Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:20

Ik volg ook nog steeds!

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:30

Vanaf je eerste post heb ik al een stipje gezet links bovenin, maar zal toch ook even reageren!

Ik vind het echt fantastisch hoe je je dromen aan het waarmaken bent!

En wat een knap nieuw projectje heb je. Wat fijn dat je haar alle tijd en rust wilt gunnen om een zo goed mogelijke start te maken. Ik hoop dat zij ook een succesverhaal wordt :)

Cin

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:38

Ik volg je ook :o .

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:56

Ik lees ook nog steeds mee. Laatste pony ziet er niet heel verkeerd uit. Ben benieuwd waarin zich het gevaarlijke gedrag zich uit

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:31

Hier ook een meelezer :wave:
Knap ding, die pony! Benieuwd wat je er van merkt, als je die op gaat pakken.

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 14:05

Dank jullie ondanks dat ik het de laatste weken echt druk heb en weinig plaats!

Ik ben ook benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Voorlopig ga ik er niet op. Deze week laat ik haar lekker wennen en ook is ze wat schraal dus goed voer erin. Verder haal ik haar wel iedere dag uit de paddock om te borstelen. Ze laat zich niet iedere keer vangen dus wil daar een goed iets van maken. Als ik me laat pakken wordt ik geborsteld en krijg ik een beloning idee. Na deze week begin ik met longeren en/of haar meenemen als handpony op buitenrit. Eerst maar even wat spieren en vlees kweken zonder te werken. Vanuit daar kijk ik wel verder op een gegeven moment zal ze zelf wel aangeven dat ze klaar is voor de volgende stap.

Voor zo ver ik nu kan zien kan ze goed bewegen helaas geen brandmerk dus ook geen idee van ras em afkomst. Paarden worden hier niet gechipt, alleen paarden die internationaal concour lopen dus daar kom ik ook niet verder mee.
Laatst bijgewerkt door wortel115 op 18-12-16 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:06

Ik volg ook nog steeds!

De appie doet me denken aan n appie waar de vrouw waar ik ben geweest in Australië mee gewerkt heeft. Was een jonge hengst, welke ze niet beleerd kregen en welke gevaarlijk was..
Eenmaal bij haar bleek ie vooral heel erg angstig, maar binnen n week zat ze er al op..

Jouw merrie heeft precies dezelfde oogopslag als die hengst toen had!

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:36

Leuk dat je nog een update plaatste want zo vond ik dit topic! Mooi om te lezen dat het jullie zo goed gaat! Zou niets voor mij zijn om zo naar de andere kant van de wereld te verhuizen ,vind het dus heel dapper en leuk om te lezen dat het zo goed gaat!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:03

Ik lees nog steeds mee ts.

Leuke pony!
Wat doet ze dat ze zo gevaarlijk is?

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:10

Jaa leuk ik volg ook nog steeds mee vanonder de meeleessteen.

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:50

Wat heb ik genoten van alle verhalen die ik hier heb gelezen!! :j (behalve van de blessures, de ongelukken en het vossenverhaal natuurlijk) ;) Maar wat super gaaf zeg, paarden aan huis en werk doen dat je graag doet! Klinkt idd als een droom die is uitgekomen! Hopelijk over heel wat jaar dat ik hetzelfde mag gaan doen, want wat klinkt het gaaf! *\o/* Moet mij er dan alleen nog even wat verder in gaan verdiepen tegen die tijd :')

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:54

Leuke pony! Ik volg trouwens ook nog steeds! Heb je een ruime keuze voer daar of ...?

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:56

Ik heb je topic nu pas gevonden, maar wat ontzettend gaaf! Echt een droom idd. Is het eig de bedoeling dat julie daar voor altijd blijven? Of komen jullie over een aantal jaren weer terug?

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:37

En ik volg je ook nog steeds hoor, leuke nieuwe pony, benieuwd hoe dat gaat, lijkt ook lief voor je kindje.

ievie

Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:33

~Ik volg je topic al stilletjes vanaf het begin. Leuk om je verhalen te lezen, dus blijf vooral schrijven!

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 23:38

Wat leuk nog meer nieuwe volgers!

Imke ik denk dat er bij deze ook iets mis is gegaan bij eerdere training en ze lijkt inderdaad soms wat angstig.

No no het enige dat ik weet is dat ze op de veiling ruiter aanviel en dat ruiter gedwongen werd er zonder zadel op te zitten, terwijl ze normaal voorgesteld worden met zadel. Ook schijnt ze te bokken en steigeren. Tot nu toe in de paddock niet gezien. Ze wordt wel bij eten weggejaagd dus maar even apart voeren.

Jupinkle ja voor brok en lucerne ed is er echt ruime keuze. Gras is hier wel een ander verhaal omdat het zo droog is. Zelfs de 6 ha paddock is nu vooral zand. Ik geef vedge en graan stro met aar om te eten. Daarnaast krijgen ze een lucerne mix met brok gemengd.

Siersma de bedoeling is om permanent te blijven. Op dit moment hebben we een visum voor 4 jaar. Over 2 jaar willen we een permanent visum aanvragen.

Hatsjoe nu mag Liselotte nog niet bij de pony komen. Eerst wil ik uitzoeken of ze inderdaad gevaarlijk is en zo ja wat ze doet. Hopelijk kan ze er over een tijdje wel wat mee ik ben er eigenlijk te groot voor. Zadelmak maken van een iets tw kleine pony vind ik nog ok. Ik rijd dan maar 10 per keer voor stuur en rem, de rest leer ik aan de longe. Na het zadelmak maken blijven rijden vind ik niet kunnen dus dat doe ik ook niet.

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 10:05

Tot nu toe valt Peppa erg mee. Vangen en borstelen is geen enkel probleem. Heb een rondje om het huis gewandeld was voldoende met 38 graden. Ze mag nog wel wat aankomen maar tot nu toe positief.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:36

Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik volg je ook al een poosje! Voor mij echt een droom die jij waar maakt zeg maar!

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 04:09

Dank je Retlaw.

Hier gezellig kerst aan het vieren. Vanmorgen vroeg een van de voldbloeden gereden. Ik had deze nog niet voluit laten gaan op zo een grote ruimte, wist dus ook niet dat hij zo snel was.
Peppa is gister voor het eerst meegeweest op buitenrit. Ikbheb palomino gereden en peppa aan de hand meegenomen.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:24

zo even een stipje gezet :) wat gaaf allemaal zeg! ik volg mee

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:16

Fijne Kerst jongens :-).

Cin

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:33

Fijne kerstdagen Willianne en Johan!

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 00:24

Dank jullie ook jullie natuurlijk fijne feestdagen! Wij hebben gister lekker gegeten en vandaag gaan we met de boot naar het meer. Het wordt net als gisteren 42 graden dus koud zal het niet zijn.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:46

Oohh heerlijk die warmte :) als je je niet te druk hoeft te maken :D

wortel115

Berichten: 2136
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 02:04

Ja als je niet hoeft te werken is get heerlijk. Paarden rijd ik nu om 6 uur s morgens en dat werkt prima.

Donderdag komt osteopaat langs voor de voldbloeden dus ik ben benieuwd wat daar uit komt. Beide geen grote problemen met rijden maar wel merkbaar dat ze op de renbaan alleen maar linksom gelopen hebben. Daar dus ook mee aan het werk en dan is een beetje extra hulp alleen maar goed.