Mijn man is een T-Girl.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:51

O, Ik dacht dat ik de enige was die zich niet meer in een discussie wil mengen waar Shadow ook in participeert, juist om de redenen die Apple aanhaalt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:38

Ts, fantastisch dat jullie dit samen kunnen delen! Ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk om familieleden en kind hierover te vertellen. Komt het ter sprake zou ik er geen geheim van maken, maar je sexuele leven is toch niet iets waar iedereen vanaf hoeft te weten?

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 16:18

Even een kort berichtje dat ik nog steeds alles meelees en veel daarvan laat bezinken.

Ik wil voorop stellen dat onze dochter nooit iets met de seksuele kant van het opkleden te doen zal hebben. Dat deel is van ons, en blijft van ons. Als ze zelf oud genoeg is om daar meer van te vinden (volwassen dus) komt dat dan wel, of niet, afhankelijk van haar eigen vragen.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:36

Ik heb je even een PB gestuurd, TS. ;)

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:20

Veel mensen opperen hier dat je je sexleven niet met de buitenwereld hoeft te bespreken maar volgens mij is het nu juist de bedoeling dat dit meer gaat worden dan hun sexleven. Op dit moment zou ik ook zeggen van nee dit hoef je verder niet te delen met vrienden/familie, maar als ik het goed begrijp is het de bedoeling om hier juist meer mee te gaan doen, er misschien ook mee te gaan verdienen en misschien op meer openbare gelegenheden te verschijnen. Dan zou ik het wel met familie/vrienden delen. Daarbij hoef je niet je complete sexleven bloot te geven maar vertellen dat hij/jullie shows? willen geven en hier veel plezier aan beleven lijkt mij dan heel normaal. Je praat normaal ook over je werk en hobby's toch? Ik zou het juist leuk vinden dat mijn familie/vrienden dit met mij zouden willen delen en wanneer ik er per ongeluk achter zou komen zou ik het jammer vinden dat ze dit niet met mij hebben durven delen, daar zou ik niet boos om zijn en ruzie wordt dat zeker niet maar jammer zou ik het wel vinden.

Over kinderen en de ouders daarvan vindt ik lastig gezien ik zelf geen kinderen heb. Ik denk eigenlijk niet dat het nodig is om dit te vertellen aangezien de kinderen er helemaal niet mee in aanraking komen, waarom dan moeilijk doen? Als er wel vragen komen dit gewoon beantwoorden en uitleggen.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:48

Apple, ik vind het jammer dat je niet ingaat op de intentie van mijn verhaal.

En het is persoonlijk en algemeen. In Nederland is de gedachte dat we graag een tolerant en vrij land zijn - maar tegelijkertijd merken dat mensen die die tolerantie werkelijk nodig hebben, dat het in de praktijk toch vaak anders is. In theorie accepteren we in het algemeen (bijvoorbeeld) homoseksualiteit, maar in de praktijk blijkt het vaak toch net even subtieler te liggen, en blijken homoseksuele mensen daadwerkelijk aantoonbaar vaker slachtoffer van discriminatie, pesten en andere niet-zo-tolerante zaken.

Voor een deel ligt dat uiteraard bij mensen die echt een hekel aan homo's of homoseksualiteit hebben. Die zijn er. Je hebt diverse kerken die het openlijk afkeuren, je hebt geweldplegers, je hebt het bedrijf dat vorig jaar iemand vanwege zijn homoseksuele 'levensstijl' ontsloeg - daar hoeven we verder niet zoveel discussie over te hebben. Daar zijn veel mensen wel tegen.

Maar dat is niet alles. Uitsluiting en discriminatie en onbegrip komen niet alleen door mensen met zo'n uitgesproken mening. Daaromheen zit een gigantische groep die voortdurend aankomt met allemaal 'maars.'

Ik ben niet tegen homo's - maar moeten ze nou per se een gay pride / openlijk hand in hand lopen / iets anders?
Ik ben niet tegen mensen die buiten de normale kaders zijn - maar kunnen ze dat niet gewoon lekker doen zonder erover te praten?

Dat is de algemene context.

