Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:57

Oh rainbow wat heftig! Heel veel sterkte met alles!

Hier in theorie nog steeds een open relatie, in de praktijk heb ik er even niet zo'n behoefte aan. Ook goed :)

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:56

Sterkte Rainbow...

Ik kom even binnen vallen, en heb niet alles gelezen, maar wel iets wat ik mij afvroeg

Als je op die manier een relatie hebt, open etc, hoe kom je dan aan zo'n 2e partner? Wordt dat geaccepteerd? Vertel je die persoon dat je een relatie hebt etc?

Hier In de omgeving is het heel erg van dat je een relatie hebt en niet vreemdgaat etc, Dus totaal monogaam lijkt het, maar dan is het toch onmogelijk om iemand te vinden die er voor open staat, al is het alleen voor het seksuele deel?

Ik vraag me vooral af hoe jullie zulke mensen die daar open voor staan tegen Komen? Mag ook in pb?

Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot met deze vraag, zo is het niet bedoeld!

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 23:12

Ik denk dat veel mensen zich in eerste instatie voordoen als sexclusief monogaam tot je ze beter leert kennen.
Zo ken ik iemand waarvan ik weet dat hij een open relatie heeft, maar dat verteld hij niet aan iedereen.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:36

Thanks.. Maar dat is niet de reden dat ik het heb neergezet.. Ik heb vriendjes en vriendinnetjes waarmee ik wel eens iets aan rommel.. Dat deed ik ook samen met lover, maar nu alleen..

[***]:
- Er zijn speciale fora voor dat soort dingen.. Een vriendinnetje van me heeft een poly relatie met haar lover.. En beiden zijn hier heel gelukkig mee.. Ik mag haar lover ook wel eens lenen of beide als mijn lijf op ontploffen staat.. De meeste komen er niet openlijk voor uit, omdat het nog steeds niet sociaal en maatschappelijk geaccepteerd is..

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:04

Sterkte Rainbow!! Vreselijk

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:56

Gecondoleerd Rainbow.

@[***]; heel gewoon, inderdaad door praten en je komt leuke partners overal tegen. Of die poly zijn hoor je vanzelf. Het is uiteraard altijd gelijkwaardig dus ook voor de ander(en) van toepassing. Verrassend veel vrouwen ( zeg 35+ dus met enig referentiekader mbt relaties en het leven) staan er +:)+ tegenover. In mijn ervaring veel meer vrouwen dan mannen :=

Gaat hier geweldig, maar heb er tenslotte al decennia ervaring mee, dus dat mag dan ook wel.

Maatschappelijk geaccepteerd is heel relatief. Elkaar bedriegen en naar de prutsmutsen gaan is heel normaal. Duurzaam eerlijk naar elkaar zijn en meerhoudenvan zou dan een probleem zijn?
In mijn/onze ervaring zijn open/poly relaties modaal stabieler, duurzamer dan zogenaamd sexclusieve. Ook niet echt een probleem zou je zeggen toch?!

Wij zijn er, binnen grenzen, heel open over. Wie daar een probleem mee heeft, heeft er maar een probleem mee; dat is niet ons probleem :D

Overigens afgelopen weekeinde een grappige ervaring: Was met ´mijn´ partner op een spannend privé zwembad-feestje. Liep in een nieuwe korte sarong. Had ik netjes gestreken, zag er :9 uit. Kreeg ik leuke opmerkingen over. Vooral van twee Nederlandse dames die daar zonder hun partner waren. Ja, van mijn andere partner gekregen. Heeft ze in Cap d´Agde gekocht voor me.
Dat ik mijn leven deel met twee dames was een schok. Dat, van twee partners houden, is in míjn ogen een stap mínder ver dan swingen, zonder partner naar swingfeest gaan. Imo een leuk voorbeeld van hoe relatief ruimdenkend is ;)

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:01

Leuk topic!

