Geven jullie bedrijven wel eens complimenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Geven jullie bedrijven wel eens complimenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:23

Laten we voorop stellen, ik heb een vreselijke hekel aan shoppen.

Maar vandaag was ik bij een schoenenwinkel waar ik een hele leuk tijd heb gehad in de winkel :'). Er waren 2 winkelmedewerkers die beide uiterst vriendelijk waren en dan niet op een verplichte toon.
Nu kwam ik thuis en dacht ik er nog eens aan. 'Is het raar om een mailtje te sturen naar de schoenenwinkel en ze een compliment te geven over hun gastvrijheid en vriendelijkheid.'
Aan de ene kant vind ik het wat raar, dat heb ik zelf nog nooit gedaan. Aan de andere kant mag hun leidinggevende of wie dan ook best weten dat ze 2 toppers in de winkel hadden staan vandaag.

Nu werk ik zelf bij een bedrijf met heel veel medewerkers. Wij krijgen wel eens een compliment binnen via de mail (dit komt dan aan bij hogerhand) en sinds kort worden die complimenten met het hele personeel gedeeld. Zelf vind ik het heel leuk om te lezen als iemand een goede ervaring heeft gehad, dan doen we het wel ergens voor *D.

Ik ben benieuwd, delen jullie wel eens een compliment uit aan een bedrijf waar je een goede ervaring mee hebt gehad, en hoe doe je dat? En krijg jij op je werk wel eens achteraf een compliment van gasten of klanten?

Anoniem

Re: Geven jullie bedrijven wel eens complimenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:26

Niet achteraf via de mail, maar ik geef zeker wel complimenten in de winkel zelf :j Voor ieders humeur goed toch!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:27

TS: gewoon dóen!

( ik vind namelijk dat dit oprecht veel te weinig gedaan wordt!!)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:27

Blijheid schreef:
Niet achteraf via de mail, maar ik geef zeker wel complimenten in de winkel zelf :j Voor ieders humeur goed toch!

Dit inderdaad :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:28

Als ik goed geholpen word, dan zeg ik dat altijd meteen. Aangezien ik het ook zeg als ik niet blij ben, wel zo eerlijk. :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:29

Zou het zeker doen TS :j gaan ze erg leuk vinden!

Waar ik werk krijgen we wel vaak complimenten via mail of in persoon, heel leuk om te lezen! Laatst was er wel een hele leuke, iemand had een A4 blad op de voordeur van ons hoofdkantoor opgehangen, met daarop een tekst dat ze het zo tof en dapper vonden wat we deden, dat ze helemaal achter ons stonden en dat we vooral zo moesten doorgaan. Dat maakt je dag wel goed :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Ik zeg het wel eens meteen, maar heb het ook wel eens achteraf gedaan via de mail. Vooral als ik vind dat iemands baas ook mag weten wat voor toppersoneel ze in dienst hebben.
Gewoon doen, word altijd gewaardeerd.

Joltsje

Ja doen. Als het oprecht is altijd.

Ik ben laatst bij de karwei top geholpen. Dat via facebook laten weten.

En in de winkel ook al 100x dank gezegd

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:32

Ik zou het gewoon doen :D ! Je doet er niemand kwaad mee, sterker nog ALS ze het te horen krijgen maak je hun hele week goed denk ik! Plus dat de leidinggevende ook tevreden zal zijn met het personeel.

Ik werk zelf in een bakkerij/chocolaterie en ik vind het ook echt super als mensen vertellen dat hun gebak/chocolade heerlijk was.

Er is al zoveel ellende overal, laten we allemaal wat aardiger doen tegen elkaar!
Wel tof dat je dat wilt doen :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:33

Ik heb ze vandaag ook zeker wel bedankt voor hun vriendelijkheid. Maar zoals Lalidan ook zegt, ik zou ook graag willen laten weten aan de leidinggevende dat het personeel echt goed werk doet.

In mijn werk kan ik het altijd heel erg waarderen als ik een compliment krijg, maar als mensen ook nog gaan mailen achteraf, dan voelt het wel extra goed voor mij. Dan is de ervaring ook echt mee naar huis gegaan.