Ik spreek jou daar op aan, omdat ik van mening ben dat dat in grote lijnen precies is wat jij in jouw reactie doet. Je zegt dat je niet tegen bent - maar vervolgens komt de rest van je reactie er toch op neer dat het best redelijk is om dat niet te delen. En dat versterk je door het te associeren met seksuele details, anale fistels en de kleur van iemands ondergoed.
Daarmee geef jij het een lading die het niet hoeft te hebben. En daarmee vind ik dat jij bijdraagt aan een sfeer waarin mensen ook in 2016 nog steeds met regelmaat hele delen van hunzelf moeten verbergen.

Ik heb geprobeerd om via de hobby-analogie aan te geven waaorm ik daar anders over denk en waarom ik denk dat het vrij ingrijpend is om dat van mensen te verlangen. Maar daar ben je verder helemaal niet op ingegaan?

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 20:43

De mensen die het nu weten rond ons heen weten ook niet dat dit ook in de slaapkamer speelt. Ze weten dat mijn man een optreden doet als vrouw en wat dat optreden (wat dus niet direct iets met seks te maken heeft) inhoudt. Dat is ook wat onze dochter weet. Op dit moment hangt het dus aan het optreden vast, en de kans is groot dat dat zo gaat blijven. Dat maakt ook dat onze dochter het altijd kan uitleggen als bij een ander beroep: een chirurg loopt thuis ook niet de hele dag in operatiepak, een clown is alleen clown op het werk. Dat er bij ons wel meer achter zit is iets wat we nu verder (nog) niet delen. Of dat in de toekomst gaat gebeuren? Geen idee. Ik zie hier goede argumenten om dat niet te doen, en zie gevoelsmatig nu ook geen redenen om dat wel te doen (aantal goede vrienden weten dat wel, maar dat zijn ook echt de hele goede vrienden).

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:14

Dit topic past beter op LZP, dus die verplaats ik even ;)

mws => LZP

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:23

janderegelaa schreef:
Ik zou het lekker bij de feestjes houden. Jammer dat je het je dochter verteld hebt. Een kinderpsycholoog heeft niet altijd gelijk. Denk dat je er heel goed rekening mee moet houden dat ze echt geen fijn leven krijgt als hij in het openbaar als vrouw gaat. Of zelfs maar alleen in huis. Haar held loopt wel ineens in vrouwenkleren.


Als mijn vader graag in vrouwenkleren zou willen lopen en hij dat durft te uiten, dan is hij juist mijn held!

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:27

Maar Shadow, dat iets geaccepteerd is betekent toch niet dat je het overal maar te pas en te onpas moet gaan vertellen? Als het verder niet relevant is, dan heeft toch niemand daar wat mee te maken? Als je het wil vertellen is het een ander verhaal, maar als je het gevoel hebt dat je het moet vertellen, want anders zouden anderen gekwetst kunnen zijn? Dat lijkt me de verkeerde gang van zaken.

TS: Als het echt vasthangt aan de optredens en je het verder niet wil vertellen in de zin van seksualiteit dan zie ik echt geen enkel probleem. Voorbeeld, ik doe aan re-enactment. Dat houdt in dat ik het leuk vind om me op evenementen te kleden naar hoe ze dat vroeger deden. Dan heb ik het over de Middeleeuwen, tijd van Napoleon, etc. Vinden mensen ook vaak raar. Maar het is mijn hobby, ik doe er ook shows mee en heel eerlijk, het kan me vrij weinig schelen wat mensen ervan vinden.
Op de Elf Fair lopen genoeg mensen in 'rare' kleding rond. Mannen als vrouwen, vrouwen als mannen, beiden als rare wezens. Je kan het zo gek niet bedenken. Sommige mensen vinden dat raar. Moet je het daarom maar verzwijgen? Vind ik niet.
Of wat dacht je van een Jandino Asporaat? Die heeft ook genoeg vrouwelijke typetjes die hij speelt, waarbij hij zich ook in vrouwenkleding steekt. Het hoeft niks raars te zijn, maar dan moet je er zelf ook niks raars van maken :)

Apple

Berichten: 76214
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:55

@Shadow, heldere post :j

Over de algemene context. Nederland is een tolerant land. Dat vertaalt zich meestal in 'leven en laten leven'. Tolereren is echter iets anders dan volledig accepteren, daar zit nog een verschil tussen. In deze discussie gaat het toevallig over een andere vorm van seksualiteit, maar je zou deze discussie ook precies zo kunnen voeren over bijvoorbeeld wiet roken (volkomen legaal in Nederland, maar genoeg mensen die het helemaal niets vinden), tattoos etc.etc.etc.

