Leuke 'samen'-activiteiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Leuke 'samen'-activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:23

Naar aanleiding van een ander topic waarin veel over quality time gesproken wordt, ben ik op zoek naar wat ideetjes om samen met de partner te doen op een avondje vrij.
Veel verder dan bioscoop en/of etentje komen we eigenlijk niet, dus ik ben heel benieuwd naar wat inspiratie.

Chiave

Re: Leuke 'samen'-activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:25

Mijn vriend en ik gaan vaak een stukje rijden en stoppen dan in De Meern voor een Starbucksdrankje. We hebben goede, fijne gesprekken onderweg, zien wat van de omgeving en hebben een lekker bakkie leut voor onderweg.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:26

Wat wij naast uiteten ook wel eens doen zijn gezelschapsspelletjes spelen of samen een stukje wandelen.

MarliesV

Wij gaan graag wandelen (wonen aan het bos) en lekker samen in bad.

Echt 'uit' gaan we nauwelijks. Meestal blijven we thuis, met beide een full time baan, een huishouden en hobbies is het heerlijk om juist de quality time binnenshuis door te brengen.

Enige uitje wat we graag doen samen: naar de sauna.

Yentaah

Er is een boek,de exacte naam zou ik even moeten googleen, waarin je allemaal leuke bucketlist ideeën kan vinden om samen met je partner te doen. Staan hele leuke originele dingen in!

Edit: het bucketlist boek voor koppels
Laatst bijgewerkt door Yentaah op 03-07-17 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

wij gaan met de honden in het bos wandelen, of samen een rondje fietsen. Vrij simpel en goedkoop, maar wel heel leuk en genoeg tijd om samen te babbelen enzo. ;)

MarlindeRooz

Wat wij doen, wij doen namelijk op zondag vaak leuke dingen.
- naar familie
- rond touren met de auto en dorpjes bezoeken
- hangen in bed
- evenementen bezoeken (paard, knaagdier of auto)
- met de (leen)hond wandelen
- foto's maken (vriend fotografeert)
- dagjes weg als; Beverwijk, bataviastad, Utrecht etc.

Nu zien wij elkaar doordeweeks alleen 's avonds (hooguit 2 avonden) en werk ik op zaterdag tot 21:00 dus dan doen we vooral bioscoop, gamen en beetje niksen. We zien elkaar natuurlijk ook minder dan een stel dat samenwoont. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:34

Wij gaan, als de kinderen er niet zijn, vaak na t eten wandelen.. Richting mijn paard of een ander rondje.
Of we spelen een bord/kaart spelletje.
Of we kijken een serie/film.
Of lekker in bad.

Avonden vliegen altijd voorbij..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:46

Stukje met de honden wandelen, uiteten, bioscoop, samen spelletje doen (pc of bordspel). Of gewoon samen op de bank liggen knuffelen <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:38

Wij bootcampen samen :D. Verder: uit eten, wandelen, potje yahtzee, bordspelletje, serie'tje kijken met een lekker wijntje en hapjes erbij, hardlopen, kroeg in, avond naar de sauna, terras op, kortom er is zoveel leuks om samen te doen :)!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:46

Wij gaan regelmatig uit eten of ergens lunchen, naar de bios, een stukje door het park lopen, samen films en series kijken, naar familie, dagjes weg als bijvoorbeeld naar de dierentuin of efteling of naar het strand. Laatst een dagje toerist in eigen stad (Rotterdam) gedaan, naar de markthal, de euromast op e.d. Weekendjes weg.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:02

Wij gaan ook regelmatig uiteten.
Rijden vaak rondje met auto en dan soms ergens wandelen (met de hond).
(Nacht) vissen, gezellig bbq mee :D
Met mooi weer met boot water op.
Met paarden en/of met hond wandelen in het bos oid.
Sauna.
Netflixen :=
Dagje dierentuin met dochterlief.
Laatst bijgewerkt door Zamora op 03-07-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:05

Sportschool, terrasje pakken (of bar hangen), wandelen, netflixen, bios, sauna, dierentuin, dagje stad (niet shoppen), uit eten .. we zijn niet heel origineel maar het is wel gezellig :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

Ik heb mijn vriend onlangs een doos gegeven met allerlei dates die we samen kunnen doen. We trekken een kaartje uit de doos (in de doos zitten ook hulpmiddelen voor de activiteit) en gaan dat samen doen. Zo zit er bijvoorbeeld een puzzelavond in, die hebben we vrijdag gedaan. Ik had twee simpele puzzels gekocht (achteraf niet zo simpel maar ach) en wie het eerst de puzzel af had, kreeg een prijs.
Er zit ook een picknick date in, spelletjesavond, create-a-date (knutselavond) en ook wat voor de hand liggende dates.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:24

Wandelingen in de natuur (met honden)
Musea bezoeken
Weekendje weg
Uit eten
Picknicken
Stappen
Series/films kijken

en binnenkort gaan we kanoën :D

Los van elkaar.

Paard/dieren, schilderen, fotografie, kostuums en klimbomen maken.

Hardlopen, sport kijken (formule 1, kijk ik soms mee, en Pride), computerspellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:27

Samen aan tafel eten. Dat brengt bij ons ook een boel gezelligheid teweeg, en dan nog doen we dat te weinig :P En spelletjes idd, of samen boodschappen doen. Voor ons hoeft het niet zo moeilijk :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:31

Ik vind film/series kijken en naar familie gaan geen quality time.

