Vraag over inruil auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurwerk

Vraag over inruil auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 18:07

Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik mijn auto bij een goede garage ingeruild voor een nieuwe. Morgen mag ik dan eindelijk mijn nieuwe auto ophalen en dan lever ik mijn huidige auto in. Echter kwam ik gisteren thuis aan rijden en toen maakte mijn huidige auto een erg raar geluid. Wat moet ik nu doen? Moet ik dit melden aan de garage? Moet ik dan meer betalen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst bijgewerkt door vuurwerk op 16-09-16 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

inochiyo

Re: Vraag over inruil auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:10

Ik zou er niets van zeggen, ze moeten de auto maar zelf inspecteren, das hun taak

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 18:22

Ja maar daar zit ik dus een beetje mee. De auto is 2 weken geleden al geïnspecteerd en dit is pas sinds vandaag..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:34

Wel zeggen, maar denk dat het je niets extra kost. Ws los, wat voor auto heb je ingeruild?

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 18:38

Het is een Toyota aygo.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:30

joh, het is een garage. Ik zou er van uit gaan dat ze hem goed genoeg hebben geïnspecteerd dat ze weten wat ze ruilen. Daarnaast, ze maken meer dan voldoende winst uit de inruilen. En het is een garage, waarschijnlijk is een rammeltje zo opgelost. Neerzetten, omruilen en wegrijden.

Hihi, ik heb ooit een hele oude Peugeot ingeleverd. Ding was stuk, heel stuk, motor had het maanden daarvoor al opgegeven. Dus ingeruild voor een nieuwe. Enige eis van de garagist was dat hij rijdend aangeleverd moest worden (hij wilde hem voor de onderdelen, want het was een zeldzaam model). Dat rijden was nu net het dingetje. Met pijn en moeite de motor aan de praat gekregen (en hulp van de plaatselijke knutseljeugd) maar wel met als kanttekening dat ik hem niet meer uit moest zetten. Auto volgegooid want hij moest nog even een uurtje met draaiende motor op het werk staan (hij wassers niet meer jatwaardig) en rijdend het terrein van de garagist op gereden. Tadaaaaa!!! Motor uitgezet en weggereden met mijn gloednieuwe bolide.

Nooit meer wat van gehoord.