Mijn man is een T-Girl.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:53

Hoe vind jij het helpend om TS "egoïstisch" te noemen, dan? Dat is niet alleen een "ik bekommer mij om de dochter" mening, dat is een oordeel, dat mijn inziens niet echt veel toevoegt (en erg ongefundeerd is).

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:56

NikkiDeKerf schreef:
Hoe vind jij het helpend om TS "egoïstisch" te noemen, dan? Dat is niet alleen een "ik bekommer mij om de dochter" mening, dat is een oordeel, dat mijn inziens niet echt veel toevoegt (en erg ongefundeerd is).

Dat heb ik al onderbouwd, beter lezen. Omdat de acties wel degelijk schade kunnen brengen aan de dochter. Maar als TS zelf denkt dat iedereen zo tolerant is in deze zaken, moet ze doen waar ze zich goed bij voelt. Ik zou het zelf niet doen, omdat ik té bang zou zijn dat het schade aan mijn dochter zou aanrichten. En ik denk dat velen met mij zo zullen denken, vooral de meer gelovigen over ons. Maar iedereen zijn eigen mening, ik geef mijn mening en kan me voorstellen dat dat niet is wat TS wilt lezen, maar wel iets waar ze mogelijk mee te maken gaan krijgen.

Edit: ik ga het topic nu ontstippen, omdat ik heb gezegd wat ik wil zeggen, dat er naast alle bijzonder positieve bokkers, ook mensen zijn die het niets vinden waar het gezin ook mee te maken gaat krijgen zodra vader openbaar gaat ;)

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 12:07

@ Eight: Fijn dat je je om onze dochter bekommerd :j

Wel denk ik dat je goed moet kijken hoe je eigen bewoordingen over komen en door te kiezen voor woorden die passen bij wat je wilt zeggen. Egostisch is niet een woord dat past bij ons besluit. Dat jij een andere keuze zou maken is prima, maar dat doet hier niets aan af.

Natuurlijk bestaat er een kans dat onze dochter hierom gepest gaat worden. En natuurlijk bestaat er een kans dat iemand gepest wordt om zijn huis (flatje twintig hoog waar ze met 10 het huis moeten delen), of met een vader die vuilnisman is, of met een moeder die een rare neus geeft, of met of met.

Pesten is iets wat altijd op iedereen van toepassing kan zijn. Iedere afwijking op wat een ander "beter" of "minder gemiddeld" vind kan een onderwerp zijn. Alles wat afwijkt van het perfecte plaatje dus, en doordat het perfecte plaatje niet bestaat, zelfs perfectie.

Dat waarop gepest wordt hoeft niet eens direct betrekking te hebben op het kind zelf. Pesters zoeken bij iemand die daar vatbaar voor is altijd een reden om te pesten, en als dat kind er vatbaar voor is zal het ook voelen als gepest worden, zelfs als een opmerking die gemaakt wordt eigenlijk iets zegt over iemand anders. Het verschil maakt niet de pester, maar degene die gepest wordt. Als het kind (mijn dochter in dit geval) trots is op haarzelf, zullen dit soort zaken (en dus ook een aparte haarkleur, een rare neus van mij of een pukkel bij oma) nooit reden zijn om gepest te worden.

Maar goed, dat zal dan mijn mening wel weer zijn. Ieder het zijnde denk ik dan.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:15

Heerlijk nuchter TS. Zouden meer mensen moeten proberen zo nuchter tegen het leven aan te kijken.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:35

Helaas is weerbaarheid niet iets wat ieder kind van nature bezit of aangeleerd kan worden. Was het maar zo simpel. Ik zou zelf geen noodzaak zien mijn kind altijd maar alles te vertellen. Ik vind dit best een onnodige belasting voor een kind. Sexuele fantasieën is voor mij iets tussen partners/ volwassenen.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:39

TS heeft het helemaal niet over de sexuele fantasieën delen met het kind.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:40

269_life schreef:
TS heeft het helemaal niet over de sexuele fantasieën delen met het kind.

Waaronder valt dan volgens jou wel de wens om als man als sexy prinses naar kinky feesten te gaan? Dat is toch een uiting van sexuele fantasieën? Wat overigens geweldig is om dat als partners te kunnen delen hoor!

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:57

Ja, maar dat delen ze toch niet zo met het kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:58

269_life schreef:
Ja, maar dat delen ze toch niet zo met het kind?