Ik ben single, maar ik heb wel een paar verschillende 'vriendjes'. Alles in alle openheid, juist leuk om ook met elkaar verhalen te delen. Een van hen heeft echt een open relatie. Is getrouwd. Andere vriendjes zijn ook single. :) Vind het wel fijn zo.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:01


Anoniem

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:27

Goh, globaal het topic doorgelezen, en heb dit ook altijd wel een interessant onderwerp gevonden!

Ik zou er zelf niet mee kunnen leven wetende dat mijn partner gerust met een ander het bed in duikt (van zijn kant trouwens ook), dus vind het eigenlijk wel knap hoe mensen dat oké vinden!
Ik ben niet bezitterig, maar heb wel behoefte om te settelen met één iemand die ook voor de volle 100% voor mij gaat :)

Hebben de mensen met een niet monogame daar dan echt geen behoefte aan? Ook in de toekomst niet? Ik snap dat gewoon niet :')

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:52

Zowel ik als mijn man gaan 100% voor elkaar, daarom wonen we ook samen in een huis, eten we samen, slapen we samen, worden we samen wakker, maken toekomstplannen samen. Meer dan 100% samen dan ons kan je niet zijn.

En toch zijn we niet sexclusief.

Het zit tussen jouw oren dat sex met een ander MOET betekenen dat je dan niet 100% voor je partner gaat. In de praktijk is dat JUIST niet zo. Hoe meer vrijheid ik heb, hoe meer vrijheid mijn partner heeft hoe meer wij ervan overtuigd zijn dat wij echt bij elkaar horen, op alle fronten. Juist omdat ik 100% voor mijn partner ga en mijn partner 100% voor mij gunnen wij elkaar het allerleukste in (en van) het leven.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:04

danzzz schreef:
Juist omdat ik 100% voor mijn partner ga en mijn partner 100% voor mij gunnen wij elkaar het allerleukste in (en van) het leven.


Voldoening beleven van het plezier wat je lief heeft = compersie :)*

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:29

Huertecilla schreef:
danzzz schreef:
Juist omdat ik 100% voor mijn partner ga en mijn partner 100% voor mij gunnen wij elkaar het allerleukste in (en van) het leven.


Voldoening beleven van het plezier wat je lief heeft = compersie :)*

ja, ik kan op een feest helemaal niet actief zijn en mijn partner wel en ik heb een leuke avond gehad als mijn partner genoten heeft en dat is andersom ook. Wij hebben geen afspraken of dergelijken, de enige afspraak die we hebben is dat als een van ons het niet meer naar de zin heeft, of moe wordt, of zich om een andere reden niet prettig voelt in het gezelschap dat we dan naar huis gaan. Dat uit zich in het gevoel voor elkaar, zonder woorden. Ik ervaar dat altijd als heel bijzonder, dat daar nooit woordjes bij komen kijken en dat we beiden tegelijk weten dat het over is voor die avond en nog veel gekker, meestal om dezelfde reden ook.

hoeveel meer dan 100% moet je dan nog voor elkaar gaan?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:55

danzzz schreef:
Huertecilla schreef:

Voldoening beleven van het plezier wat je lief heeft = compersie :)*

ja, ik kan op een feest helemaal niet actief zijn en mijn partner wel en ik heb een leuke avond gehad als mijn partner genoten heeft en dat is andersom ook. Wij hebben geen afspraken of dergelijken, de enige afspraak die we hebben is dat als een van ons het niet meer naar de zin heeft, of moe wordt, of zich om een andere reden niet prettig voelt in het gezelschap dat we dan naar huis gaan. Dat uit zich in het gevoel voor elkaar, zonder woorden. Ik ervaar dat altijd als heel bijzonder, dat daar nooit woordjes bij komen kijken en dat we beiden tegelijk weten dat het over is voor die avond en nog veel gekker, meestal om dezelfde reden ook.

hoeveel meer dan 100% moet je dan nog voor elkaar gaan?


