Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:42

Hahahaha, kijk ik even niet en moet ik pagina's bijlezen......maar poeh, wat een water zo zeg. Gelukkig niet bij jullie huis en kun je nog gewoon doorgaan met werken, boodschappen, rijden enz.
Knappe Jazz en Atari, leuk veulen en mooie aftekeningen aan de benen, heel apart.

Wat zijn Noah en Liselotte weer gegroeid, en wat een leuke leenpony. Jammer dat die alweer zo snel terug gaat naar de eigenaar, maar ..... wat ze nu leert en beleeft, kun je haar niet meer afnemen.

Succes verder met de verbouwing, dat is nog een behoorlijke klus zo, maar er is vooruitgang!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 23:04

Palen moesten inderdaad dringend vervangen worden. We hebben dit vorig jaar al met de huis eigenaar besproken maar die zei nee hoor die zijn prima. We hebben hem de scheuren in de muren laten zien en de wiebelige vloer in de delen van het huis. Er werd gezegd er komt een nieuwe badkamer, ramen en buitenmuur. Gelukkig was de builder het wel met ons eens en die zei ik kan niet verder tot de palen zijn vervangen.

De rivier is gestegen en er staan nu paddocks vol water langs de grote weg. De verwachting is nog steeds niet dat het bij ons komt. We hebben wel wat extra eten in de diepvries voor het geval de weg tijdelijk dicht gaat. Het probleem is dat door het rare weer er sneeuw is gevallen in de bergen. 1 december begint de zomer dus al dat smeltwater komt ook nog deze kan op. Maar goed wij zitten veilig hier.

Dankje Emil. De kinderen zijn inderdaad groot alweer. Het gaat zo snel.
Gemma de pony is echt super en zo goed opgeleid. En inderdaad alles wat Liselotte van haar leert neemt ze mee naar haar eigen pony.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 08:11

We zijn nu net van ‘stay informed’ naar ‘watch and act’ gegaan. We zitten wel aan de rand van het waarschuwingsgebied. Het rode 3 hoekje helemaal rechts is een dorpje aan de andere kant van de weg ongeveer 15km bij ons vandaag. De meeste grond is daar wat flood plains word genoemd. Mensen die daar wonen moesten gisteren avond evacueren. Voor nu houden we het in de gaten we hebben voor 2 weken eten in huis. Wij zitten 7 km van de grote weg en onze weg gaat omhoog dus we zitten niet direct in de gevaren zone. (Even voor de duidelijkheid. Wij zitten helemaal links bij de verrekijker)

Afbeelding

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:41

Oeh, toch wel een beetje spannend dus, hopelijk komt het niet zover bij jullie. En valt het mee met het stijgende water....ook met het smeltwater erbij...duim, duim, duim

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 01:12

Oef, sterkte!
Hopelijk genoeg bescherming door jullie huis op palen

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 06:16

De palen zijn maar 50cm hoog. Ik verwacht nog steeds niet dat het hier komt. Maar we houden het in de gaten.

Er wordt vandaag ook gewoon verder gewerkt aan de palen die vervangen moeten worden. En ml is aan het oogsten.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 11:10

Voor zover valt het alles mee hier met het water. Ook de bouw is gewoon verder gegaan. Ik ga hem morgen even vragen wanneer er nu nieuwe palen in gaan. Ik snap het idee namelijk niet helemaal. Het lijkt er namelijk op dat hij eerst het hele huis op krikken aan het zetten is. Ik heb geen ervaring met palen op deze manier maar misschien is dat wel gewoon om eerst te maken dat het huis recht staat ofzo.

