Dacht je alles gehad te hebben ....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:46

* Toegestaan shaduw account.
Mochten mensen mij toch herkennen, dan dit graag voor je houden .*



Laat ik beginnen bij het begin, mochten er onduidelijheden zijn, kan ik kijken of ik ze aanvul.


ik ben van me 12e tot me 16e ben ik misbruikt geweest door me oom, zowel aantastelijk, als misbruikt als verkrachting.
dit heeft een zeer grote impact op me leven gegeven, nu nog steeds.
er is daarvan aangifte gedaan,fouten door politie, ik had ondergoed, waarbij ik zeer overtuigd was dat dit gebruikt kon worden.
bij het intakegesprek, werd al direct duidelijk gemaakt, dat hun er niets mee konden.
ongeveer een week later, had ik de aangifte staan, ruim de hele middag op het bureau gezeten, er werd me eer veteld, dat dit bewijs, niet gebruikt kon worden.
ik moest het opbergen, in keukenrol papier en in mijn kast moest leggen, zonder er andere spullen erbij, zo gezegt , zo gedaan.
na ruim een jaar ( vraag mij niet waarom ) heb ik pas en gespek gehad met Justite, bureau Jeugdzorg zat er ook bij, ook mijn begeleider, moeder, en advocaat.
er werd al meteen duidelijk, dat er geen bewijs was, en er dus geen rechtzaak kon komen.
ik heb al meteen duidelijk gemaakt, dat ik meerdere malen aan had gegeven dat ik dus ondergoed had.
Jutitie wist er niets van, en het was ook niet in het rapport gezet.
Week later, moest ik met het bewijs naar het politie bureau komen, en DNA afgeven, en werd het bewijs onderzocht.
ik had nog een beetje hoop, maar het mocht niet meer baten. Zelfs mijn eigen DNA zat er niet op, laat staan door de verdachte, en gaat hij dus vrij uit.

Laatste paar jaren ging het erg secht tussen mij en me moeder, veel ruzie, veel geweld, werd geslagen tot aan blauwe plekken en bloed aan toe.
ik wist niet wat ik moest doen, en heb een mes uit de keuken gehaald, en meerdere malen mijn pols door gesneden, tot ruim bloedens aan toe.
Haar pijn kon ik niet meer aan, en zocht ik een oplossing.
Slapen ging steeds slechter, en begon ik met Blowen, veel stappen,en meer drinken, om er maar zo veel mogelijk er tussen uit te zijn.
momenten dat ik sliep, had ik vak nachtmerrie's, zowel over me oom, als over me moeder.
helaas verliet mijn vader in 2008 het leven, kon er ook nog bij.
veel verdriet er aan overgehouden, en kreeg steeds meer de neiging om uit het leven te stappen.
maar het is mij nooit gelukt om mijn polsen verder door te snijden.

afgelopen zomer, was ik dit zat, wou leven, maar niet op de manier zoals het ging, wou eigenlijk niet meer leven, maar het toch een kans geven.
ik heb via internet hulp gezocht, en kwam uit op Stichting huislijk geweld.
heb eerst alle symptonen bekeken, en na gedacht.. is dit werkelijk ?? speelt dit echt ?? is dit zo erg uit de hand gelopen ??
op een gegeven moment, toch een keer de telefoon gepakt, en gebeld, ik dacht dat me hart uit me keel kwam.
vervolgens verhaal breed uitgelegd, politie is erbij gekomen, huisarts is er bij betrokken geweest, en toen kwam het moment... ( dit gebeurde zonder dat me moeder dit wist.)
dinsdag ochtend had ik een gesprek met matschappelijk werker, en begon al vrijwel direct over een opvanghuis.
hiervan schrok ik erg, omdat de politie het had over een 3-gesprek, met me moeder, politie en mij.
het was een erg groot verschil, maar toch door gezet, donderdags ( inmiddels Juli) ben ik vertrokken, naar het opvang huis.
zondags kwam me moeder thuis, en heb ik erg veel telefoontjes gekregen van haar.
aantal gespekken gehad, met haar, mijn begeleider en psygiater en ik, en uiteindelijk kwam de conclusie, dat het beter was, als ik niet terug ging.
dit omdat ze bang waren, dat ik mij of mijn moeder wat zou aandoen, of andersom.

vervolgens na ruim 3 maanden daar gezeten zit ik een vervolg fase, met nog meer begeleiding, + begeleid wonen etc.
al snel kwam het verhaal van me oom weer naar voren.
dat het toch nog in me hoofd speelde, en dat ik naar GGZ moet.
ook hier sprongen mij de tranen weer in de ogen.
aankomende Februari heb ik daar mijn intake gesprek.
ben best gespannen, en weet niet wat ik daarover en op dat moment moet zeggen.

op dit moment, ben ik nog bezig, om met me handen van de drugs af te blijven, gebruik t al ong 3 weken niet, en slaap slechter.
drank ben ik al vanaf, en hoef ik niet meer, ook met messen heb ik bijna geen proleem meer, al vraag ik me soms af of het nog zin heeft om te leven, maar ik moet door blijven vechten.
ook heb ik bijna een contact meer met mijn moeder, dat geeft mij erg veel rust vanuit die kant.

ik vind het erg eng, om zomaar tegen over iemand te zitten, en te praten over mijn oom.
het raakt mij echt ...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:49

Gatver meid, wat heb jij een vreselijke start gehad in je leven... Wat een puberteit had moeten zijn vol keten, giebelen en zeuren over lestijden heb jij een zware tijd mee moeten maken.
Ik vind het zo ontzettend knap dat je actie hebt ondernomen en voor jezelf hebt gekozen. Ik hoop echt dat je weer echt kan zeggen; ik ben eruit gekomen en ik geniet van mijn leven!
Alle sterkte met de zware tijd....

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:52

Ja, het was erg zwaar, en ik hoop dat ij op deze manier mijn ''ei'' kwijt kan.
hoeveel kan een mens hebben, en wanneer houdt het op?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:55

Lieve meid, wat jou is gebeurd verdient niemand, dat is een ding wat zeker is. Ik vind het superstoer dat je zelf actie hebt ondernomen, want dat doen niet veel mensen. Aan jouw verhaal kan ik zien dat je een sterke meid bent, en ik weet (bijna) zeker dat je er weer uit komt en een leuk leven hebt.
Sterkte, en je weet, mijn PB box staat voor je open.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:58

bah, wat een narigheid zeg, in jouw leven. Ik wens je heel veel sterkte en succes alvast bij de ggz.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:58

Je bent er nog, blijkbaar is het leven nog lang niet klaar met jou. Je krijgt hulp gelukkig en het leven kan ook leuk worden, echt!
Het kan je sterker maken, maar nu moet je hier nog doorheen. Alles weer ophalen uit het verleden... Bah. Je moet wel om door te kunnen, maar ik heel goed begrijpen dat je daar echt niet op zit te wachten.
Je hulpverleners kunnen je echt helpen.
Sterkte met het open trekken van die enorme beerput.
Zuur hoor dat je oom nooit is opgepakt hiervoor en dat je moeder je niet kon steunen.

Hoe is nu de relatie tussen je moeder en jou? Is het rustiger nu je uit huis bent?

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:02

Dank jullie wel voor jullie lieve berichten.
met mijn moeder, heb ik eigenlijk geen contact meer, ik heb alleen een smsje gehad met oud en nieuw, en met kerst niets gehad.
ik hoef eigenlijk ook geen contact meer met haar, het boeid haar niet anders had ik allang wat gehoord.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:06

Heb je ook groot gelijk in :j
Jij komt nu op de eerste plaats!

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:09

het is wel moeilijk, het is en blijft wel mijn moeder, maar op deze manier kan ik ook niet leven, ben bang voor terug vallen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:13

Weet je, dat kan nog. Het is en blijft je moeder, daar kun je inderdaad niet zomaar volledig afstand van nemen. Je zit er altijd aan verbonden.
Maar het gaat nu om jou, pas als jij je sterker voelt en merkt dat je vooruit gaat dan is het een optie om je moeder erbij te betrekken. Onder begeleiding van jouw behandelaar.
Ach meid, ik hoop echt zo hard voor je dat jij terug kunt kijken op een helse periode in je leven maar vooruit kan kijken op een zonnigere toekomst.

