Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:41

Ik deel de auto met mijn moeder die allergisch is voor paarden, dus zodra ik hem daar naartoe ben geweest word er gestofzuigd. De auto is daardoor dan ook altijd schoon :)
(variërend van 3 tot 8 keer per week zuigen)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:44

Goof schreef:
Ik zie hier auto's voorbij komen waar ik echt nooit zou instappen geloof ik. Bah bah.

:r Inderdaad, gadverdamme zeg.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:47

Ik snap ook nooit dat iemand dan zijn auto niet opruimt als er meerijders komen, of überhaupt iemand durven uitnodigen :+

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:55

Ik snap dan weer al dat gestofzuig en opgeruim in auto's niet zo goed := Hij moet rijden en het is handig als de bijrijdersstoel niet vol ligt en mensen hun voeten op de grond kwijt kunnen, maar verder vind ik het allemaal vrij onbelangrijk. Maar goed, mijn huis ziet er niet veel beter uit ofzo. Ik ben de schaamte al vrij ver voorbij.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:58

annelieke92 schreef:
Mijn auto lijkt eigenlijk vooral op een zadelkamer :Y)


Dit dus ;P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:01

YellowGray schreef:
Ik snap dan weer al dat gestofzuig en opgeruim in auto's niet zo goed := Hij moet rijden en het is handig als de bijrijdersstoel niet vol ligt en mensen hun voeten op de grond kwijt kunnen, maar verder vind ik het allemaal vrij onbelangrijk. Maar goed, mijn huis ziet er niet veel beter uit ofzo. Ik ben de schaamte al vrij ver voorbij.

Er zijn mensen die in pak naar het werk moeten en klanten moeten meenemen in hun auto. Dan is het toch handig als je auto niet vies is en je pak gaat stinken. :')

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:13

YellowGray schreef:
Ik snap dan weer al dat gestofzuig en opgeruim in auto's niet zo goed := Hij moet rijden en het is handig als de bijrijdersstoel niet vol ligt en mensen hun voeten op de grond kwijt kunnen, maar verder vind ik het allemaal vrij onbelangrijk. Maar goed, mijn huis ziet er niet veel beter uit ofzo. Ik ben de schaamte al vrij ver voorbij.


Ik snap niet dat je je eigen leefomgeving niet gewoon schoon zou willen houden, lijkt me veel fijner.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:51

Eeeeeh, niet. Tis geen zooitje, maar hij zou eigenlijk best eens door de wasstraat mogen. En verder is het gewoon een oud bakkie. Maar ach, hij start en de radio werkt en dat is voor mij genoeg.

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:56

Amalarab schreef:
lekker, een mestboy :')


Schoon hoor :') Hebben altijd een campingdouche mee als we met de trailer weg gaan. Dus na gebruik spoelen we hem helemaal schoon en dan kan hij weer in de kofferbak. Wil hem nog wel een keer aan de trailer vast maken :j

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:59

Je bedoelt mijn rijdende schoenenkast? :')

Hij is redelijk schoon van binnen, er liggen dus alleen heel veel schoenen achterin en wat paardenspullen. Maar allemaal in de achterbak, dus dat zie je niet. Voorin liggen alleen een paar snoeppapiertjes in het vakje van de deur en een paar sokken. Valt allemaal reuze mee. Enige wat ongezellig is, is dat de sluiting van mijn dashboardkastje afgebroken is, waardoor mijn dashboardkastje op half elf hangt :+
De buitenkant gaan we het maar niet over hebben, ik rij elke dag over een onverharde weg :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:07

Mijn auto gaat ongeveer 1x per maand door de wasstraat en wordt dan ook binnen helemaal schoongemaakt.

Tussendoor blijft de troep binnen de perken. Ik wil geen rondslingerende troepjes in mijn auto. Alleen achter in de kofferbak liggen wat paardenspullen (gewassen dekens).

Ik betaal geen onderhoud/verzekering/belasting/brandstof om vervolgens met een smerige bak rond te rijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:14

Goof schreef:
Ik zie hier auto's voorbij komen waar ik echt nooit zou instappen geloof ik. Bah bah.

