Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:44

Ik kan alleen maar zeggen bezint eer ge begint. Het is best heftig.

Werken, hobby's je eigen leven. Minimaal 18 jaar grote zorgen.

Je moet er echt 100% achter staan. En de aantallen who cares!

Een vriendin van mij heeft er vier het is een gekkenhuis ik snap niet hoe ze nog kan lachen. Maar ze heeft het toch aardig op de rit. Knap maar niet mijn keuze.

Vriendin b daarentegen 2 stuks en dat loopt voor geen meter. Nr 2 ontspoort volledig.

Vriendin c en d allebei eentje en dat zijn in beide gevallen echt twee handen op 1 buik. Heel mooi om te zien. Ook te combineren met werken. Deze kinderen zijn niet eenzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:47

Ik heb er 2, zou nog wel graag een derde willen maar dat durf ik niet aan omdat op mijn leeftijd de kans op een kind met down syndroom 1 op 15 is.
Als dat risico niet zo groot was geweest had ik het wel gedaan.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:50

In ons geval vinden wij 1 kind ideaal. Ik ben zelf ook enig kind en heb dit niet als vervelend ervaren. Ik werk fulltime en mijn man is door een chronische ziekte vrij beperkt in zijn energie. Zoals het nu gaat met onze dochter werkt prima en ze komt niets tekort, maar een tweede zou teveel worden, zeker voor mijn man. Het is goed zoals het is nu :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:51

Horsy83 schreef:
Ik kan alleen maar zeggen bezint eer ge begint. Het is best heftig.

Werken, hobby's je eigen leven. Minimaal 18 jaar grote zorgen.

Je moet er echt 100% achter staan. En de aantallen who cares!

Een vriendin van mij heeft er vier het is een gekkenhuis ik snap niet hoe ze nog kan lachen. Maar ze heeft het toch aardig op de rit. Knap maar niet mijn keuze.

Vriendin b daarentegen 2 stuks en dat loopt voor geen meter. Nr 2 ontspoort volledig.

Vriendin c en d allebei eentje en dat zijn in beide gevallen echt twee handen op 1 buik. Heel mooi om te zien. Ook te combineren met werken. Deze kinderen zijn niet eenzaam.


Wat een vooroodeling over vriendin b zeg.. misschien is er wel iets aan de hand waardoor dit gebeurd. Spijtig om te lezen dat je zo praat over het gezin van een vriendin. Mocht je mijn vriendin zijn dan ging je meteen exit. Ik zou toch meer waarderen dat iemand de moeite nam om te luisteren waardoor er problemen zijn ontstaan dan meteen te oordelen dat een kind ontspoord..

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:09

Ow trust me Saskia dat is niet moeilijk te verklaren . Zo'n burgerlijke reactie als die van jou hoef je van haar niet verwachten. En hoe ze haar kinderen opvoed zal mij een rotzorg zijn.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:21

It takes a whole village to raise a kid.
Geen enkel aantal is ideaal.
Er kan vanalles misgaan, maar er gaat ook veel goed.
Ik ben blij met onze grote familie waar ook ruimte is voor anderen (ook niet-familie). Een zinvol verband van mensen die naar elkaar omzien als dat nodig is.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:10

1 kind, misschien 2 lijkt mij meer dan voldoende. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin met 5 kinderen en het was altijd mijn 2 oudste broers samen, mijn stiefbroertje en zusje samen en dan was ik alleen. Ik heb het nooit als gezellig ervaren, eerder te druk. Ook had mijn vader het te druk om te zien dat ik het buitenbeentje was.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:24

ik wil ook graag een even aantal kinderen.. maar 2 vind ik te weinig maar 4 eigenlijk wat veel.

kom zelf uit gezin van 4 kids en mijn vriend uit gezin met 3 kids.

wij hebben nu samen ons eerste kindje

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:52

Horsy83 schreef:
Ow trust me Saskia dat is niet moeilijk te verklaren . Zo'n burgerlijke reactie als die van jou hoef je van haar niet verwachten. En hoe ze haar kinderen opvoed zal mij een rotzorg zijn.


Hey joe, dat je zo over je vriendin praat, prima. Maar je hoeft niet iemand weg te zetten als burgerlijk als iemand je daarop aanspreekt. Dat is behoorlijk sfeerbepalend en niet in positieve zin.

Sizzle schreef:
Het gemiddelde ligt op 1.7 toch?


Een kind zonder voetjes. Awww.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:17

Wij hebben zelf een dochter en dat bevalt tot nu toe prima. Ze kan bijna overal mee naar toe en krijgt de volle aandacht. Mijn man wil er graag een tweede bij omdat hij 1 kind zielig vind, ik denk daar wat anders over.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:09

Horsy83 schreef:
Ow A3a1 je krijgt een stel volwassen kids lees vijf stuks er op latere leeftijd bij en allemaal de hut uit. Dat is natuurlijk makkelijk l*llen. Die heb je niet zelf hoeven opvoeden en nu heb je alleen de fun parts. Ik dacht al dat je op je 37e nog aan een half elftal wilde gaan werken.