Het voorbeeld van:
Citaat:
Ik ben niet tegen homo's - maar moeten ze nou per se een gay pride / openlijk hand in hand lopen / iets anders?

is ook leuk. Mijn lesbische buurvrouwen hebben ook helemaal niets met de gaypride. Ik zou deze voorbeelden dan meer willen zien als een uiting van 'ok, we zijn een tolerant land dus het komt voor, alleen met een dergelijke uiting geef ik als persoon wel mijn eigen grenzen aan'.

Citaat:
Ik ben niet tegen mensen die buiten de normale kaders zijn - maar kunnen ze dat niet gewoon lekker doen zonder erover te praten?

Idem hier. En in praktijk zoeken mensen toch vaak andere mensen op die er op een vergelijkbare manier tegen aan kijken als dat ze zelf doen. Dus ja, de zaken die volgens de een buiten de kaders zijn spelen zich over het algemeen al ergens anders af. Kijk maar naar je eigen leefwereld, vriendenkring. Als ik kijk naar mijn eigen vriendenkring dan zijn de kinderlozen, hoogopgeleiden met paarden behoorlijk oververtegenwoordigd bijvoorbeeld.
Deze voorbeelden zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen toepassen op mensen die heel streng gelovig zijn.
'maakt mij niet uit dat ze streng gelovig zijn, zolang ze mij maar niet gaan bekeren'

Noem maar op.

Dan het persoonlijke vlak. Jij pakt mijn reactie er uit aangezien ik aangeef dat ik niet tegen ben, maar....
de (seksuele) lading heb ik er niet als eerste aan gegeven, dat heeft TS zelf gedaan in haar OP. En dan is de vraag: wat wil je precies delen met de wereld? Wat voor meerwaarde heeft het voor de mensen die het horen?

TS zegt er nu zelf over:
_TS schreef:
De mensen die het nu weten rond ons heen weten ook niet dat dit ook in de slaapkamer speelt. Ze weten dat mijn man een optreden doet als vrouw en wat dat optreden (wat dus niet direct iets met seks te maken heeft) inhoudt. Dat is ook wat onze dochter weet. Op dit moment hangt het dus aan het optreden vast, en de kans is groot dat dat zo gaat blijven. Dat maakt ook dat onze dochter het altijd kan uitleggen als bij een ander beroep: een chirurg loopt thuis ook niet de hele dag in operatiepak, een clown is alleen clown op het werk. Dat er bij ons wel meer achter zit is iets wat we nu verder (nog) niet delen. Of dat in de toekomst gaat gebeuren? Geen idee. Ik zie hier goede argumenten om dat niet te doen, en zie gevoelsmatig nu ook geen redenen om dat wel te doen (aantal goede vrienden weten dat wel, maar dat zijn ook echt de hele goede vrienden).


Dit lijkt mij een hele gezonde benadering van het geheel. Net als wat GoldenArrow er nog over opmerkt:

goldenarrow schreef:
Maar Shadow, dat iets geaccepteerd is betekent toch niet dat je het overal maar te pas en te onpas moet gaan vertellen? Als het verder niet relevant is, dan heeft toch niemand daar wat mee te maken? Als je het wil vertellen is het een ander verhaal, maar als je het gevoel hebt dat je het moet vertellen, want anders zouden anderen gekwetst kunnen zijn? Dat lijkt me de verkeerde gang van zaken.


Met inderdaad als opmerking dat er meer dan genoeg mensen zijn die aan LARP doen, re-enactment etc.etc.etc..

Dan komen we bij de hobbies. Het komt nu eenmaal voor dat je ook op gebied van hobbies niet alles met elkaar deelt. TS kan haar situatie delen met haar partner en met de vrienden die ze opdoet op de feesten. In geval van een tijdrovende hobbie kun je dit vaak delen met anderen die deze hobbie ook hebben (op Bokt delen wij paardenverhaaltjes).
Als je dan kijkt naar bijvoorbeeld de werkomgeving dan zitten de collega's niet echt te wachten op 'weer een paardenverhaaltje' (tenzij ze wellicht zelf paarden hebben). Ik noem hier paardenverhaaltje, maar je kunt hier ook invullen 'voetbalwedstrijd', 'dance-event', 'belevenis met kind' etc.etc.etc.. Anders vervalt het toch al weer snel in 'daar heb je haar weer met haar moestuin'.
Dat is ook een beetje kijken of je aansluiting hebt op bepaald gebied met anderen. Ik noem hier werk, aangezien je op je werk niet altijd te kiezen hebt met wie je te maken hebt terwijl werk toch ook vaak de plek is waar je het grootste gedeelte van je tijd doorbrengt.
Dus ja, dan doe je jezelf misschien soms even geweld aan door sommige zaken even niet te noemen terwijl het je toch erg bezig houdt (en dat kan soms zelfs werkgerelateerd zijn: collega heeft nieuwe baan en het is nog niet algemeen bekend dus je moet het nog even voor je houden. Of je bent zelf aan het solliciteren).

Lange post, maar even samenvattend: in het sociale leven kun je nu eenmaal niet altijd continue alles delen en alles vertellen wat je bezig houdt.
(en daarvoor zijn dan mooie media als internetfora en facebook als je daar wel de behoefte aan hebt).

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:15

269_life schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou het lekker bij de feestjes houden. Jammer dat je het je dochter verteld hebt. Een kinderpsycholoog heeft niet altijd gelijk. Denk dat je er heel goed rekening mee moet houden dat ze echt geen fijn leven krijgt als hij in het openbaar als vrouw gaat. Of zelfs maar alleen in huis. Haar held loopt wel ineens in vrouwenkleren.


Als mijn vader graag in vrouwenkleren zou willen lopen en hij dat durft te uiten, dan is hij juist mijn held!


Ik ben het eens met janderegelaa, vind het zielig voor jullie dochter.. Ik weet vrijwel zeker dat als dit naar buiten komt zij er de dupe van gaat zijn. Hoe graag sommigen ook een wereld willen waarin alles normaal is en kan, zo werkt het nou eenmaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:17

Apple schreef:
Deze voorbeelden zou je bijvoorbeeld ook nog kunnen toepassen op mensen die heel streng gelovig zijn. 'maakt mij niet uit dat ze streng gelovig zijn, zolang ze mij maar niet gaan bekeren'

Noem maar op.


Dat is toch een heel ander voorbeeld, iemand proberen te bekeren is niet alleen een uiting van iets wat jouzelf iets doet of waar jij zelf in gelooft - daarmee probeer je een ander ervan te overtuigen datzelfde te doen en geloven (hence het woord 'bekeren'). Met een gaypride, of de openbaring in gaan (op welke manier dan ook) met op welk vlak jij je buiten de normale kaders vindt, probeer je niemand te bekeren tot datzelfde, mijn inziens.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:25

Eight schreef:
269_life schreef:

Als mijn vader graag in vrouwenkleren zou willen lopen en hij dat durft te uiten, dan is hij juist mijn held!


Ik ben het eens met janderegelaa, vind het zielig voor jullie dochter.. Ik weet vrijwel zeker dat als dit naar buiten komt zij er de dupe van gaat zijn. Hoe graag sommigen ook een wereld willen waarin alles normaal is en kan, zo werkt het nou eenmaal niet.


Ja, vooral als er mensen zo blijven redeneren zal er inderdaad vrij weinig veranderen...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:27

Dat is best een lastige vraag, mooi dat jullie elkaar daar ook in gevonden hebben.
Als het wel uitkomt ...wees er eerlijk en open over.
Wat betreft jullie dochter, wat is wijsheid....goed dat ze het wel weet maar wat dat meisje er nu mee moet is lastig kinderen nemen dingen zo ze zijn, maar de buiten wereld niet!
En op dat punt kan ik jullie niet adviseren....