Ik wou net zeggen.. Er zit een hele grote stap tussen je kind duidelijk maken dat papa af en toe wat kleren draagt die lijken op die van mama en vertellen dat je met je partner naar kinky seksfeesten gaat aan een 8-jarige. Ik denk overigens dat diezelfde 8-jarige hier helemaal niet raar over denkt of het iets geks vindt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:21

Het gaat tochwel om de verkleedpartijtjes? Waarom zou je kind daar van moeten weten zolang je niet daadwerkelijk als vrouw door het leven wilt gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:23

DatBenIkNou schreef:
Het gaat tochwel om de verkleedpartijtjes? Waarom zou je kind daar van moeten weten zolang je niet daadwerkelijk als vrouw door het leven wilt gaan?

Zoals ik eerder al zei lijkt het me schadelijker voor een kind als ze hier in de pubertijd achterkomt en niet beter weet. Op deze manier heeft de man van TS tenminste de vrijheid om binnenshuis te doen wat hij wilt zonder dat het stiekem moet.

Neon

Berichten: 4939
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:00

Eerste 2 pagina's gelezen... dus als het al gezegd is... dan sorry...

Je geeft aan dat je neigt naar niet vertellen... als jouw volwassen contacten het al niet verwerkt/geaccepteerd krijgen... en jij daar dus al bang voor bent en voor hun reacties... hoe moet het dan wel niet voor een 8jarige zijn om met de reacties daarop om te gaan? Ik neig dus ook naar niet vertellen...

Wat jullie doen moet je zelf weten... leuk dat jullie plezier hebben :) maarrrr... waarom moet dat perse publiekelik? Zeker als je in achterhoofd houdt dat de wereld niet half zo tolerant is als we zouden willen dat hij is... weet ik niet of je je kind het aan moet doen om dit aan de grote klok te hangen...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:03

Citaat:
we noemen het verkleedfeestjes waar we heen gaan, papa gaat als sexy prinses, net als mama

Als dit inderdaad exact is wat het meisje verteld is dan zie ik oprecht het probleem niet. Niks over seksstandjes die ze uitvoeren, seksuele escapades van mama en papa, hoeveel mensen tegelijk, bladiebla. Zo ver denkt een kind trouwens ook nog echt niet. Overigens zijn dergelijke feesten niet altijd seksueel getint, vaak ook gewoon als crossdress/drag dansfeest zonder andere bijbedoelingen. Niet meer dan dat mensen potentiële dates oppikken in een reguliere disco.

Jessix

Berichten: 16479
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 00:22

Ik zou het voor mezelf houden. Ik hoef zulke informatie ook niet van vrienden te weten trouwens. Wat zij samen doen 's nachts is tussen hun en het heeft geen betrekking op het dagelijks leven.. Voor jouw topic had ik nog nooit van het begrip T girl gehoord, dus ik zou foto's van besloten feestjes ook nooit tegen komen.

Wanneer iemand permanent voor een ander geslacht wil doorgaan ontkom je er niet aan om dat te vertellen, maar ik jullie geval zie ik daar echt de meerwaarde niet van in. Ook voor je dochter niet.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 02:29

Ik vind 8 jaar juist de perfecte leeftijd om dit te delen. Ik heb op die leeftijd ook zowel met barbies als race auto's gespeeld... En vond daar bij een ander ook niks raars aan.
Dat is de leeftijd waarin kinderen goed en slecht gaan begrijpen, normaal en niet normaal.... Dus ik vind het alleen maar super dat je dochter nu mee krijgt dat papa in een jurk normaal is!

Wat betreft vrienden/familie inlichten..... Vind ik het heel lastig. Ligt ook echt aan hoe open-minded zij zijn,denk ik.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:13

Nirvana_ schreef:
Ik vind 8 jaar juist de perfecte leeftijd om dit te delen. Ik heb op die leeftijd ook zowel met barbies als race auto's gespeeld... En vond daar bij een ander ook niks raars aan.
Dat is de leeftijd waarin kinderen goed en slecht gaan begrijpen, normaal en niet normaal.... Dus ik vind het alleen maar super dat je dochter nu mee krijgt dat papa in een jurk normaal is!

Wat betreft vrienden/familie inlichten..... Vind ik het heel lastig. Ligt ook echt aan hoe open-minded zij zijn,denk ik.



Ik vind barbies en raceauto's niet echt een vergelijking. Juist gezien de opmerking 'Wat betreft vrienden/familie inlichten ' als je dat niet doet, dan verplicht je een kind dus over dit geheimpje te zwijgen. Waarbij je het dus juist weer iets maakt wat schijnbaar raar is.
Ik zie werkelijk de meerwaarde niet van zowel een kind als je omgeving hierin deelgenoot maken.
Doe lekker jullie ding, ga naar feestjes en geniet er samen van! Hoe groot is nu werkelijk de kans dat mensen die niet in die partyscene zitten gaan zoeken op internet? En dan nog? Het is jullie leven. Ik zag toevallig een paar huizen verder afgelopen zaterdagmiddag toen ik de honden uit ging laten 2 dragqueens de deur uit stappen. Nou dan denk ik: gaaf, leuk feestje zeker? Zal de volgende keer dat ik ze zie eens vragen wat voor leuks ze gingen doen haha..(kon op die afstand niet eens zien of het daadwerkelijk de buurman was ja of nee ;-) )

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:57

Hoi Ts,

Wat een lastige situatie met oog op het vertellen aan anderen. Ik zou het inderdaad aan de mensen vertellen die het dichtste bij jullie staan, en het verder een beetje coor mezelf houden. Je moet je namelijk bedenken of het nut heeft om te vertellen. Niet iedereen zal er namelijk even leuk mee omgaan.

Met oog op je dochtertje wil ik wel 1 ding meegeven. Ik weet nog dat ik op jonge leeftijd van een klasgenoot hoorde dat de kerstman niet bestond. Ik vond dat zo erg, vooral omdat m'n ouders het nog niet verteld hadden. Ik zou, nu je het hebt verteld, er ook open over blijven. Anders verteld een klasgenoot die misschien iets verder Is wat de echte betekenis van zo'n feestje Is. Hetzelfde als biologie lessen op school, seksuele voorlichting wordt al echt vroeg gegeven, samen met de bijbehorende onderwerpen. Dikke kans dat ze dan zelf de link gaat leggen.

Veel succes in ieder geval. Ik moet wel zeggen dat ik het prachtig vind om te zien hoe open minded jullie zijn :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:20

Ik vind niet dat je geheimen moet hebben voor je kinderen. Dus wat dat betreft ben ik het er mee eens dat je je dochter in ieder geval iets hebt verteld. Natuurlijk hoef je niet in geuren en kleuren te vertellen hoe en wat. Maar dat doe je ook niet over je nachtelijke activiteiten of andere hobbies, waar een leeftijdsgrens aan zit. Als ze wat meer vragen heeft, zou ik deze ook gewoon antwoorden, ook al gaat het wel over het intiemere deel. Ook hierin, dat hoort gewoon bij de ontwikkeling. Ik snap nooit waarom volwassenen het zo angstvallig verbloemen bij kinderen. Al hoef je natuurlijk ook niet gelijk de volledige kama-sutra reeks te laten zien :Y)

Maar je hoeft het, vind ik, ook niet aan de grote klok te hangen. Komen mensen er achter? Krijg je er vragen over? Dan kun je het uitleggen of iets mee doen. Grote kans dat de meesten er nooit mee in aanraking komen. Zelfs met familie/vrienden hoef je het niet persé open en bloot op tafel neer te leggen, al helemaal niet als je weet dat men het misschien niks vind. Natuurlijk moet je het ook weer niet angstvallig geheim houden, als ze vragen stellen gewoon eerlijk zijn.

Of je dochter wel of niet slachtoffer wordt van pesten, is iets wat je niet vooraf kun bepalen. Dat ligt aan de klas, hoe je dochter zich daarin ontwikkeld, als ze er grapjes over maken, hoe ze daar weer mee overweg gaat, hoe de docent er mee overweg gaat etc. Het feit dat je dochter het weet en weet dat het iets is waar ze zich niet voor hoeft te schamen, maakt de kans natuurlijk wat kleiner. Maar misschien wordt ze er wel onzeker over als bij haar zelf de hormonen beginnen te rammelen, daar heb je zo weinig invloed op!

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:27

Laat een kind gewoon kind zijn en val haar niet lastig met "grote mensen"dingen.
Doe wat je wil , maar laat het kind erbuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:41

piendepien schreef:
Laat een kind gewoon kind zijn en val haar niet lastig met "grote mensen"dingen.
Doe wat je wil , maar laat het kind erbuiten.


Eens.