Maar de vraag is toch niet, hoe onderbouw je het aantal kinderen dat je ideaal vind?
Of, je moet er zelf hebben om een ideaal te hebben.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:14

Ik ben opgegroeid in een gezin van 5 kinderen, waarbij de oudste 2 zeer lastig waren. Ik ben zelf de middelste en eigenlijk heb ik voornamelijk het gevoel dat het niet uit maakt met hoeveel je ben. Ik was de jongste van de oudste 3 en de oudste van de jongste 3 en natuurlijk is dat soms lastig, maar alles heeft voor- en nadelen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:20

Ik wil er 1 tenminste zo denk ik er nu over, maar mijn vriend wil er 2.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:22

0 :') maar anders inderdaad 2, wordt er niemand buitengesloten, en 4 is weer zo veel (vind ik xd)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:32

Als er meer mensen maar 1 kind krijgen, zijn de enig kinderen ook minder alleen :Y)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:18

Drie leek mij wel een mooi aantal, dat werkt namelijk erg leuk bij het gezin waar mijn man uit komt :)

Zelf 1 zus van 4 jaar ouder die ik als kind liever kwijt dan rijk was geweest want die was niet zo lief & gezellig zeg maar..... heeft me veel ellende bezorgd -O- Maar dat is in principe ook wel iets dat je als ouders een heel eind zou kunnen voorkomen door niet in manipulerende streken te trappen. Helaas was mijn zus daar nogal goed in tegenover ouders, familie en op school _-:(

Maar ik ben nu al 36 en de eerste wordt vandaag anderhalf, heeft nu net pas een paar keer doorgeslapen, het was allemaal geen feestje rondom de bevalling en kraamtijd en daarna ook behoorlijk intensief := Het is echt opvallend hoe makkelijk & gewoonweg suf andere kleintjes zijn vergeleken bij onze jonge onderzoeker :P

Dus om dat nu nog een keer te doen met het risico dat deze de makkelijkste blijkt te zijn van het stel :D

Ik wil absoluut nooit meer zo diep in de ellende zitten als rond de geboorte van ons ukje :n
Wil niet dat nog een babietje dit mee moet maken en dan ook nog onze oudste er in mee gesleurd wordt :(:)

Zou het ook heel sneu vinden voor onze uk als we hem voor mijn gevoel tekort doen omdat er een 2e bij komt. En dat babietje tekort doen omdat er nog een grotere bij loopt. Ik kan me echt niet voorstellen hoe we het met onze uk op een leuke manier hadden kunnen doen als er ook nog een peuter bij had rond gelopen :oo

Dus wij laten het lekker bij 1 waarmee we dan (denk ik) een veel diepere band mee op kunnen bouwen dan als er 2 tegelijk aandacht vragen. Veel overzichtelijker en meer rust in de tent, want als ze elkaar dan ook nog eens steeds dwars liggen....daar heb ik echt geen trek in dat gezeik :=

Of die 2e zal wat mankeren....brrr.

Ik vind het héél jammer want een ruim gezinnetje vind ik een heel warm, romantisch beeld voor later, maar ik zie gewoon niet hoe we zeker die eerste jaren op een leuke manier door zouden moeten komen zonder héél veel mazzel....en dat risico wil ik gewoon niet nemen :o

Adopteren zou ik misschien nog wel een optie vinden, maar gezien het nogal een berg geld kost en het neerkomt op het kopen van een kindje...dat trekt me niet. Zouden we een kindje liefdevol op kunnen vangen (dat past binnen ons gezin) zou ik dat best willen als de dreumes wat ouder is en dat ook zou zien zitten :j

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:26

1 leek ons ideaal.
Mijn man is enigskind en zijn moeder ook. Hij zelf heeft dit nooit als vervelend ervaren. 1 was dus goed. Zeker na een bevaling van 64 uur.
Maar na onze eerste dochter volgde er in de 13,5 jaar na haar nog 3 dochters, hihihi!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:26

Even voor de ouders met 1 kind en het daarbij houden omdat het overzichtelijker is :-)

Voor ik mijn werk in de zorg ging doen, paste ik veel op.
De gezinnen waar 1 kind was, vond ik loodzwaar....1 kind dat ging 100% aandacht naar toe, ieder poepje, drolletje, boertje etc maar ook ieder lachje, liedje enz, alle aandacht was op hem gericht.
Ik paste ook op bij mensen met 4 kinderen en daar kwam dan ook nog wel wat vriendjes bij, dat ging als een trein, hoppa, we gaan naar de speeltuin of wandelen, in notime waren we op pad, die 100% verdeelde ik nu over 4-5-6 kinderen.

Haha, dit was ik helemaal vergeten tot ik las over 1 kind en alle aandacht.

