Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Ik verwacht als ik ergens wat afneem (dienst/goederen) dat ik met respect behandel wordt en dat er geen kauwgomkauwende ongeïnteresseerde medewerker voor m'n neus staat die het vloekwoordenboek uit d'r hoofd opnoemt oid.
Men hoeft mij niet met u en uw aan te spreken maar hou er wel rekening mee dat ik niet je vriendinnetje ben.
Andersom groet ik netjes, blijf ik beleefd tenzij ik schofterig behandeld wordt en ruim ik mijn spullen op/zet dingen terug in het schap als ik besluit ze toch niet te kopen etc.
LinSa schreef:Ohja, ik werk in een bezinepomp en ik krijg regelmatig de passen naar me toe gesmeten zodat ze over de kassa vliegen en achter mij op de grond belanden.
Of mensen die zonder iets te zeggen de betaalpas erin rammen.
Of mensen die terwijl ze binnenlopen 'Marlboro!' snauwen.
Mensen kunnen echt enorm asociaal zijn.
danzzz schreef:Klant is koning, tenzij die zich keizer waant. keizer ben ik.
Danique schreef:Als ik een zonnebank schoon ga maken en er liggen lege papiertjes en handdoekjes op de grond terwijl er een wasmand + prullenbakje staat, dan vraag ik mij wel eens af of mensen dit nou normaal vinden en denken 'zij werkt hier, dus zij doet het maar', of dat ze het gewoon oprecht vergeten!
Cayenne schreef:Het staat niet in het topic, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat het personeel onderling elkaar met respect behandeld (inclusief de baas uiteraard).
Je hoort ook weleens dat de werksfeer onderling echt verschrikkelijk is en mensen elkaar het leven zuur maken (gelukkig zelf geen ervaring mee).
Snorlex schreef:Ik heb wel eens mensen aan die telefoon die mijn geduld ernstig op de proef stellen.
Ik ben erg aardigwil je heel graag helpen, heb ook begrip voor de achterliggende (persoonlijke) situatie maar ben niet je voetenveeg en kan ook niet toveren.
Vaak kondig ik aan het gesprek te beëindigen als het niet normaal kan. Soms beëindig ik het gesprek ook daadwerkelijk en soms denk ik achteraf "dit had ik eerder moeten doen" dan heb ik mij teveel laten meevoeren in de sfeer van het gesprek. Vind toch dat je altijd de eer aan jezelf moet houden