(Ik denk dat ik het zelf binnenshuis zou proberen te houden juist ivm de kleine prinsses.)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:30

Dat is geen redenatie maar een observatie. Mijn schoonbroer is biseksueel en heeft het er erg moeilijk mee gehad, en nog steeds omdat veel mensen er niet fijn op reageren (pesten). Ik vind zelf dat je niets kan doen aan je geaardheid, wel aan je manier van gedragen. Dat de man van TS het fijn vind om zich kinky te kleden als vrouw wilt niet zeggen dat dit geaccepteerd wordt, ik vind het dus zielig voor zijn dochter en enigszins egoïstisch. :) overigens ben ik zelf een van de minder bevooroordeelde personen, neemt niet weg dat ik weet wat dochter te wachten kan staan door vader, en dat ik daar medelijden mee heb.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:04

Nogmaals, met die instelling breng je de acceptatie geen stap dichterbij. Ik vind het heel kwetsend (en het gaat niet eens om mij) dat je het egoistisch noemt van de man van TS dat hij zijn gevoel volgt.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:15

Dat bedoel ik niet kwetsend, maar als eye-opener. Je kan niet alles doen waar je zin in hebt zonder over de consequenties na te denken, dochter in dit geval. Je kan niet altijd je gevoel volgen, als het ten koste gaat van dierbaren, verstand moet ook nog aanwezig zijn. En ik denk dat dat in TS geval wel goed zit, maar als TS denkt dat dit kan zonder dochter te schaden, denk ik persoonlijk (en uit ervaring) dat ze het mis heeft. Ik vraag me ook af of jij persoonijk kinderen hebt, en zou jij een keuze maken waarvan je weet dat je dochter er de dupe van wordt/kan worden? Ik niet ;)

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:21

269_life schreef:
Nogmaals, met die instelling breng je de acceptatie geen stap dichterbij. Ik vind het heel kwetsend (en het gaat niet eens om mij) dat je het egoistisch noemt van de man van TS dat hij zijn gevoel volgt.

\
Dit vind ik dus ook.

Als ik zelf kinderen zou hebben zouden ze gewoon bij jou thuis komen spelen.
En als "pappa" dan in "mamma" kleding loopt zou mij dat helemaal niks uit maken. Zouden mijn kinderen er dan vragen of opmerkingen over hebben dan kan het gewoon besproken en uitgelegd worden.
Ook valt mij op dat een aantal mensen hier het hebben over sexy kleding, het rond lopen in strings en seksuele uitingen waar kinderen bij zijn.
Dit zou ik van geen een ouder accepteren ongeacht hun seksuele voorkeuren

Intolerantie van kinderen begint in mijn ogen bij de ouders.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:24

srsW schreef:
269_life schreef:
Nogmaals, met die instelling breng je de acceptatie geen stap dichterbij. Ik vind het heel kwetsend (en het gaat niet eens om mij) dat je het egoistisch noemt van de man van TS dat hij zijn gevoel volgt.

\
Dit vind ik dus ook.

Als ik zelf kinderen zou hebben zouden ze gewoon bij jou thuis komen spelen.
En als "pappa" dan in "mamma" kleding loopt zou mij dat helemaal niks uit maken. Zouden mijn kinderen er dan vragen of opmerkingen over hebben dan kan het gewoon besproken en uitgelegd worden.
Ook valt mij op dat een aantal mensen hier het hebben over sexy kleding, het rond lopen in strings en seksuele uitingen waar kinderen bij zijn.
Dit zou ik van geen een ouder accepteren ongeacht hun seksuele voorkeuren

Intolerantie van kinderen begint in mijn ogen bij de ouders.

TS gaf zelf aan dat vader verkleed gaat als sexy prinses. IMO weet het gros van de kinderen niet eens wat een sexy prinses is, en dat heeft een reden.. Verder gebeurt het pesten door kinderen zelf, vaak niet eens aangemoedigd door zijn of haar ouders, maar door medeleerlingen. Een vader die zich openbaar maakt in sexy vrouwenkleding is gewoon niet doorgaans, en dat weten kinderen.

Verder heb ik mijn mening gegeven, maar meningen verschillen en daar heb ik geen problemen mee. Doe wat je niet laten kan, maar denk na over consequenties.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:39

Eight schreef:
Dat bedoel ik niet kwetsend, maar als eye-opener. Je kan niet alles doen waar je zin in hebt zonder over de consequenties na te denken, dochter in dit geval.


Maar het is wel goed om te bedenken dat het gedrag van de ouders niet rechtstreeks schadelijk is voor hun dochter. De 'schade' als die komt is omdat de maatschappij het schadelijk maakt. Omdat wij als maatschappij dat pesten om deze redenen toch accepteren: het is blijkbaar aan het slachtoffer om de confrontatie te vermijden, niet aan de daders.

En uiteindelijk zijn we daardoor toch een vrij conservatieve maatschappij, en lang niet zo tolerant als we graag over onszelf willen geloven.

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 11:40

Eight schreef:
Dat bedoel ik niet kwetsend, maar als eye-opener. Je kan niet alles doen waar je zin in hebt zonder over de consequenties na te denken, dochter in dit geval. Je kan niet altijd je gevoel volgen, als het ten koste gaat van dierbaren, verstand moet ook nog aanwezig zijn. En ik denk dat dat in TS geval wel goed zit, maar als TS denkt dat dit kan zonder dochter te schaden, denk ik persoonlijk (en uit ervaring) dat ze het mis heeft. Ik vraag me ook af of jij persoonijk kinderen hebt, en zou jij een keuze maken waarvan je weet dat je dochter er de dupe van wordt/kan worden? Ik niet ;)


Ik denk dat egoistisch niet het juiste woord is. Bij iedere keuze die een mens maakt, wordt een ander mens geschaadt. Als jij een baan aanneemt, krijgt een ander dit niet. Iedere keuze heeft een negatieve consequentie, dat maakt niet dat de keuze meteen egoistisch is. In dit geval ben ik van mening dat onze dochter er meer beter van wordt, dan dat ze er slechter van wordt. We laten haar zien dat er een wereld is waarin niet iedereen standaard is, en dat het oke is om jezelf te zijn. Dat je in alle kanten mag groeien, en dat er nog steeds van je gehouden wordt. Dat is imo een veel groter cadeau dan het angstvallig proberen om je kind te beschermen tegen dingen waarop ze gepest kunnen worden. Ik kies er liever voor om mijn kind weerbaar te maken en te laten zien hoe het trots op zichzelf kan zijn. En kinderen die trots op zichzelf zijn worden maar zelden gepest. Waarom? De woorden raken hun niet omdat ze er een goed weerwoord op hebben en niet in hun schulp kruipen.

Voor mij zou het niet vertellen van dit deel van mijn mans leven net zo raar zijn als het verven van het haar van een roodharig kind. Je moet niet het punt wegnemen waarop gepest kan worden, maar zorgen dat pesten niet gebeurd omdat het kind daar niet vatbaar voor is, juist omdat ze trots zijn op datgene wat hun een mooi mens maakt.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:43

Heel mooi dat jij er zo over denkt, maar in de maatschappij gebeuren er andere dingen dan jij jezelf nu wijs maakt. :) ik ben het eens met ShadowO. Nederland is helemaal niet zo tolerant, en dat is jammer, maar nu eenmaal wel de realiteit.

Egoïstisch in de zin van dat TS en haar man aan zichzelf denken, en het veel te rooskleurig in zien voor hun dochter, om bovenstaande reden. Nederland is niet tolerant, en je kan best proberen dat je dochter zich er niet voor schaamt en het heel normaal vind, maar zo zullen andere kinderen er waarschijnlijk en helaas niet over denken. Het enige wat ik vind is dat je realistisch moet blijven, en dat jij dit hele verhaal niet post vanaf jouw eigen account zegt al genoeg over hoe 'normaal' je deze gebeurtenissen zelf vind :) Succes verder en blijf je verstand gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Eight op 27-09-16 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:49

Eight, sorry, maar wat een vreselijk naar oordeel. TS en haar man gaan toch zeker niet naar een kinderpsycholoog en overleggen daar niet de hele situatie, omdat ze alleen aan zichzelf denken?? Ze doen dat toch juist wél, omdat zij willen weten hoe ze dit het beste kunnen aanpakken voor hun kind, denk je niet?

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:50

Iedereen zijn eigen mening Nikki, ik bekommer me ook om hun dochter. Want dat de man zich graag verkleed zal mij een zorg zijn :) ik geef heel eerlijk mijn mening over wat ik denk wat dit zal doen voor hun dochter. Daar vraagt TS naar toch? Ik kan best een rooskleurig beeld schetsen vanuit mijzelf, maar weet door ervaring (vervelend) dat dit niet de realiteit is.