Bovendien....ik zou het vreselijk vinden, als 2 mensen mij constant 100% aandacht willen geven brrrr

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:34

Je hoeft er ook met 1 kind natuurlijk niet de hele dag overheen te hijgen :P

Dat is onze intentie absoluut niet. Maar als hij ècht aandacht nodig heeft dan vind ik het wel fijn om er te kunnen zijn, dat niet steeds een broer / zus alle aandacht inpikt :)

Ik vind het met 2 katten of 2 paarden al lastig joh, als ik met de ene bezig ben dan heb ik het gevoel dat ik de ander tekort doe :P

En wat als je net de ene verschoont terwijl de ander keihard z'n kop stoot.... of de baby heeft veel aandacht en zo min mogelijk prikkels nodig, waardoor je je oudste (die ook nog maar klein is!) veel buiten sluit....of je baby tekort doet... nee het trekt me niet zo :o

Is je eerste een heel makkelijk kind dat het allemaal wel best vindt wat je voor hem / haar bepaalt dan kan ik me voorstellen dat je er makkelijker over denkt dan wanneer je eerste veel aandacht nodig had door bvb. gedoe met reflux en heel erg alert zijn waardoor die echt op zijn saaie slaapkamertje moest voor een dut :) Als er een ouder kindje was geweest had ik die echt heel zielig gevonden :(:)
En dit was al stress genoeg zo zonder dat er een oudste verwaarloosd werd :P

Wat iemand ene stukje terug schreef vind ik dan ook wel een mooie / goede insteek: dat je pas de 2e "neemt" als de eerste de jongste jaren al achter de rug heeft zodat elk kind alle geborgenheid en aandacht heeft gehad die die nodig had, zonder concurrentie en gezeur van een broer of zus. Een 2e als de eerste naar school gaat vind ik dan wel een interessante insteek. Maar dan vind ik mezelf oud hoor tegen die tijd (zeg ik nu) :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-09-16 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:36

Aangezien ik weet dat kinderen krijgen niet iets vanzelfsprekends is, het een groot geschenk is wat je niet zomaar even 'neemt'. Ben ik erg blij met elk klein wondertje wat ik op de wereld mag gaan zetten. Al heb ik natuurlijk wel een limiet, een 11tal hoeft niet :+

Nee moeilijke vraag, ik denk 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:39

2 is in onze ogen ideaal, maar wij hebben nu 1 kind en het plan is ook dat het hierbij blijft. Sowieso moest er nu een kindje bijkomen is het leeftijdsverschil dusdanig groot dat ze ook niet wat aan elkaar zouden hebben, en 1 is eigenlijk ook zo slecht nog niet. Enkel met familie-dagen en andere uitjes vind ik het wel lastig dat ze maar alleen is, ze is namelijk ook het enige kleine kindje in de familie waardoor ze dan ook niet met iemand lekker kan gaan spelen. Dan mis ik wel een 2e kindje. Maar dat hoeft niet perse een broertje/ zusje te zijn. Neefje/ nichtje is ook goed genoeg haha! :D (Maar die zijn er ook nog niet, en ook niet op komst, dus of ze daar tegen die tijd nog wat aan heeft is nog maar de vraag..)

Nou moet ik wel zeggen dat altijd alle aandacht niet opgaat voor ons kindje, ze kan zich ook prima zelf vermaken en zelf spelen als ik thuis aan het werk ben. Vanaf het begin al gedaan, dus daarin is ze gelukkig erg gemakkelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:43

Wij hebben er nu een en ben zwanger van de tweede. Weet dus niet hoe 2 uiteindelijk gaat zijn, maar daarna gaat sowieso de knoop erin bij vl.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:45

Wij wilden graag een groot gezin. Ik ben nu zwanger van de vierde en daar zijn we heel gelukkig mee. En natuurlijk moeten onze kindjes de aandacht van hun ouders delen met elkaar. Maar daar staat weer tegenover dat ze heerlijk met elkaar kunnen spelen en veel van elkaar leren. Ik denk ook niet dat het slecht is voor een kind om niet altijd alle aandacht te krijgen.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:52

Ik denk zelfs dat het kind daar vaak heel blij mee is. Als je één kind hebt moet je gewoon de aandacht die je anders boor een broer of zus zou hebben voor jezelf reserveren.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:48

Pmarena wat herken ik me ontzettend in jouw verhaal
Wij hebben er nu ook 1 van 14 maanden.
Wat een zwaar eerste jaar hebben we gehad.... Ik ben er alleen nog niet zo stellig over.
Wel besef ik me als we nog voor een 2e gaan, dat ik dan echt de rest moet opgeven (paarden en andere hobby's) Nu met 32 uur werk, een kind en hobby's vind ik het al ontzettend zwaar

Ene x denk ik ooh nee hoor 1 is zat.
Andere x zie ik dat onze kleine man al zo 'groot' en 'zelfstandig' word (met 14 maanden >;) := )
Waar is dan de baby tijd gebleven
Maar dan wil ik het nu nog niet. maar volgend jaar ofzo als hij 2 is,,, Misschien.....
Dus ik ben er nog niet uit.
Vroeger zei ik altijd minimaal 2 !

Kom zelf echter uit een gezin van 4 kids en mijn man van 3 kids
Ik heb veel ruzie gehad met al mijn broers maar nu we volwassen zijn een goede band.
mijn man heeft met 1 broer een goede band maar met de andere niet. heel wisselend dus
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 19-09-16 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt