Carriere switch, of toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Carriere switch, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:36

:wave:

Ik werk nu een paar jaar bij dezelfde organisatie. Op zich heb ik het prima naar mijn zin. Ik werk als leidster op een buitenschoolse opvang en peuterspeelzaal.
Ik heb HBO pedagogiek gestudeerd en werk nu dus onder mijn niveau. Ik vind dat niet erg, maar ik denk wel eens ' heb ik hier nu 4 jaar voor gestudeerd?' als ik een snotneus afveeg :+
Voordeel is hier wel dat ik vaste uren en een vast contract heb. En nogmaals, ik ga echt niet met tegenzin naar mijn werk.

Maar goed, ik open dit topic niet voor niks natuurlijk. In de toekomst zou ik toch graag iets anders doen of erbij doen. Maar ja.. wat dan :+ Ik ben er tijdens mijn studie achter gekomen dat het werken met probleemjongeren of kinderen mij niet ligt. Dan schrijf ik alweer een boel af natuurlijk.
Mijn oog valt de laatste tijd steeds vaker op vacatures bij bijvoorbeeld KNGF geleidehonden of een soortgelijke organisatie. Dat lijkt me echt geweldig, want het enige wat ik liever doe dan werken met kinderen is werken met dieren. Dat zou ik dan ook het liefste doen. Maar met het werken met dieren in de meest gangbare banen is natuurlijk geen droog brood te verdienen.
Kortom, ik vind het lastig :') Waarom ik dit topic open weet ik ook niet zo goed, want met deze summiere informatie weet ik niet of jullie mij verder kunnen helpen.
Wie weet dat er meer mensen in een soortgelijke situatie zitten en dat we tips kunnen uitwisselen oid.

Goof

Re: Carriere switch, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:41

Ik herken het wel een beetje.
Ik werk in het middelbaar onderwijs, al een jaar of tien nu. Prima baan, ik ben gek op mijn pubers en ga met plezier naar mijn werk, maar toch ben ook ik bezig momenteel met 'wil ik dit wel blijven doen'.
Er zijn nog zoveel andere banen, zoveel andere richtingen.
Ik ben best geïnteresseerd om de zorg in te gaan, maar daar kom je niet binnen zonder opleiding. Een opleiding volgen is niet handig, want ik heb gewoon mijn inkomen nodig. Werken/ leren kan, maar brengt enkel een minimale stagevergoeding op. Niet echt een optie dus.
Heb geen idee hoe ik iets moet aanpakken of wat ik überhaupt eigenlijk wil of dat ik toch gewoon lekker met mijn pubers blijf werken.
Lastig hoor.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:43

Dat is ook zo ja, voor veel andere richtingen heb je ook weer een andere opleiding nodig. Dat zit er voor mij ook niet in :n Ook mede omdat ik daar geen zin in heb :') maar vooral omdat ik mijn salaris gewoon nodig heb voor hypotheek, boodschappen enzovoort.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:53

Exact, hier hetzelfde. Jammer eigenlijk, zou best iets nieuws willen leren en mezelf op een compleet nieuw vlak willen ontwikkelen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:58

Er zijn in de zorg duale banen. Ben je gewoon in dienst en wordt de opleiding door de werkgever betaald.
Dat zou een optie kunnen zijn, voor degene die de zorg in willen.

Ikzelf zou ook liever met dieren werken dan wat ik nu doe. Ook ik ga met plezier naar mn werk, maar zoveel doorgroei mogelijkheden zie ik op dit moment niet. Maar ja, vast contract, zekerheid.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:03

EmptyWords schreef:
Er zijn in de zorg duale banen. Ben je gewoon in dienst en wordt de opleiding door de werkgever betaald.

Klopt, maar dan krijg ik alsnog geen loon ;)

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:04

En misschien een idee voor de lange termijn:

De komende jaren geld gaan sparen, zodat je het gat financieel op kan vangen als je gaat studeren? Misschien wat lastig/vergezocht hoor maar het zou kunnen toch? Ligt er natuurlijk aan hoeveel je kan sparen maar het maakt niks uit of je er bij wijze van spreken 10 jaar over doet om een financiële buffer op te bouwen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:22

Goof schreef:
EmptyWords schreef:

Ik heb die vorm gedaan, ik kreeg wel degelijk gewoon loon

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 15:31

Femm_k schreef:
En misschien een idee voor de lange termijn:

De komende jaren geld gaan sparen, zodat je het gat financieel op kan vangen als je gaat studeren? Misschien wat lastig/vergezocht hoor maar het zou kunnen toch? Ligt er natuurlijk aan hoeveel je kan sparen maar het maakt niks uit of je er bij wijze van spreken 10 jaar over doet om een financiële buffer op te bouwen.

Oh ik heb ook al wel een aardige spaarpot hoor. Maar ja we gaan volgend jaar trouwen, huwelijksreis, net een nieuwe keuken en binnen een paar jaar willen wel ook wel kinderen. Dan zie ik studeren niet snel gebeuren..

Op zich is mijn opleiding best wel breed dus dat is fijn, ik zou er veel kanten mee op kunnen. Maar ja, welke kant weet ik niet, haha. Ik heb sowieso al niet van kleins af aan gehad ' ik wil later ... ' worden. Ik wist het gewoon nooit. En nu dus nog steeds niet echt :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:51

Even een toevoeging: werk dat vooral of alleen maar parttime is vind ik helemaal prima, op die manier hoef ik mijn huidige baan niet helemaal op te geven.

' Iets' bij een dierenwelzijnsorganisatie lijkt me echt heel erg gaaf. Maarja, daar is 90% weer vrijwilligerswerk :z

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:59

Waarom niet als vrijwilliger beginnen bij zoiets naast je baan en zo het wereldje inrollen?

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:11

Goof schreef:
EmptyWords schreef:

Zeker wel, ik doe de opleiding tot verpleegkundige in het umcu en ik ga nu 16 weken naar school, dan krijg ik 'zakgeld' maar vanaf januari ga ik naar een afdeling en krijg ik gewoon loon, ben vanaf dat moment ook in dienst