Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:44

Aaaah.. Je arme kipjes...
Zo sneu!

Je bent lekker bezig met de paarden! Hoe gaat het met je knie?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 10:45

Leuk nieuwe volgers!

Kippen zijn in de nacht altijd opgesloten. Zit een dak op het hok en hele ren is 30 cm ingegraven. Daarom heen liggen metalen platen met daarop autobanden en stenen om het graven moeilijker te maken. Helaas hebben ze een klein gaatje gevonden nu ik een tweede hok aan het maken was voor de kuikens. Bij eerdere pogingen is het ze niet gelukt binnen te komen. Nee geen Peppa pig namen, al is ze daar wel helemaal gek van. Alleen de haan had een naam, Neville.

Misschien dat als we straks een grote hond hebben kan die snachts daar. Als we nog nieuwe kippen nemen. Is hier heel normaal om honden buiten te houden en het vriest hier zelden dus ook prima voor een normale hond.

No no knie gaat redelijk goed, normaal bijna geen last meer van. Alleen met enige regelmaat dat ik er doorheen zak. Dan doet het een kwartier ofzo echt goed pijn. Val heeft dus misschien wat spieren beschadigd die gewoon herstellen. Het doorheen zakken heb ik al langere tijd en sinds we hier zijn steeds vaker. Ik denk dus eerder dat er iets versleten is van binnen of zo.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:59

Arreme kipjes. Maar je kunt niet alles voorkomen. Heb je je knie nooit na laten kijken ?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 00:38

Hatsjoe ja ik ben bij de huisarts geweest, deze heeft me een verwijzing gegeven voor een xray. Hij wilde eerst uitsluiten dat het niet gebroken is. Zelf denk ik eerder aan de banden. Ik ben dus alleen nog niet naar het ziekenhuis geweest voor die foto. Huisarts zei wel dat als ik pijn bleef houden ik ook terug mag komen.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:32

OK, niks minder dan zere knietjes vind ik.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:59

Leuk topic! Ik volg mee. Zonde voor de kipjes. Ooit hoop ik me eigen stalletje te hebben in nederland gewoon haha

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 12:37

Hatsjoe fijn is het niet nee.

Bianca leuk dat je meeleest. Heb je al plannen voor je stal?

Thuis nog bezig met een jong paardje en een schuurtje aan het bouwen voor dekens enzo. Zal het morgen eens op de foto zetten. Verder een paard geprobeert van iemand, ze wil nu niet verkopen maar misschien later wel. Ik mag hem in ieder geval free leasen. Van het weekend nog maar eens een ritje maken en zien of we hem mee naar huis nemen. 8 jaar, ruin heeft op de renbaan gelopen maar qua exterieur en beweging lijkt het niet op een volbloed. Ik vind hem leuk.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:12

Oh dat is inderdaad een knappert <3

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:37

Knappie !!!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 07:51

Hier de plannen een beetje aangepast. Ik heb mogelijk een baan gevonden, die ik kan combineren met het trainen van 1-2 paarden per week. De eigenaar van 2 paarden waar ik mee werk, heeft recht op een full time carer. (copd, depressie, ongeluk, en nog wat dingen). Verdiend niet zoveel als een verzorgings tehuis, maar ik kan haar paarden tijdens werktijd trainen en krijg daar nog apart voor betaald. Ik ben verzorgende ig, dus we gaan eens vragen bij Centrelink wat de opties zijn. Uiteindelijk verdien ik op deze manier meer en kan ik nog steeds 2 paarden aan huis hebben om te rijden, waaronder dus een van mezelf.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:35

wortel115 schreef:
Hatsjoe fijn is het niet nee.

Bianca leuk dat je meeleest. Heb je al plannen voor je stal?


Heb wel ideën hoe ik het zou willen doen qua voeren en buiten staan. Maar ik woon in den haag dus lekker in de randstad, dus erg moeilijk om een ruim stuk te vinden en wat betaalbaar is..

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:07

Klinkt goed Wortel, ben benieuwd.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:22

ow dat klinkt goed :) ga zeker volgen ;)

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 09:19

Eindelijk weet eens wat foto's gemaakt. Vandaag de grote wei (4ha) gemaaid, zodat ik die ook kan gebruiken voor de paarden. Verder nog wat gedaan aan mijn deken/halster schuurtje. Ml kan dat ongetwijfeld veel beter dan ik, maar wat is er nu leuker dan zelf met de boormachine aan de slag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja ik heb een slechte camera, iPhone kreeg zwemles dus heb nu een Telstra smart plus. Behalve een slechte camera heb ik hem al een paar keer bijna uit het raam gegooid als ie weer eens vast liep. Maar goed ik kan bellen en hij koste maar 50 dolar.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:09

Oh leuk een foto update. Ga je het hooi van het land ook gebruiken?