Het 'ergste' is dat velen er nog trots op lijken te zijn := Zie ik hier in mijn omgeving ook veel

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:19

Ik kan een paar dagen overleven in mijn auto denk ik. :) Er liggen wat (droge) koekjes in en wat flesjes water. De koekjes liggen in mijn handschoenkastje en de flesjes water liggen achter in een box. Opgeborgen onder mijn opbouw liggen dekens en wat winterjassen die ik nog niet op kan bergen omwille van de verbouwingen hier. Mijn koffer (lichte vracht) is wel een boeltje. := Daar ligt oa de hond (die heeft een mand op de opbouw staan) mijn zadel, twee hoofdstellen en nog wat truien en een broek die ik er steeds vergeet uit te halen. :=
Er ligt wel veel zand in mijn auto. Maar verder is ie voor te zitten vrij proper. Die wat niet wil mee rijden omdat ie niet elke week gestofzuigd wordt, die gaan maar lekker te voet. :)
Er ligt niks in waar je ziek van wordt, het enige nadeel nú is dat mijn auto dus naar look ruikt omdat ik vliegenspray heb met look die ook in mijn zadel getrokken is op één of andere manier. :?


De buitenkant doet mijn man als ie het beu gezien is. := :=

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:27

Ach, mijn auto is een werkauto. Daarmee rijdt ik door het bos en de weides enzo, de modder ligt soms op het dak. Als ik dan door de stad moet met dat ding dan vallen de ogen van sommige mensen er soms bijna uit.

Onze nette auto is een stuk netter met z'n lederen bekleding, schone matjes en glimmende velgen :+

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:37

Ik heb een piña colada kerstboom aan m'n spiegel hangen dus mijn auto is altijd ontzettend gezellig :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:39

Mja wij hebben elk een eigen auto maar hij zit in de bouw en ik tussen de paarden, het is dus onvermijdelijk dat onze auto's vuil zijn aan de buitenkant. Die van mij door de paarden helaas ook wat zanderig aan de voeten, ik gooi regelmatig de matjes wel leeg maar toch... Lang écht zuiver blijft het nooit. (heb van die rubber matten dus dan is het weer schoon tot de volgende keer dat je in stapt.) De zetel overtrekken zijn wel altijd proper. :) Die veeg ik wel regelmatig even na met een vochtige doek.

Mijn man komt op een transport bedrijf en daar hebben ze een was-ding gelijk de carwash heeft voor de vrachtwagens te kunnen wassen, dan daar wast hij zijn auto regelmatig. En als hij zin heeft pakt ie de mijne ook wel eens mee. Maar om dat ding nu echt met de hand te gaan wassen (dus met spons enz) nee.... Ik heb beperkte energie en die gebruik ik liever voor andere dingen. :=

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:56

Als de hoeveelheid rondslingerende rotzooi de maatstaf is voor een gezellige auto, is mijn auto zeer ongezellig :') Hij mag vaker gezogen worden en door de wasstraat, maar er ligt/hangt praktisch niets in mijn auto. Een extra zonnebril en een scherm tegen het bevriezen, dat is het wel zo'n beetje :+ Sinds ik een kleine heb, is zelfs de achterbak leeg. Daar had ik eerder een kratje met ruitenwisservloeistof, dekentje ed, maar dan past m'n kinderwagen niet meer. Het enige gezellige is het zonneschermpje en de autostoel van m'n kleine man, en het beertje wat m'n man gefiguurzaagd heeft voor aan m'n sleutel :D

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:04

Met regelmatig extra kinderen in de auto wisselt het tussen "net uit de wasstraat dus schoon en leeg" en vol met zand, hooi, snoeppapiertjes, lege waterflessen, verdwaald vest, parkeertickets. Standaard in ieder geval zonnebril, wat te snoepen, pen, kleingeld voor boodschappenkar en lege boodschappentas.
Hij is hoe dan ook, zeer bruikbaar. Voor veel hockeyjongens, half voetbal elftal, 4 balen hooi, zakken wortels of kippen/paarden/kattenvoer etc. Het blijft een gebruiksvoorwerp. Voor nette gelegenheden is hij wel schoon!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:06

Kledingkast-rommelbak-vuilnisbak-snoepkast
Ik denk dat ik zo het beste mijn auto kan omschrijven.
Helaas rijdt ik rond met een best wel grote bak en dus meer plaats voor al de zooi! :D

Mijn koffer is voorzien van anderhalve literflessen bruiswater zodat ik nooit dorst heb,
een karntonnen doos met lang houdbare droog eten zoals chips, cracottes,.... allemaal lekker
Nog wat kleren want ja je moest maar eens nat regenen, kou hebben, ergens onverwacht schone kleding nodig hebben,...

