Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:42

Wij hebben er ook bewust voor gekozen om het te houden bij 1 kindje. Ik ben dol op kinderen, iedereen mag ook altijd zijn kinderen hier achter laten, gezellig!

Maar 1 van mezelf vind ik zat. Het kost genoeg geld, maar ook vind ik het met 1 kind gewoon allemaal veel makkelijker. Bovendien, ze is inmiddels 4,5, moet ik niet meer denken aan baby gedoe, flesjes luiers manmanman. Nee ik wist dat ik baby's niet echt leuk vond maar ik vond dat eerste jaar echt niet tof..terwijl onze dochter makkelijk was hoor, geen huilbaby ofzo. Maar je bent ondanks dat ze veel slapen de hele dag in de weer..

Nee 1 kind is prima voor ons, en ze maakt snel genoeg vriendinnetjes!

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:42

We hebben er 4 (waarvan 3 geadopteerd) en ik zou met liefde nog wat kinderen adopteren!
Ivm onze leeftijd, kosten van adoptie, draagkracht van ons ouders, en de kosten om ze groot te krijgen blijft het bij deze 4.. Zelf baren hoeft van mij daarentegen niet, 1x was genoeg, en kostte ook genoeg moeite!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:43

1!

Heb nu 1 dochter en ik vind het heerlijk dat we met z'n twee alles kunnen doen. Zo gaan we samen mennen, samen op de brommer, samen eigenlijk vanalles! Met een tweede wordt dat toch een stuk lastiger! Evenals oppas vinden. 1 lukt vaak nog 2 wordt alweer moeilijker.

Enne iemand zei bevallen valt mee.... Nou mijn bevalling niet en wens dat nooit meer mee te maken! F**k hell

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:44

5 vind ik ideaal. Heb er nu een, maar een dramatische zwangerschap en einde van de zwangerschap en een rotkraamtijd (geen kraamtijd eigenlijk) en een halve PND... Ik denk niet dat ik dit nog een keer ga proberen :n Laat staan nog 4x

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:18

Ik heb 2 oudere zussen en had er best nog wel 1 gewild of een broer ofzo. Ik zou dus zelf als het allemaal zou kunnen medisch er wel 3 of 4 willen! Lijkt me heerlijk een groot gezin!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:25

Ik ben enigst kind (of is het nu enig kind? Ik vergeet het steeds) en zou voor mijn toekomstige kinderen toch wel graag een broertje of zusje willen. 2 kinderen lijkt mij ideaal. Dan kun je ze allebei voldoende aandacht geven en ook financieel kun je dan bijvoorbeeld nog leuk op vakantie. Dat zie ik mezelf met 5 kinderen niet doen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:31

Ik zou er graag 2 willen, gezien onze leeftijd is 3 niet goed omdat we dan gewoon weg te oud zijn! :D
Meer dan 4 kinderen heeft zoveel voeten in de aarde, auto ,huisvesting ,vakantie, studies, hobbys en andere kosten dat zou ik echt niet willen! -O-

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:37

Ik heb zelf 2 broers en een zus, en ik vind het supergezellig.
Vorig jaar is mijn broer op zichzelf gaan wonen, en mijn zus zit vanaf dit jaar op kamers, en ik mis eigenlijk de drukte.

Maar het ligt er idd heel erg aan hoe goed de kinderen met elkaar overweg kunnen.
Mijn buren hebben 6 kinderen, waaronder een gehandicapte tweeling.
Toch is dat één van de gezelligste families die ik ken.
Maar dat moet je als ouder wel aankunnen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:42

0, ik moet er niet aan denken :D

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:45

Ik heb niet echt iets met kinderen. Dat wil zeggen dat ik nu geen moedergevoelens heb. Ik sluit ook niks uit en gelukkig denkt mijn vriend er precies zo over.

Ik ben enigkind en mijn vriend had een broer en een half zus en -broer.
Ik kon altijd zeer goed overweg met mijn oudste nicht en wij deden alles samen. Ik ging mee met vriendinnetjes op vakantie en weekendjes weg en zij met ons. Ik was nooit alleen.

Mijn vriend heeft het idee vanuit zijn omgeving dat je als moeder (of vader) altijd wel 1 kind hebt die net een heel klein streepje voor heeft op de ander. Ook al zouden ouders dat nooit toegeven.
Soms merk je het wel in hoe zij met hun kinderen omgaan. De een krijgt wel nieuw spul en de ander krijgt tweedehands of van de oudere broer/zus.
De een mag dit wel en de ander mocht dat bv niet op die leeftijd.
Ik herkende dat wel, dat zie ik in mijn omgeving stiekem ook gebeuren. Ouders zullen het nooit zomaar toegeven maar je merkt het wel.
Niet dat ze niet van al hun kinderen houden maar met de een is er toch net iets meer een klik


Volgens mij is dat ook zo als je meerdere paarden hebt, dan is er altijd 1 warbij je net die diepgaande klik mee voelt, terwijl je ook van de andere houdt. Er is er 1 favoriet.

En dat heeft ons ook doen besluiten dat we er het liefste maar 1 hebben. Tenzij het ons zo goed bevalt dat we later besluiten nog te proberen, of natuurlijk een tweeling, dan heb je weinig te kiezen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:46

Mijn vriend en ik hebben het er ook wel eens over.
En wij zouden best 3 of 4 kinderen willen.
Maar we zullen gaan zien hoe de toekomst gaat lopen. :)
Mijn vriend heeft al uitgedacht dat hij niet 3 jongens en 1 meid wil.
Dat was wel handig met de bedrijfsovername. _O-

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:47

Ik denk dat je dat wel aanvoelt tegen de tijd dat het zo ver is.

