Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik heb inmiddels op harde en zachte manier geleerd dat je laten bepalen door sociale contacten en anderen niet de manier is.![]()
en het bevalt me meer dat uitstekend om mijn eigen leven te vullen en daar hooguit wat aanvulling van anderen in te hebben. Ja het is veel leuker iets met meer mensen te doen. Maar mijn leven ervan af laten hangen nee dat doe ik niet meer. Vooral omdat je daarmee je eigen zelfstandigheid kunt verliezen ook en als de anderen niet voorhanden zijn je leven wel erg leeg is.

BKonline schreef:karuna schreef:Ik heb inmiddels op harde en zachte manier geleerd dat je laten bepalen door sociale contacten en anderen niet de manier is.![]()
en het bevalt me meer dat uitstekend om mijn eigen leven te vullen en daar hooguit wat aanvulling van anderen in te hebben. Ja het is veel leuker iets met meer mensen te doen. Maar mijn leven ervan af laten hangen nee dat doe ik niet meer. Vooral omdat je daarmee je eigen zelfstandigheid kunt verliezen ook en als de anderen niet voorhanden zijn je leven wel erg leeg is.
Ik denk ook wel dat je je wel heel afhankelijk op, wanneer bijna je volledige leven draait om je sociale contacten.
verootjoo: zorgen voor elkaar vind ik niet hetzelfde als je leven vullen met sociale contacten om je eenzaamheid op te lossen. Zorgen voor elkaar kan juist heel waardevol zijn.

met alle plezier! Maar zelf ben ik nu vooral heel erg met mijzelf, mijn paard en mijn werk bezig.

ik bepaal alleen zelf met wie, wanneer en hoe vaak. Ik laat me zeker niet leven door een ander 

Xjosee schreef:Ik denk dat het voor iedereen verstandig is om te investeren in een goed vangnet voor als het minder goed met jezelf gaat. Hoe groot dat vangnet dan is en hoe dat contact er dan uitziet lijkt me voor iedereen anders.
Wendy schreef:Xjosee schreef:Ik denk dat het voor iedereen verstandig is om te investeren in een goed vangnet voor als het minder goed met jezelf gaat. Hoe groot dat vangnet dan is en hoe dat contact er dan uitziet lijkt me voor iedereen anders.
Wat een bijzondere manier van denken? Selecteer je dan mensen op hoeveel ze kunnen betekenen als vangnet?
Dan kon je nog wel eens bedrogen uit komen...