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:19

Wat gaaf zeg , kom je ook gezellig volgen

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 10:35

Mer nee er stond vooral onkruid. Vorige week is wel alle vedge gemaaid, dat word wel geperst. Een deel daarvan zal verkocht worden.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 07:40

Even weer tijd voor een update. Deze week druk geweest met werken en de paarden. Wel heerlijk weer zo tussen 25-30 graden. Alleen vandaag veel wind. In ieder geval hebben we nu echt lente weer.

Mijn dressuurpaard is thuis. Als je hem ziet is het moeilijk te zien dat het toch echt een voldbloed is. Heerlijk dier en lekker rustig. Erg goed want hij moest vandaag mee met een jong dier naar buiten.

Dat jonge dier kwam hier 2 weken geleden met de volgende omschrijving. Ruin 5 jaar. Anderhalf jaar geleden uit de meat truck gered en western beleerd. Paard is erg gevoelig in mond. Huidige ruiter heeft hem al een tijd niet gereden want klikt niet en kan niet overweg met de gevoeige mond.
Eerste dag gelongeerd. Ik zie een beestje wat best leuk draaft, maar volgens mij niet vaak gelongeerd is. Kan prima aangezien iedereen hier een roundpen heeft. Tweede dag gereden en eigenlijk niks gevraagd genoeg gevoeld en wat geprobeerd. Paardje voelde aan als een 3 jarige totaal geen balans en reageerde ook eigenlijk niet op been hulpen. Die week veel gelongeerd en dat werkte balans groeide. Rijden was alleen een probleem zolang ik niks vroeg was stap en een beetje draf wel mogelijk. Hoofd zo hoog mogelijk en recht door de wending. Zodra ik iets stelling vroeg of wat ontspanning in aanleuning ging hoofd nog verder omhoog en afremmen. Toen begon ook het schoppen naar mijn been en bokken als ik een tikte gaf wanneer hij naar mijn been schopte. Daar dus geen vooruitgang nog in dus. Eigenaar gebeld en gevraagd of ze zeker wist dat hij gezond was. Pas helemaal nagekeken en ook tanden waren gedaan. Dus toch maar verder. Nu zijn we een week van proberen verder. We hebben een ander hoofdstel nu zonder neusriem en een ander bit. Dat was al een heel verschil! Vandaag samen met grote voldbloed gereden, eerst naar buiten waar hij echt super braaf liep. Daarna nog even in de rijbaan, hoofdje naar beneden in draf. Heerlijk. Oke we zijn er nog maar we zijn in ieder geval op de goede weg.

Tussendoor verder gewerkt aan mijn zadelschuurtje. Alle spullen hangen erin. Af is het nog niet maar dat komt wel.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:22

Leuk uitzicht zo in het land :D en wat cool dat je daar gewoon zo'n zadelschuurtje neer kunt zetten, hier in NL is het binnen een dag leeggejat. :=

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:44

Met daar dacht ik ook aan ja..hier is dat onmogelijk..zelfs met slot wordt het nog gejat.

Leuk om te volgen hoor...Ben je nu dus al met die nieuwe baan begonnen?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:37

Haha Mer buren wonen hier op minstens 5km afstand en ook de auto staat nooit op slot, huis is altijd open. In de stand is uiteraard wel diefstal maar op de boerderij is alles open. Vind het prettig om me veilig te voelen.

Marisje nee dat is lastig. We hebben een visum voor 4 jaar, ik mag daarmee werken maar niet als het een door de overheid betaalde baan is. Nu betalen deze mensen mij dus zelf. Wel maak ik dan ook het kantoor (transport bedrijf) schoon en huis van haar ouders en dan kan het bedrijf mij betalen. Daarnaast wil ik wel een trainingspaard blijven doen die dan wat extra geld opbrengt voor de grote ruin en waatschijnlijk komt de voldbloed die ik een paar weken geleden heb getraind ook terug maar dan als free lease voor mijzelf.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:56

Ik ben er nog maar al een paar dagen ziek. Update volgt dus later.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:59

Beterschap dan maar!!!!

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:44

Beterschap !

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 01:12

Beterschap gewenst!