Ik heb nog geen kinderen.
Maar als ik eraan begin denk ik ook dat ik twijfel tussen 2 of 3.

Denk dat er niet een voordeel of nadeel aanzit maar dat je gewoon jullie gevoel moet afwachten.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:52

Voor mij is 1 ideaal. Ben zelf ook enig kind, zo krijg je (in mijn ogen) kinderen die zichzelf kunnen vermaken.

(uiterst) Persoonlijk vind ik ook dat de wereld te vol is, en het dus ook egoïstisch is om er meer dan 2 te nemen. Dan laat je de populatie op aarde immers groeien. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:21

Tortilla schreef:
Voor mij is 1 ideaal. Ben zelf ook enig kind, zo krijg je (in mijn ogen) kinderen die zichzelf kunnen vermaken.

(uiterst) Persoonlijk vind ik ook dat de wereld te vol is, en het dus ook egoïstisch is om er meer dan 2 te nemen. Dan laat je de populatie op aarde immers groeien. Maar nogmaals, dat is mijn mening.


Dit exact! Dat is ook mijn overweging.

patatkraam

Berichten: 8035
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:39

Geen :P

Maar anders 2, zelfde reden als hierboven genoemd en daarnaast nog genoeg aandacht voor beiden en kun je ze toch meer geven waarschijnlijk dan wanneer je er 4 of meer hebt

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:40

Tortilla schreef:
Voor mij is 1 ideaal. Ben zelf ook enig kind, zo krijg je (in mijn ogen) kinderen die zichzelf kunnen vermaken.

(uiterst) Persoonlijk vind ik ook dat de wereld te vol is, en het dus ook egoïstisch is om er meer dan 2 te nemen. Dan laat je de populatie op aarde immers groeien. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Je hoeft ze niet altijd zelf te "produceren", je kan ook adopteren.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:43

Geen. Heerlijk.
Maar in mijn klas heb ik er 23 en dat is prima en daar geniet ik ook van.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:59

Ik heb er 1 en ze is fantastisch lief, maar ik vind dat echt genoeg :+

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:00

Vroeger zei ik altijd dat ik geen kinderen wilde. Toen ik wat ouder werd dacht ik oké 1 kindje en het liefste een meisje. Kan natuurlijk altijd dat je een tweede wil later maar besluit was echt 1 kindje. Mooiste is nu dat ik zwanger ben van een tweeling en ook nog 2 jongens :D Ik moest echt even wennen maar ben er nu super blij mee hoor maar precies het tegen over gestelde wat ik altijd gezegd heb

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:04

Supervixen schreef:
Geen. Heerlijk.
Maar in mijn klas heb ik er 23 en dat is prima en daar geniet ik ook van.


Precies. Ik heb ieder jaar zo'n 150 leerlingen, superleuk en meteen ook genoeg.
Mijn ideale aantal kinderen is dus 0. Sowieso. Heerlijk dat ze er nooit komen.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:05

Brainless schreef:
Tortilla schreef:
Voor mij is 1 ideaal. Ben zelf ook enig kind, zo krijg je (in mijn ogen) kinderen die zichzelf kunnen vermaken.

(uiterst) Persoonlijk vind ik ook dat de wereld te vol is, en het dus ook egoïstisch is om er meer dan 2 te nemen. Dan laat je de populatie op aarde immers groeien. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Je hoeft ze niet altijd zelf te "produceren", je kan ook adopteren.


Uiteraard, en in zo'n geval houd ik dan ook mijn mond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:08

0, heerlijk die rust!
Kinderen zijn best leuk hoor, maar dan wel bij een ander :D

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:19

Iinge_ schreef:
Dat klopt. Ik ben opgegroeid met 3 broers. Bij ons was er altijd groepsvorming van 3 tegen 1. Dat was voor mijn ouders een behoorlijk zware taak.


Hier ook. Ik kom uit een gezin met 4 dochters. Ik ben nr 3. Het was altijd de oudste twee meestal met de jongste tegen mij. Anders was het de oudste twee met mij erbij tegen mijn jongste zusje. Ik deed dan maar mee om zelf niet slachtoffer te worden. Voor mijn gevoel heb ik altijd moeten overleven als we met zijn vieren thuis waren/zijn. Bij ons zijn de onderlinge relaties nog steeds niet goed.

Zelf zou ik graag twee kinderen willen. Bij voorkeur een tweeling.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:33

Voor mij 0, ik ben erfelijk ziek dus ik denk er nog niet over. Dat wil ik echt absoluut niet.

Maar ik heb zelf een tweelingzus en vind 2 wel ideaal. Meer lijkt me best gezellig soms, maar ik houd ook wel van rust dus ik vind 2 genoeg en de kans op 2 tegen 1 lijkt me ook minder. Wij hebben wel altijd veel ruzie gehad (en nog best vaak), een perfecte match is het niet maar we hadden wel altijd iemand om mee te spelen en we rijden ook allebei paard dus dat is wel heel leuk. Kwa verschil lijkt 0-2 jaar mij het fijnst omdat je dan ongeveer met de zelfde dingen bezig bent.

liedjuh2, ik ben wel benieuwd waarom jij voorkeur hebt voor een tweeling?

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:15

Het lijkt mij leuk om twee van dezelfde leeftijd te hebben. Om ze samen op te laten groeien.
Daarnaast lijkt zwanger zijn mij helemaal niks. Een egoïstische rede maar als ik kijk naar mijn zussen denk ik, sla dat maar over.