoogste bak maar daar staat vooral rommel in (en een woekerplant met prachtige bloemen)
Middelste bak (waar je tegenaan kijkt) is de oude kruidentuin
Budget is nog niet vastgesteld maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk (ik ben tenslotte een rasechte nederlandse)
Hier wat foto's
De tuin gezien vanuit de achterdeur (elke keer als ik het over rechts of links heb dan is het met de achterdeur in mijn rug gezien)

Ruimte onder het afdakje. Daar ligt vooral mijn hout voor de open haard dus deze ruimte hoeft niks mee te gebeuren

De tuin gezien vanuit het afdakje.

Idee tot nu toe;
) en daar hebben we dan ook dat ding gekocht.
die zou dan als basis komen van de kruidentuin, helemaal onderaan op de volle grond. Maar het was puur een idee. Voorlopig staat de rabarber struik perfect waar hij nu staat, en heeft hij weer veel gegeven terwijl we hem in februari hebben verplaatst.
Dus ik probeer het een beetje te verwerken in dit kleine tuintje. 
)
Maarrrr ik zal het eens aan mijn vriend vragen. Hij is stratenmaker en maakt veel tuinen.