Logisch eigenlijk, want compersie ligt in het verlengde van empathie.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:43

Moet even m'n ei kwijt.. Waarom is het in godsnaam zo dat als mannen horen dat je met meerdere mensen date, dat ze gelijk aannemen dat je met iederen de koffer in duikt.. Had leuk contact met een meneer.. Heb gezegd dat de eerste date alleen wat eten en een drankje betekend.. En dan hoor je niets meer.. -:(-

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 18:46

Tja dat ligt aan die man en de aannames die hij dan heeft gedaan.
Da's niet jouw schuld.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:51

Thanks.. Word er af en toe echt schijtziek van.. Lastig, dit pad in je uppie.. Maar met vallen en opstaan kom ik er wel, denk ik..

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:52

rainbow8 schreef:
Moet even m'n ei kwijt.. Waarom is het in godsnaam zo dat als mannen horen dat je met meerdere mensen date, dat ze gelijk aannemen


Waarom is het in godsnaam zo dat als één man iets doet, vrouwen gelijk aannemen dat alle mannen...

;)

Even in dezelfde trant:
Vrouwen zeggen dat mannen een enkelspoors geest hebben.
Vrouwen zeggen dat mannen maar één ding willen.
Vrouwen denken dat alle mannen hetzelfde zijn (zie boven).
Vrouwen denken dat ze veel slimmer zijn, meer empathie hebben.
Hoe kunnen vrouwen dan in godsnaam een probleem hebben met mannen??!! _O-


p.s. ik maak hetzelfde mee. Toch deel ik met minder verschillende vrouwen het bed dan de hypocriete meerderheid die vreemd gaat of naar sexverkopers.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-09-17 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:56

rainbow8 schreef:
Moet even m'n ei kwijt.. Waarom is het in godsnaam zo dat als mannen horen dat je met meerdere mensen date, dat ze gelijk aannemen dat je met iederen de koffer in duikt.. Had leuk contact met een meneer.. Heb gezegd dat de eerste date alleen wat eten en een drankje betekend.. En dan hoor je niets meer.. -:(-

Omdat (de NOOOIT door eigen schuld) gescheiden mannen vreselijk op jacht gaan, sex sells, vergeet niet dat hun taakje (het voortplanten bij zoveel mogelijk vrouwtjes) plots de vrijheid heeft om dat moreel ook te verantwoorden naar zichzelf en de rest van de wereld. Daarnaast heb je gewoon een hele berg viezeriken rondlopen die door morele druk zo sexueel infantiel zijn geworden dat ze het hele kunstje van het versieren en versierd worden helemaal zijn vergeten en het zat zijn om elke week ergens 50 euro op het nachtkastje te pleuren en goedkoop proberen te scoren bij de wanhopig gescheiden vrouw, die nou wel eens een sterker mannetje wil.

Its all in the basics :j

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:11

danzzz schreef:
Omdat (de NOOOIT door eigen schuld) gescheiden mannen vreselijk op jacht gaan, sex sells, vergeet niet dat hun taakje (het voortplanten bij zoveel mogelijk vrouwtjes) plots de vrijheid heeft om dat moreel ook te verantwoorden naar zichzelf en de rest van de wereld. Daarnaast heb je gewoon een hele berg viezeriken rondlopen die door morele druk zo sexueel infantiel zijn geworden dat ze het hele kunstje van het versieren en versierd worden helemaal zijn vergeten en het zat zijn om elke week ergens 50 euro op het nachtkastje te pleuren en goedkoop proberen te scoren bij de wanhopig gescheiden vrouw, die nou wel eens een sterker mannetje wil.

Its all in the basics :j


Mijn hemel wat een vooroordelen bij elkaar.

Je weet dat vrouwen meer lol aan sex hebben dan mannen?
Je weet dat vrouwen net zoveel vreemd gaan als mannen?