Moesten mijn ouders vroeger een bepaald uitgaansleven hebben gehad, had ik dat niet willen weten. Nu nog steeds niet. We zijn heel open thuis over seks, praten en lachen er veel om, maar de details... no thanks.

Ook het risico dat het sociaal leven van mijn kind eronder zou lijden.. ik zou het niet lopen.

Verder moedig ik jullie activiteiten wel aan hoor :) koppels zouden vaker zo open moeten zijn over hun fantasieën en wensen!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:49

Het zoontje van een vriendin draagt het liefst rokjes. Ergo: mannen die vrouwenkleding dragen is heus geen "grotemensending"

Verder wed ikdat de dochter van TS er echt 0,0 moeite mee had dat haar ouders naar verkleedpartijtjes gaan. Echt, kinderen denken hier helemaal niet zo moeilijk over. Net als dingen als het homohuwelijk; heel de VS op zijn kop want oh hoe ga ik dit aan mijn kinderen uitleggen. Nou gewoon, door te zeggen wat er is, en dan zeggen ze 'oh, okee' en gaan ze verder met spelen :')

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:58

Vind het wel mooi om alle meningen te lezen. Maar wat gezet word. Een kind kan gepest worden om alles. Ook om zaken dat je denkt????
Ts en man vertellen toch weinig verder. Ik snap echt het probleem niet. Kennis van mij is slaaf en dan meesteres. Haar zoon is nu 18. Zij heeft hier nooit geheimzinnig over gedaan. Haar zoon wist toen hij jonger was niet echt wat ze deed. Zijn moeder heeft het hem wel uitgelegt toen hij ik dacht 12/13was. Hij is nooit gepest erom waarom? Hij kon het onderbouwen als hij "opmerkingen" kreeg. Zou ik het kunnen nee. Maar ieder zijn ding. Ontloop ik haar nee hoor. Liggen echt soms in een deuk om haar verhalen. Ik dat denk als ze het sneaky zou doen mensen heel anders zouden reageren.

Mijn zoon werd gepest waarom omdat hij een periode zijn bio vader niet zag. En waarom hij kon niet uitleggen waarom probeerde het krampachtig te verdoezelen omdat hij zich schaamde. Hij dacht dat hij het probleem was. Nu is hij 10 en snapt het. Hij schaamt zich niet en negeert negatief commentaar. En het pesten is gestopt. En ja mijn zoon is niet een hard kind. Maar extreem gevoelig. Elk kind heeft een andere aanpak nodig. Ik moest hetzelfde uitvogelen. Te heeft wel hulp. Wat ik onwijs goed vind

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:05

Riddershow, waarom zou je als ouders geen geheimen voor je kinderen mogen hebben? Je hoeft toch niet alles te delen? Je bent toch méér dan alleen pap en mam maar ook gewoon nog partners? Ik zie echt de noodzaak daar niet van in.

Anoniem

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:23

Ik denk soms wel eens, laat mensen lekker in onwetendheid, want het wel vertellen kost teveel moeite. Maar het niet vertellen, kan ook weer zorgen voor spanningen. Dus het is gewoon heel erg dubbel...
Wel denk ik dat dit eerder een topic is op te pesten dan iets anders... Maar toch, het is gewoon superlastig....

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:41

DatBenIkNou schreef:
Riddershow, waarom zou je als ouders geen geheimen voor je kinderen mogen hebben? Je hoeft toch niet alles te delen? Je bent toch méér dan alleen pap en mam maar ook gewoon nog partners? Ik zie echt de noodzaak daar niet van in.


Ik zeg toch niet dat je alles moet vertellen? Maar geheim houden noem ik dat je dus ook iets niet verteld als ze erom vragen. En daarin vind ik dat je wel bepaalde antwoorden kunt geven, aangepast op wat je geschikt vind voor hun leeftijd of dat je aangeeft dat je het niet wil vertellen (omdat het privé is) en waarom niet, dat is natuurlijk ook een optie.

Overigens heb ik nooit zo'n angstvallige scheiding tussen ouders zijnde of partners zijde gehad. Je kunt rustig beide zijn zonder het als 2 aparte rollen te zien.

Maar goed, wij als partners hebben ook geen geheimen voor elkaar of "geheime" e-mails/chatgesprekken. We delen mail (als in, we kunnen bij elkaar erin als we dat handig vinden of nodig achter) en mobiele telefoon.

Het is verrekte lastig als je een verrassing wil organiseren... dat wel :Y)