vraagje over duo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

vraagje over duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 18:05

Ik hoop dat er hier iemand zit die hier verstand van heeft en antwoord op mijn vraag kan geven!

Vanaf oktober vorig jaar ontvang ik studiefinanciering, alleen de basisbeurs. Destijds kon er geen aanvullende beurs berekend worden omdat mijn vader zijn inkomen niet bepaald kon worden. Inmiddels na veel gedoe wil mijn vader meewerken, maar ik heb alleen recht op een aanvullende beurs als mijn vader zijn peiljaar verlegt wordt naar 2016. Inmiddels zijn die formulieren verstuurd, maar nu mijn vraag:

Krijg ik dit geld terug met terugwerkende kracht? En zo ja, vanaf wanneer?

Anoniem

Re: vraagje over duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:11

Even bellen met duo misschien? :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 18:17

Dat doe ik anders ook zeker wel, maar ik vroeg mij af of iemand anders hier het antwoord weet :). Mag toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:52

Je krijgt het vanaf t moment dat je het aanvraagt, dus ja met terugwerkende kracht.

Maar stel je studeert al 3 jaar en je hebt tot op heden aanvullend niet aangevraagd maar had hier wel recht op, dan krijg je het niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:58

Als iets door DUO achteraf wordt goedgekeurd, dan wordt meestal met terugwerkende kracht inderdaad uitbetaald vanaf het moment dat je er recht op had. Ik ontving bijvoorbeeld de basisbeurs en een hele kleine aanvullende beurs. Heb toen het inkomen van mijn vader buiten beschouwing kunnen laten (na een hele hoop gedoe) en toen dat akkoord was kwam inderdaad het geld vanaf moment dat ik stufi kreeg met terug werkende kracht op mijn rekening.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 19:38

Bedankt voor jullie reacties!