Oh en je weet dat die vooroordelen zowel als de kern van waarheden beiden een resultaat zijn van onze hypocriete westerse ´moraal´ waarmee zowel mannen als vrouwen opgezadeld en gefrustreerd geprogrammeerd worden?!

Verder is generaliseren over relaties, relatievormen, mannen, vrouwen en andere smaken volstrekt contra-productief voor alleen maar jezelf. De enige die last heeft van alle deuren die je daarmee dichtsmijt, ben jezelf :)*

Maar goed, is dat on topic??
Het onderwerp is niet monogame relaties. Dat dit niet conform de hypocriete norm is, is helder en het punt niet. Evenmin vooroordelen over mannen, vrouwen et al.

Míjn niet mongame relatie bloeit als nooit en is sterker dan ooit.
Dit weekeinde was lief M. hier op de boerderij en zijn we verschillende dagen, verschillende keren, zowel met als zonder mijn zoon naar het dorpsfeest geweest.
Heel amusante ervaringen. Dat mijn zoon leuk ontspannen mee was is een supermega-helder signaal dat er geen sprake van bedrog is.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:22

Even een herinnering:

fleurtjeuh schreef:
Laten we dit topic een open en eerlijk gesprek houden, zonder verwijten en hevige woorden.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:01

Huertecilla schreef:
danzzz schreef:
Omdat (de NOOOIT door eigen schuld) gescheiden mannen vreselijk op jacht gaan, sex sells, vergeet niet dat hun taakje (het voortplanten bij zoveel mogelijk vrouwtjes) plots de vrijheid heeft om dat moreel ook te verantwoorden naar zichzelf en de rest van de wereld. Daarnaast heb je gewoon een hele berg viezeriken rondlopen die door morele druk zo sexueel infantiel zijn geworden dat ze het hele kunstje van het versieren en versierd worden helemaal zijn vergeten en het zat zijn om elke week ergens 50 euro op het nachtkastje te pleuren en goedkoop proberen te scoren bij de wanhopig gescheiden vrouw, die nou wel eens een sterker mannetje wil.

Its all in the basics :j


Mijn hemel wat een vooroordelen bij elkaar.



Oh en je weet dat die vooroordelen zowel als de kern van waarheden beiden een resultaat zijn van onze hypocriete westerse ´moraal´ waarmee zowel mannen als vrouwen opgezadeld en gefrustreerd geprogrammeerd worden?!

Verder is generaliseren over relaties, relatievormen, mannen, vrouwen en andere smaken volstrekt contra-productief voor alleen maar jezelf. De enige die last heeft van alle deuren die je daarmee dichtsmijt, ben jezelf :)*



Jeetje, ik wou dat jij net zo goed begrijpend kon lezen als je pleegt uit te leggen. Probeer het nog eens overnieuw?
Citaat:
Je weet dat vrouwen meer lol aan sex hebben dan mannen?
Je weet dat vrouwen net zoveel vreemd gaan als mannen?
Waaaaar in hemelsnaam heb ik geschreven dat dit niet zo is? Hoe KOM je erbij om die vragen uit mijn stukje tekst te moeten opmaken?

Citaat:
Verder is generaliseren over relaties, relatievormen, mannen, vrouwen en andere smaken volstrekt contra-productief voor alleen maar jezelf. De enige die last heeft van alle deuren die je daarmee dichtsmijt, ben jezelf :)*
[/quote] Hoe heeft de morele druk van de maatschappij die op mensen gelegd wordt qua relatievormen enige relatie met hoe IK erover denk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:06

Huertecilla schreef:
Je weet dat vrouwen meer lol aan sex hebben dan mannen?


Als dat in jou geval is, dat doe of jij of je bedpartner toch echt iets niet goed in mijn ogen. En dat is niet aanvallend bedoelt, maar volgens mij hoor je daar beide "lol" aan te hebben. En gemiddeld genomen niet de een meer dan de ander. Uiteraard doe je het af en toe meer of even iets extra voor je partner, maar algemeen gezien ben ik het echt niet met deze stelling eens.
Op die manier zou ik er al vrouw ook geen plezier in hebben, als mijn bedpartner dat ook niet heeft.

