Piano of digitale piano kopen... Hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Piano of digitale piano kopen... Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:51

Ik heb inmiddels de Roland rp401r aangeschaft en ben er super blij mee <3 . Ik heb meerdere piano's getest, want liever wilde ik er een kopen van rond de €500,00, maar die piano's vond ik persoonlijk niet fijn spelen en niet mooi klinken (o.a. De Steinfort en Yamaha Arius vond ik niets). Deze Roland is nu in de aanbieding en is door de winkel Keymusic thuis bezorgd en in elkaar gezet.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:54

Wij hebben een digitale, ideaal! Klinkt hetzelfde doet hetzelfde en is gewoon hetzelfde en je hoeft hem niet te stemmen.

Heerlijk ding

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Piano of digitale piano kopen... Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:30

Omdat mijn moeder pianiste is hebben wij thuis altijd een grote concertvleugel gehad en ook nog een gewone piano. Maar toen mijn kinderen piano wilden spelen hebben wij voor een Yamaha Clavinova gekozen, om een aantal redenen. Een va die redenen is dat je er altijd en overal op kunt spelen (mijn zoon heeft hem nu in zijn studentenkamer) en een andere is dat je in een oud vochtig huis, zoals het onze, geen vocht-droogteproblemen krijgt. Bijkomende voordelen: je hoeft ze niet te stemmen, je kunt ze aansluiten op je pc en zo eigen composities opnemen en... je kunt ze gemakkelijk verhuizen.
Uiteraard zijn klank in instrument niet vergelijkbaar met een concertvleugel, maar dat is je doel ook niet. Ik vind het een prima alternatief.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Piano of digitale piano kopen... Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:27

Veel plezier Fionaf!