Ik heb een mailtje gestuurd *D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:33

Ik ben niet iemand die er voor in de pen klimt om het maar ouderwets te omschrijven. Ook niet voor een klacht.
Ik kan wel aan de kassa zeggen dat ik vind dat ik zo enorm fijn ben geholpen.
Dit omdat ik gesproken woord met een gezicht prettiger vind.
Krijg je met de oudere generatie denk ik :)

Maar toevallig hoorde ik vorige week dat mijn nog jonge neefje die erg zijn best doet in de winkel een mailtje had gekregen vol lof.
Dit was ook de filialen rond gegaan (hij werkt ook op verschillende filialen net waar het druk is).
En dat was natuurlijk ook wel een erg gaaf compliment.
Hij vond dat hij gewoon zijn best had gedaan maar die klant vond dat die jonge jongen wel meer dan dat had gedaan vol begrip.
Leuk detail misschien.
Op de lagere school waren er best wat problemen met hem. Hij had vaak ruzie. Hij heeft een vorm van autisme waar hij nu erg goed mee om heeft leren gaan.
Hij zit prima in zijn vel. Echt leuk. :)
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 14-09-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:33

Wel leuk om te lezen dat er meer mensen wel complimenten geven *D! Je kan natuurlijk ook denken 'ja dat is hun werk, daar worden ze voor betaald'. Maar voor mij zit daar wel degelijk verschil in.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:37

Ik heb dat weleens gedaan! Ooit eens een lovend mailtje naar de manager van het Ekoplaza filiaal in Rijswijk gestuurd. Hij vond het hartstikke leuk!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:38

Gewoon doen! Ik heb recent PostNL laten weten dat wij zo'n super pakketbezorger hebben. Ze zouden het compliment doorgeven. Dit is ook gedaan want een dag of 2 later trof mijn man de bezorger voor aan de weg toen hij langsreed, hij stopte en bedankte ons voor het compliment :D

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:49

Ben (ver voor het Facebook-tijdperk) zo eerlijk geholpen in een outdoor-winkel dat ik er een heel complimenteuze mail over gestuurd heb. De medewerkers hielpen me echt om (zonder extreme en eenmalige kosten) een ijskoud weekend in de natuur door te komen. Vooral hun eerlijkheid en slimme tips kon ik erg waarderen. Ze dachten echt met me mee. Zij konden mijn bericht weer erg waarderen en kreeg een heel enthousiaste mail terug

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:49

Jazeker, ik laat t meteen weten als ik fijn geholpen ben. En ik plaats ook graag een positieve review op FB.

Pas op zoek naar een fijne spijkerbroek wat ik soms best een klus vind. Verkoopster vraagt wat voor kleur ik zoek, kijkt even naar mijn benen, en zonder een maat te vragen komt ze met een broek aan die meteen als een tweede huidje zit. Dát vind ik nou verstand van je vak hebben, voor zo iemand kom ik dus graag weer bij die winkel. :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:25

Ik heb al antwoord :)

Citaat:
Beste mevrouw
Hartelijk dank voor uw compliment.

Wij waarderen het enorm dat u dit aan ons door geeft, en zullen het compliment doorgeven aan ons filiaal in Kampen.
Wij wensen u veel plezier van uw aankoop en hopen u snel nog eens te ontmoeten in één van onze filialen.

Met vriendelijke groet,
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-09-16 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:27

Toppie ts

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:50

Jazeker! Laatst nog een taartje naar de opticien van mijn zoon gebracht én een fijne recensie geplaatst op de Facebook pagina

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:56

DOEN! Ik werk in de "customer service" en krijg echt bizar veel gezeik over me heen. Tot in zoverre dat als iemand een fijn bedankt berichtje stuurt ik soms tegen de tranen moet vechten :o

Ik weet dus zeker dat het gewaardeerd zal worden! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:59

Heel erg fijn als het wel gedaan wordt. Ik werk met veel klantcontact en zo'n mailtje wordt echt ontzettend gewaardeerd. :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:02

Ik doe zoiets ook graag :j Zeker als je ziet dat mensen er hard aan werken om klantvriendelijk te zijn. Superfijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:04

Ja altijd doen! +:)+ Wordt vast en zeker (zeker en vast) gewaardeerd!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:10

De meeste winkels hebben tegenwoordig een facebook pagina waar je vaak ook recensies kunt schrijven, ik heb zelf drie jaar bij een gameshop achter de kassa gestaan, en die recensies over "die leuke game chick" deden me altijd heel goed :)
Ik had ook regelmatig klanten die nog even een keer terugkwamen om te vertellen dat het de vorige keer zo gezellig was, ik heb zelfs eens een bos bloemen gekregen voor de goede service!
Dat zorgde er voor dat ik mijn werk echt met liefde deed en betrokken raakte met de vaste klanten (ik mis het nog steeds)

Gewoon laten horen dat je het fijn vond, op welke manier dan ook.
Dat is echt heerlijk om te horen als verkoopster :j

Edit: ik lees zojuist dat je al een mailtje had gestuurd, waarom ben ik te lui om even door te lezen 8)7

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:53

Als ik lekker heb gegeten bij een restaurant plaats ik op Facebook vaak een goede recensie, maar eigenlijk doe ik dat bij andere winkels nooit. Goede service zorgt er wel voor dat ik graag naar zo'n winkel terug ga en winkels waar de service slecht is kom ik vrijwel nooit meer.