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:17

ik hoop dat ik haar later nog kan accepteren, na alles wat ze heeft gedaan.
inderdaad moet ik mijzelf veel sterke voelen, voordat ik daaraan moet gaan denken.
eerst maar eens afwachten wat GGZ gaat zeggen.

ik hoop dat dit snel achter de rug is, en dat ik vooruit kan gaan kijken.

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:20

Pff wat een verhaal..

Ik vind je igg heeel dapper!

Mijn vader is ook overleden toen ik jou leeftijd had, ik kan er goed over praten.
Ik heb geleerd veel te praten ..
Daarnaast heb ik een vriendin gehad die precies in jou situatie zat vroeger.
Ik weet dus ongeveer wel hoe je je voelt.

Problemen zijn er om opgelost te worden..!!


Het zal zwaar voor je zijn maar na regen komt zonneschijn en zeker ook voor jou!

Sterkte!! Je mag je altijd pben

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:23

Wat een nare gebeurtenissen allemaal!

Super knap dat je er zo voor uit komt nu, erg goed!
Je zegt ook van de drugs/alcohol en messen af te zijn, wauw! Geweldige stappen hoor :j
Echt, petje af :j


Het duurt even, maar ik weet zeker met alle hulp die je krijgt en aanneemt, dat het helemaal goed gaat komen! :j
Je hebt zelf initiatief genomen om de instantie te bellen en actie te ondernemen. En dat laat zien hoe sterk jij bent en hoe sterk jouw wil is om hieruit te komen.
Je hebt het probleem een naam gegeven en dat is een van de belangrijkste stappen voor het verwerken ervan.

Echt goed bezig :j

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:26

ik moet ook leren praten ja, dat vind ik erg moeilijk.
vroeger heeft me moeder veel misbruik gemaakt over mijn gevoelens.
en sindsdien houd ik het bij mij.
het is voor mij erg eng, om mijn gevoelens te uiten.


Dank je wel nancy,
ja, drugs is momenteel nog een probleem, omdat ik moeilijk en eng vind om te slapen.
daarom begon ik drugs te gebruiken, en om alles te vergeten.
maar ik wil dat niet meer, en zal door moeten zetten.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:32

gevoelens uiten is altijd eng.....want je moet jezelf wel kwetsbaar opstellen om je te kunnen uiten!

Zeker als er misbruik van je gevoelens gemaakt is geweest kan dat een enorm struikelblok voor je zijn.
been there, done that...

Ik denk dat je al een enorme stap hierin gezet hebt door je verhaal te vertellen hier op dit forum.
Je hebt geen leuke start gehad maar bent duidelijk bezig hier een andere draai aan te geven en dat siert je enorm :j

Het gaat nog een hele klus voor je worden maar als ik het zo lees geloof ik ook wel dat je dat gaat lukken allemaal.
Je komt op mij over als een zeer sterk persoon.
En dat heb je al aan jezelf bewezen door met de drank te stoppen.......ook dat kan geen makkelijke tijd geweest zijn!
Maar het is je wel gelukt.....respect!!!!!!!

Ik wens je alle sterkte met alles wat je nog te wachten staat :(:)
Maar ben je er eenmaal doorheen......dan heb je heel wat om trots op te zijn :*

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:35

ja gevoelens uiten is eng, mijn begeleider gunt het me, dat ik dat straks kan.
ik hoop het zo,
dank je voor je bericht,
ja, als ik er eenmaal doorheen ben, moet het lukken.

dank je

WinSel

Berichten: 20572
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:29

:(:)
Heel veel sterkte, vreselijk wat jij hebt meegemaakt, heel goed dat je hulp hebt gezocht!

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 12:17

Ja, op deze manier was het ook niet meer te leven.
Dank je wel.

MickeyenVici

Berichten: 4855
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: Reusel

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:26

Jeetje meid, wat heb jij al veel meegemaakt!
Ik vind het heel dapper dat je je verhaal hier zo neerzet!
Petje af dat je hulp hebt gezocht en dart je zo op de goede weg bent!
Ik wens je ook het allerbeste! :(:)

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:28

Dank je wel voor je lieve bericht.
gelukkig kan ik oa ook via deze weg mijn ''ei'' kwijt.