Het weer is nu trouwens heerlijk dus Liselotte heeft vanavond een rondje met Nikki over de weg gedaan. We kunnen weer naar de rijbaan maar daar zat vandaag een grote bruine slang bij de plas dus ik dacht maar geen kinderen en ponies daar. Oja als je het je afvraagt. Ja, Liselotte heeft haar pyjama aan met haar rijbroek eronder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ml was ondanks de start van het oogsten op tijd thuis dus Jazz kreeg wat aandacht. We hebben haar meegenomen naar de wasplaats en afgespoeld, vieze staart na bevalling gewassen en een nieuwe laag vliegenspray. Ze stond heerlijk te genieten. Gelijk een goede eerst keer voor Atari omdat Jazz zo braaf was en keurig het goede voorbeeld gaf aan hem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:29

Duimen dat het meevalt met het water! Fijn dat jullie nog wel ritjes met de pony kunnen maken.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:00

Ievie voor zover is de verwachting nog steeds niet dat het water bij ons komt. Dus thuis doen we gewoon wat we normaal ook doen. Beide ponies worden makkelijk dik dus we blijven ze gewoon beweging geven.
Er is wel kans dat de grote weg deels overstroomt want de verwachting is dat de rivier nog meer stijgt. Inmiddels staan er verschillende akkers/paddocks langs de rivier onder water. Dichterbij de rivier worden nu ook veel zandbanken gemaakt en zand zakken gelegd. Mocht het inderdaad gebeuren dat de high way afgesloten wordt omdat het water staat kunnen we tijdelijk geïsoleerd raken afhankelijk van waar er water staat en of de zogenaamde back roads nog beschikbaar zijn. We hebben er daarom wel voor gezorgd dat beide koelkasten/vriezers vol zitten en we hebben voor 3 weken eten in huis.

Ik heb de laatste 2 dagen niemand gezien dus geen nieuws over de verbouwing.

Noah wil nog wel even zijn nieuwe ‘sloffen’ laten zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:48

Gefeliciteerd met je verjaardag!

En wat een leuke updates zo <3 Hopen dat het water niet teveel stijgt nog.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:32

Mooie sloffen 8-) en een fijne verjaardag! Y)(^)

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:55

Mer en Hannanas dank jullie.

Ik hoop ook dat het water niet veel meer stijgt maar we gaan het zien.

Noah vond zn sloffen helemaal geweldig. En het leuke was dat er nog veel meer in de kast lagen!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 23:33

En was ik gewoon Arie zijn update vergeten. Hij is nu 16 dagen oud. En jeetje wat gaat de tijd snel. Gewoon over de 2 weken al weer! Hij doet het goed. Arie vind knuffelen leuk, mama pesten, in mama haar luzerne bak staan en hij kan steeds beter aan een touwtje meelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:04

Gefeliciteerd. Happy birthday. Y)(^)
Mooi jochie hoor.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 01:13

Dank je wel Senna

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 07:45

https://youtube.com/shorts/2E-oZLM8Ons?feature=share

https://youtube.com/shorts/QRZ9zDzM4FU?feature=share

Hopelijk werken de video’s. Dit is vandaag onderweg naar huis van mijn werk. Lake Natya is normaal niet daar. Nu is er ongeveer 10km lang langs de weg water. Vandaag is het leger en de brandweer zandzakken aan het plaatsen aan de weg.

Verder is het bij ons warm nu en door alle regen nog steeds heel veel muggen. Ml gaat in het weekend de stallen, wasplaats, zadel ruimte en bij de kraan voor muggen spuiten. Ook vanaf de kraan tot de waterbakken door het bosje moet gesnoeid worden nu de slangen wakker zijn.

Liselotte en pony Nikki zijn klaar voor de kerst. Dus ook nog wat leuke dingen naast al het water. Want ja als ik in september een nieuw zadel krijgt horen daar ook dekjes bij. 2 dekjes is trouwens voldoende zeker omdat ze ook een wollen dekje heeft in ponyclub kleuren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 07:58

wortel115 schreef:
En was ik gewoon Arie zijn update vergeten. Hij is nu 16 dagen oud. En jeetje wat gaat de tijd snel. Gewoon over de 2 weken al weer! Hij doet het goed. Arie vind knuffelen leuk, mama pesten, in mama haar luzerne bak staan en hij kan steeds beter aan een touwtje meelopen.