Voor mij is dat echt tijd die je samen doorbrengt, zonder andere mensen, en de tijd dan ook aan elkaar besteed. Niet aan de tv of aan de familie zeg maar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:38

MarliesV schreef:
Ik vind film/series kijken en naar familie gaan geen quality time.

Voor mij is dat echt tijd die je samen doorbrengt, zonder andere mensen, en de tijd dan ook aan elkaar besteed. Niet aan de tv of aan de familie zeg maar.

Wij kijken vaak samen in bed, lekker tegen elkaar aan liggen. Vind dat zelf wel quality time. :j

Joolien schreef:
Samen aan tafel eten. Dat brengt bij ons ook een boel gezelligheid teweeg, en dan nog doen we dat te weinig :P En spelletjes idd, of samen boodschappen doen. Voor ons hoeft het niet zo moeilijk :P

Boodschappen doen doen we ook wel eens samen maar vind ik zo stom om te doen, dat zal ik nooit als uitje zien.
Samen aan tafel eten doen wij te weinig, :o man is vaak later thuis door werk, is er in al die jaren samen en kinderen die vroeg aten zo in geslopen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 12:47

Bedankt alvast voor de ideetjes!

Eens sauna bezoekje plannen in de vakantie.

Mijn man is trouwens wel fan van formule1, voor zijn verjaardag heb ik 2 tickets gekocht om in spa francorchamps te gaan kijken, was hij wel heel blij mee :j

Quality time kost wel veel geld :P

Wandelen is aan ons niet besteed, hij werkt als arbeider in de bouwsector dus echt fysieke inspanningen doet hij liever niet in het weekend, hij heeft wel wat rust nodig...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:48

Als je bij een bos woont is het leuk om 's avonds na het eten te gaan wandelen en wild te spotten.
Wij zoeken vaak steeds andere plekken uit en het is altijd weer spannend om al fluisterend en met oren en ogen gespitst door het bos te struinen.

We gaan ook regelmatig naar 'ons bankje'. Dat ligt op een hoog punt hier op de Veluwe met prachtig uitzicht en dan zien we de zon ondergaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:50

Wandelen/fietsen/hardlopen... samen eten idd (en dan lekker aan tafel blijven kletsen, evt met een glas wijn erbij), maar ook gewoon samen klussen en dingen doen werkt heeft goed bij ons :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:51

Wij gingen tot ik mijn voet brak inderdaad samen hardlopen. Of samen naar de sportschool en dan een duo training doen (bijvoorbeeld zelfverdediging). Nu doen we dit niet meer omdat ik geblesseerd ben.

We gaan ook graag samen naar de Sauna, of een dagje een stad bezoeken. Of naar de film, uit eten, samen knutselen etc. Of gewoon samen op de bank zitten en dan doet de een wat die graag wil en de ander wat die graag wil. Zo zit ik lekker te Bokken of te ontwerpen en speelt mijn man een game of programmeert iets.

En ook doen we samen een project: website opzetten. Daar zijn we nu in de startfase mee. Maar doen we wel echt samen en vinden we ook leuk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:51

Wat ook leuk is om een muziekavondje te doen. Wij doen dat weleens in het weekend, dan gaan we 'back to the 90" en dan spelen we via Sonos allemaal liedjes uit onze jeugd. Om de beurt mag er een liedje worden gekozen :D.

Meestal is dat Happy Hardcore en Trance.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:14

Wij doen dat ook, maar dan op youtube :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:19

Antonius schreef:
Quality time kost wel veel geld :P

Tegen dat probleem lopen wij hier ook wat aan, net een huis gekocht, getrouwd, baby op komst,... Wij gingen anders wel eens graag gaan eten maar deels door zwangerschap en deels door 't feit dat dat allemaal geld kost is dat iets minder plezant dan vroeger :)
Wat wij nu wel eens doen: samen ergens gaan ontbijten (goedkoper :p ), winkelbezoekjes die praktisch noodzakelijk zijn nu ook echt samen inplannen en om de zoveel tijd echt bewust eens een avond samen doorbrengen thuis. Dan doen we wat tapas en kijken een film en knuffelen wat. Het is bij ons ook wat zoeken tegenwoordig, ik moet veel plat liggen dus we zijn wel samen thuis maar ik lig boven en hij is dan beneden en ik merk dat dat wel lastig is!
Gezellig doen is bij ons wel vaak gekoppeld aan eten :')

Gisteren hem meegesleurd omdat ik leerlingen ging helpen op wedstrijd, dat doet hij dan ook wel echt voor mij en om even samen te zijn, hij heeft niets met paarden dus zo'n dingen apprecieer ik dan ook gewoon wel.
Vroeger hadden we heel verschillende werkroosters en zagen we elkaar daardoor ook echt minder, ik ging dan heel bewust eens een vrije dag samen inplannen maar 't is niet dat wij dan superspeciale dingen deden, eens gaan shoppen, eten, cinema,... Vrij standaard dingen gewoon samen doen en daarvan genieten, zeker als je beiden druk bent moet je het dan ook niet al te ingewikkeld gaan maken en daar gewoon van genieten.

Wat bij mij wel helpt om drukke agenda's en 'qualitytime' te verenigen is heel stom: met kleurtjes werken in mijn agenda, dingen die we samen doen staan in een andere kleur en zo kan je soms wel eens bewuster gaan plannen van 'aha, we moeten in de namiddag naar familie, laten we in de voormiddag samen ontbijten/uitslapen', om maar een voorbeeld te geven.