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:19

Vanavond weer neiging gehad om een coffeeshop in te duiken.
ben vrijwel momenteel weer erg gespannen.
aan de ene kant, best blij dat ik niet gegaan ben, maar ik weet me god niet hoe ik vanavond moet slapen.

denk dat ik dit probleem voorlopig nog wel even hou.

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 23:29

* wilt toch weer even haar ''ei'' kwijt *

Mijn begeleider, wilt een gesprek aan gaan met ''het'' (mijn moeder) en mij.
Zelf heb ik daar niet zo behoefte aan ik mis haar niet, en vind het wel lekker rustig zo.
maar aan de andere kant, waarin mijn begeleider gelijk in heeft, is het wel weer een stapje, om te kijken of we weer een beetje een band met elkaar kunnen opbouwen.

ik ben geen persoon, wat iemand direct weer vertrouwd en vraag me af, of dit wel de goede ''timing'' is, om een gesprek aan te gaan.
het gaat niet zo zeer om dat wij komende week al een gesprek hebben, maar mijn begeleider heeft mij wel aan het denken gezet.

Zelf weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, en of ik het wel wil of niet.
alleen met oud en nieuw heb ik een smsje gehad, met ''happy new year ........'' verder niet.
''het'' wist/weet dat ik pas nog het ziekenhuis in ben geweest, en zal mij ook niet een sms sturen om te vragen hoe en wat en hoe het gaat

wat ik daar uit trek is dat ''het'' dus helemaal niets kan schelen hoe en wat met mij.
ze heeft zelf eerder aangegeven in een van de mails naar mijn begeleider toe, dat zij een gesprek met mij wilt, samen met mijn begeleider en een psycholoog waarmee ik en ''het'' eerder een gesprek heb gehad.

ik weet t even niet meer ......

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:06

Wat een vreselijk begin van je leven, als ik het zo lees heb ik maar geluk gehad. Toch even reageren op je laatste berichtje. Ik kan me wel voorstellen dat je denkt dat het haar niets kan schelen hoe het met je gaat maar misschien durft ze zelf ook niet meer contact op te nemen? Ik weet niet hoe het de laatste keren precies is gegaan dat je contact met haar had?
Ik zou zelf wel nog een keer zon gesprek aangaan. Je kan er nu misschien wel veel rust in vinden maar het kan ook zijn dat je over een aantal jaar denkt hey had ik toch maar dat gesprek aangegaan. Als het niets is kun je altijd daarna het contact weer minderen of zelfs verbreken als dat is wat je wilt. Het betekend niet dat je gelijk weer aan haar vast zit. Ik kan me heel goed voorstellen waarom je dit allemaal niet wilt dus ik zou er ook nog rustig over nadenken, niemand dwingt je om haar weer te zien.

secondchance
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-01-12

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 19:46

bedankt voor je berichtje heidiLOVER,

ik twijfel nog een beetje, en wil eerst nog even wachten op het ziekenhuis ''het vervolg'' zeg maar.
aangezien ik geopereerd wordt, wil ik eerst dat achter de rug hebben.
mijn broer heeft haar gebeld en haar hiervan op de hoogte te stellen dit omdat ik niet zelf wou bellen.
''het'' was niet verbaasd en wou wel op de hoogte gehouden worden.

ik denk dat ik het nog even laat, en het later weer bekijk.
nee, ik wil niet vast aan haar zitten, maar ben er wel bang voor dat dat gaat gebeuren.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Dacht je alles gehad te hebben ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:04

Dat kan ik ook wel begrijpen, als je later op jezelf zou wonen wanneer alles weer een beetje normaal voor je word dan zit je natuurlijk ook niet meer zo snel aan haar vast.

Maar kan me voorstellen dat je eerst je operatie achter de rug wilt hebben. Wanneer je weer sterker bent en zelf wat steviger in je schoenen staat zul je waarschijnlijk zelf ook meer aan zon gesprek hebben. Het is in ieder geval goed dat je je broer hebt laten bellen. Later kun je dan altijd nog kijken of je weer een beetje contact met haar wil hebben.