[ [url=m/R0Kwqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s5nZvx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XycVqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Accv9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OKko00.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oCQIMv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rX52lY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja *\o/*
Hiervoor ben ik dit topic gaan volgen! Hij is echt al gegroeid zeg!


wortel115 schreef:
Liselotte en pony Nikki zijn klaar voor de kerst. Dus ook nog wat leuke dingen naast al het water. Want ja als ik in september een nieuw zadel krijgt horen daar ook dekjes bij. 2 dekjes is trouwens voldoende zeker omdat ze ook een wollen dekje heeft in ponyclub kleuren.

[ [url=m/ODNQXM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FKmeWX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0OEMBL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een superleuke kerst outfit {:)

En jeetje, wat een water zeg overal :=

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 08:11

Dandelion hij is inderdaad al flink gegroeid! Nog een paar weken en dan willen we hem en Jazz bij de ponies laten. Het is even kijken wanneer Gemma de kleine pony haar huis gaat. Als ze over 2-3 weken naar huis gaat wachten we tot ze opgehaald wordt. Blijft ze tot kerst of langer dan laten we over een week of 2 bij elkaar.

Liselotte wilde heel graag een kerst outfit. Het oornetje is maat pony dus net iets klein voor Nikki en waarschijnlijk iets ruim voor Gemma maar dan hoefde ik er in ieder geval geen 2 te kopen.

Inderdaad veel water en er wordt nog meer water verwacht. Wij zitten vooralsnog hoog en droog. En als het toch op de weg komt kan ik via de paddock achter ons huis en andere zandpaden naar mijn werk.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:07

Jeetje Jazz geeft slagroom <3

wat en onwijs leuke kerst outfit hihi ik wil ook.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 22:58

Mer Jazz geeft inderdaad voldoende eten. Atari heeft wel haar emmer waar ik de luzerne in doe afgepakt. Er passen 3 benen in voor hij omvalt.

Ik heb net even voor je gekeken. Zowel het dekje als het oornetje kunnen je in maat full krijgen. Alle maten van mini tot full. Ik heb maat pony omdat Liselotte maar een 15” zadel heeft. Het is geen set dus je kan nog mix and match doen. De website had een ander dekje gekoppeld maar die was niet in de aanbieding. En als geboren Nederlander kijk je dan toch nog even in de sale section of er daar ook rode dekjes zijn en hij is perfect.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:59

Hahahahaha thanks voor het kijken, heb alleen geen rijpaard, te jong of fokmerrie ;) maar die oornetjes zijn wel heel leuk!

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 08:18

Citaat:
Mer Jazz geeft inderdaad voldoende eten. Atari heeft wel haar emmer waar ik de luzerne in doe afgepakt. Er passen 3 benen in voor hij omvalt.


Je hebt hier niet toevalig een filmpje van :D :o

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 08:40

Ik vergeet steeds mn telefoon in de morgen maar zal het morgen vroeg proberen te filmen. We zijn nu bij een restaurant. Pre harvest dinner. Klinkt heel leuk maar bij normaal weer hadden ze al halverwege de oogst kunnen zijn. Er moet ruim 6000 hectare geoogst worden

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:54

Nog gefeliciteerd!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 02:11

Atari bij de ponies: https://youtube.com/shorts/VDnGHOamthA?feature=share

Atari en Jazz draven:
https://youtube.com/shorts/BqUtgDpZBv0?feature=share

Atari spelen met de emmer:
https://youtube.com/shorts/F-DU2Wk3Fd4?feature=share

Helaas wilde Atari tijdens de video niet in de emmer liggen zoals hij wel eens doet.

Ml is vandaag thuis. Het regent dus er kan niet geoogst worden. Hij wilde dus vandaag de stallen en wasplaats spuiten voor muggen. De muggen zijn echt heel erg door al de regen. Dus Atari en Jazz moesten uit de stal om veilig te kunnen spuiten. Ze zijn dus vandaag iets eerder als gepland naar de ponies. Vanmiddag gaan ze gewoon weer terug in de yard en dan evt morgen weer een paar uur eruit.

Edit Jazz heeft als goede moeder hem helemaal rond de wei gelopen en de draad laten zien. Maar er moest natuurlijk wel even gerend worden. Atari is al bijna net zo groot als de welsh pony.