Ik heb dit dan ook nog nooit gehoord als ik eerlijk ben, van geen vrouw en van geen man...

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:29

danzzz schreef:
Hoe heeft de morele druk van de maatschappij die op mensen gelegd wordt qua relatievormen enige relatie met hoe IK erover denk?


Wat jij denkt is onvermijdelijk mede een product van de maatschappelijke norm.
Net als jouw persoonlijke ervaringen.

Dit al is verre van het hele plaatje van de bandbreedte van menselijk gedrag, van de variaties van culturen.
Daarbij is ALLES moreel subjectief en niet absoluut te wegen.

Zelfs binnen onze westerse opvattingen is het maar net wat de betrokken individuen gelukkig maakt. Of, wat uit jouw schrijven lijkt; ongelukkig.

Zo zou ik op basis van uitgebreide persoonlijke ervaring kunnen schrijven dat gescheiden vrouwen op jacht zijn naar een volgende kostwinner om te huwen en met sex op de bon aan het lijntje te houden. Dat is heel goed met een kern van waarheid te onderbouwen doch verre van het hele plaatje en een dergelijk gelimiteerd vrouwbeeld zou mijn relatielol behoorlijk limiteren. Ook niet het onderwerp.

Zo kan je ook prostitutie presenteren zoals je uitkomt: Er zijn vele malen meer vrouwen die sex verkopen dan mannen. Geef er de draai aan welke je uitkomt. Wederom niet het onderwerp.

Nogmaals, allemaal de kern van deze draad niet.
Het onderwerp is het een niet monogame relatie hebben.
Rainbow uit frustratie over de aannamen mbt het niet monogame idee.
Zij is een vrouw en heeft het over een ervaring met één man.
Niet echt nodig om dan een litanie over gescheiden mannen et al op te voeren.
De kern van haar opmerking is dat onze samenleving geen benul heeft van wat niet monogaam, niet sexclusief wel/niet omvat. Wat het is, is ... niet monogaam, niet sexclusief. Verder omvat het een heerlijk gevarieerd palet aan invullingen die door het leren van beleven ontwikkelen en kunnen veranderen.

Aan de Rainbow; haal je schouders er over op.
Om het even wat negatief heb je alleen zelf last van.
De positieve kant is beter bij stap 1 een kandidaat terzijde dan na meer investering.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:33

Anoniem schreef:
Huertecilla schreef:
Je weet dat vrouwen meer lol aan sex hebben dan mannen?


Als dat in jou geval is, dat doe of jij of je bedpartner toch echt iets niet goed in mijn ogen.


De vrouwelijke beleving is veel intenser dan de mannelijke. Zo is het vrouwlijk orgasme VEEL krachtiger en meer van, de gehele, hele omvattend dan dat van mannen.
Tenminste, als de betrokkenen het goed doen ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-09-17 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9485
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:34

danzzz schreef:
Omdat (de NOOOIT door eigen schuld) gescheiden mannen vreselijk op jacht gaan, sex sells, vergeet niet dat hun taakje (het voortplanten bij zoveel mogelijk vrouwtjes) plots de vrijheid heeft om dat moreel ook te verantwoorden naar zichzelf en de rest van de wereld. Daarnaast heb je gewoon een hele berg viezeriken rondlopen die door morele druk zo sexueel infantiel zijn geworden dat ze het hele kunstje van het versieren en versierd worden helemaal zijn vergeten en het zat zijn om elke week ergens 50 euro op het nachtkastje te pleuren en goedkoop proberen te scoren bij de wanhopig gescheiden vrouw, die nou wel eens een sterker mannetje wil.

Its all in the basics :j

:(:) Heel sneu dat je met zoveel bizarre vooroordelen en aannames door het leven moet gaan.