Heb amper een bijrijder en als ik er een heb dan maak ik wel snel even een plaatsje.

Kan het ding leegmaken en stofzuigen maar nog geen 5 dagen later is het weer hetzelfde dus heb het opgegeven!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:21

Mijn vriend kon het niet meer aanzien dat mijn kleine autootje een zadel/voerderhok was voor de paarden. Er lag telkens verdwaald hooi, veel zand (modderige weide...), een of twee zadels, een poetskoffer, dekens, tuig... doorheen de auto. You get the picture :Y)
Hij heeft me toen aangemoedigd om een lichte vracht camionette te kopen, en tadaa, alles in de laadruimte - nog steeds heel vol - en de passagier kan 'netjes' zitten.
Ik probeer het zitgedeelte netjes te houden (al besef ik dat het misschien tijd is om de buitenkant eens te wassen :o).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:35

Ik ben zooooo blij met mijn lichte vracht jeep :D Er kan maar 1 persoon mee, en die plek probeer ik wel vrij te houden. Alle andere zooi vliegt in de bak. Nu probeer ik wel georganiseerd te zijn en heb curverbakken met deksel gekocht. Een bak voor wedstrijdspul, een bak met weidemateriaal (draad, isolatoren, schroefjes, handgrepen...), een bak voor mijn stalschoenen en rubber laarzen. Dan 1 tot 3 waterkannen van 25L (meestal leeg), een zak eten, 3 emmertjes supplementen voor de paarden, een regenjas, startkabels...
Door alles in bakken te doen blijft het overzichtelijk én het stapelt makkelijk. Helaas is er onlangs een zak eten een stuk omgekukeld en heb ik een pak hooi meegenomen. Gevolg: overal korrel en hooi momenteel, om over het stof en zand nog maar te zwijgen.

De binnenkant probeer ik toch 1x/maand schoon te maken. De buitenkant heb ik opgegeven, binnen een dag hangt ie toch weer vol stof. (Snoep)papiertjes mieter ik nu wel veel sneller in de vuilbak.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:59

MarlindeRooz schreef:
Goof schreef:
Ik zie hier auto's voorbij komen waar ik echt nooit zou instappen geloof ik. Bah bah.

:r Inderdaad, gadverdamme zeg.


Sluit ik me bij aan.

Onze auto is een gebruiksvoorwerp maar zeker schoon. In de auto slingert niks en de stoelen zijn vrij van vuil. De vloermatten zijn schoon genoeg voor mijn blote voeten.

Buiten de ruiten, waarbij het wel handig is dat die schoon zijn, is de auto aan de buitenkant niet brandschoon. Daar geven wij minder om.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:14

Mijn auto is altijd schoon en netjes, er ligt een paraplu op de achterbank, mijn jophurs staan in de kofferbak en voor de rest is het vooral leeg :+

Ik zou echt helemaal gestresst worden van zo'n enorme puinhoop in mijn auto.
Zeker omdat ik dagelijks 2x 50 km moet rijden, dan wil ik wel comfortabel en in alle rust kunnen rijden. :+

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Hoe 'gezellig' is jouw autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:16

Saai. Liggen alleen noodzakelijke dingen in en verder is het netjes. Netter dan bij ons in huis :')

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:21

Ook mijn auto is schoon van binnen. Zeg niet dat er ooit een parkeerbonnetje, pinbonnetje of snoeppapiertje in ligt.
Ik zorg altijd dat ik m'n voeten uit stamp voor dat ik instap. En heb altijd een grote plastic tas / vuilniszak achter in mocht ik een vieze deken / dekje willen vervoeren.

Ik mijn auto mag er wel gegeten en gedronken worden. Niet gerookt. Gelukkig rookt er niemand in onze dicht bij zijnde kring.