Graag wil ik jullie raadplegen in de hoop meer duidelijkheid te krijgen.
Heeft iemand van jullie wel eens een boom geplant als symboliek, of dit cadeau gedaan aan iemand?
Ik zal even kort de situatie schetsen.
Mijn beste vriendin en ik zijn 10 jaar bevriend, we hebben een hele goede connectie met elkaar met wegen die naar elkaar toelopen in plaats van van elkaar af zoals we met de meeste andere contacten ervaren.
Het lijkt mij een mooie ervaring om deze vriendschap te bezegelen met het planten van een boom.
Nu kun je denken, dan plant je toch een boom in je tuin?
Maar we willen graag dat de boom die we planten er over 30 jaar ook nog staat zeg maar
(en toevallig worden allebei onze huizen over enkele jaren gesloopt dus dan heeft de boom ook geen lang leven, dus geen optie).Op internet vind ik dat je een boom kunt planten bij geboorte of overlijden, of dit als geschenk kunt geven, maar zelf snap ik eerlijk gezegd niet zo hoe dat in zijn werk gaat. Ik lees vooral dat je een bedrag betaald en dat daar een boom van geplant gaat worden, maar we willen dus de boom zelf gaan planten.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe zoiets in z'n werk gaat en waar we zoiets kunnen doen?
Alvast dank voor de moeite