Kwalitatief goede kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Kwalitatief goede kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 16:31

De laatste tijd merk ik steeds meer dat goedkope kleding vaak duurkoop is. Blousejes van de h&m raken verwassen en verliezen hun vorm, goedkope shirtjes gaan pillen, broeken krimpen of gaan met dragen juist erg uitrekken etc. Nu ben ik 19, student en erg bewust van mijn geld, ik geef niet graag veel uit, maar nu begin ik me toch wel te beseffen dat het geen zin heeft om steeds weer dingen aan te schaffen die uiteindelijk niet meer zitten. Een merk wat ik heel fijn vind wat wel heel mooi blijft is =sprit, maar verder ben ik een beetje inspiratieloos. Wat zijn nou nog meer kwalitatief goede kledingmerken die nog enigszins betaalbaar zijn (evt. in de sale). Ik wil mijn garderobe nu toch eens aanvullen met echt mooie kleding die wat langer mooi blijft.

Palmera

Re: Kwalitatief goede kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:39

Een goede tweedehands kledingzaak heeft juist die kleren die jij zoekt. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:39

Spijkerbroeken heb ik van hilfiger denim en circle of trust en die blijven jarenlang mooi :j blijven in vorm en in kleur. Heb er ook shirtjes van, die blijven ook mooi.
Verder esprit idd. Steps. Naketano. Dept. Khuyo. Daar bestaat mijn kledingkast uiten ik doe erg lang met kledingstukken :j

Koop wel veel in de uitverkoop.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:40

Juffrouw Jansen kan in de sale erg betaalbaar zijn, blijft jaren mooi. Zelf heb ik trouwens veel JJ maar ook H&M, hoe was jij? Ik was heel voorzichtig en ik doe jaren met mijn jurkjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:49

Kleding van geisha blijft ook lang mooi, net als van o'neill en protest.

LiselotJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:52

Esprit en steps draag ik veel, wel beide duurdere merken. Maar ze hebben regelmatig sale.

H&M vind ik meestal erg slecht, vero moda en only gaan nog best aardig. Verder heb ik vrij veel van America today en Superstar, zijn beide leuke merken en nog best betaalbaar.
Eigen merk van de Open32 is ook erg goed :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:54

Ik zie het anders :+ Als je duur koopt loop je wellicht meerdere seizoenen in dat kledingstuk.

Al het goedkopere draag ik en wanneer het niet meer kan gooi ik het weg en koop ik nieuw.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:02

Daarom mix ik goedkope kleding met duurdere. Dan kan ik per seizoen ook het een en ander vervangen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:05

Only, Vero Moda en The Sting

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:08

xxxmh schreef:

Deze zijn dus bij mij in no time verwassen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:08

Investeren in goede kleding is zeker wel een ding. Bijv een goede jeans mag best 100 euro kosten...
Maar, als je dat niet hebt, is het zeker wel eens handig om te zoeken naar 2e hands. Ik wil bijv een nieuwe Levi spijkerbroek. Deze heb ik 11 jaar gehad, maar is nu echt op(lees: uitgescheurd), en ik heb geen geld voor een nieuwe, dus ik zoek op Marktplaats naar eentje :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:31

Ik koop om deze reden ook alleen nog maar duurder.

De dure sectie van Top Vintage vind ik erg fijn. Desigual vind ik leuk maar gaat toch niet zo lang mee als ik had gehoopt.

Verder kijk ik vooral naar de kwaliteit van de stof. Een mooie dikke stof behoudt zijn vorm en raakt niet verwassen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 17:45

Bedankt voor alle suggesties iedereen! Ik wil bewust betere kleding, ik ben enorm gehecht aan mijn mooie shirtjes/broeken, ik hou er juist van om met iets degelijks te lopen en vind het fijn als ik 'mijn favoriete korte broek' weer van de plank kan pakken als het bijvoorbeeld weer zomer wordt.

We wassen wel voorzichtig, speciale stoffen bij elkaar, rest op 40 graden met een schepje poeder. Met de betere kleding gaat dat ook altijd prima, dat ziet er altijd super uit na het wassen.

Hoe kneuzig dat ik zelf niet heb bedacht om te gaan thriftshoppen, dat vind ik super leuk. Ga ik binnenkort weer eens doen, ze hebben hier in de omgeving zoveel aanbod.

Bedankt voor alle tips van merken en winkels, daar kan ik echt wat mee!

Het is trouwens niet dat ik niet per se geld uit wil geven, maar als ik een broek koop van 100 euro die toch tegen blijkt te vallen baal ik wel heeeel erg. Maar sommige merken worden hier al meermaals genoemd, dat is het zeker wel waard om naar te kijken en dan wil ik best meer betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:48

Primark. Niet duur en goede kwaliteit vind ik het

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:50

America today werd al genoemd, maar die bevalt mij ook erg goed. Ik heb ook spijkerbroeken van de Mango die zich heel goed houden. Shirtjes zijn oke.
Heb ooit eens een spijkerbroek in de uitverkoop bij United Colors of Benetton gekocht en die houdt zich echt geweldig. Esprit ook goede ervaring mee :)

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:52

Ik ga gewoon standaard naar de Primark. Ik heb shirtjes die ik al een paar jaar draag en die méga vaak zijn uitgewassen, en dan ook echt mégavaak. Zien er nog harstikke mooi uit. En mocht het toch wat eerder kapot gaan? Ach, het shirtje was toch maar 4 euro, in plaats van die shirtjes die bij andere merken worden verkocht voor 25+ euro :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:54

verootjoo schreef:
xxxmh schreef:

Deze zijn dus bij mij in no time verwassen :=

Bij mij juist niet. Mijn kledingkast ligt vol met deze kleding (en een paar h&m en primark) en het blijft goed.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:54

Als je het over kwaliteitskleding hebt denk ik nou niet direct aan de primark := leuke dingen, daar niet van, maar die shirtjes van 3 euro kun je nou niet bepaald duurzaam noemen :+

Ik lees even mee, wil zelf namelijk ook wat duurzamer gaan leven en duurzame kleding lijkt me om een aantal redenen belangrijk:

1. Beter voor je portomonnee (op de lange termijn dan)
2. Beter voor het milieu en de maatschappij (als je de goede merken kiest, en sowieso is er minder productie nodig en minder productie = minder belasting op het milieu en minder werk voor sweatshops) :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:59

Esprit outlet! Ik ben er geeeeek op *\o/* mijn vorige bijbaantje zat daar in de buurt en in de pauze kon ik vaak net snel iets passen! Zo heb ik prachtige Esprit schoenen (halfhoge laarsjes, bruin met bontvoering) voor €29. Blouses voor €11, truien voor €10... :)) je moet wel mazzel hebben en niet alles is leuk, maar dat heb je altijd :j per X kocht ik wel gauw twee dingen. Ben blij dat ik daar niet meer werk want ze konden het rechtstreeks overmaken naar Esprit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:00

Waar zit die outlet? Ik ben erg blij met mn esprit jeans :D Alhoewel die ook gescheurd is bij de knie na 1,5 jaar, dus zo top is de kwaliteit ook niet := Maar ik vond het een fijne broek :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:01

Joolien schreef:
Waar zit die outlet? Ik ben erg blij met mn esprit jeans :D Alhoewel die ook gescheurd is bij de knie na 1,5 jaar, dus zo top is de kwaliteit ook niet := Maar ik vond het een fijne broek :P

Amsterdam Bijlmer ArenA, trein stopt er precies voor :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 18:02

@Jolien er zit er ook een in Duitsland, vlak over de grens achter Gronau, die is ook goed te doen! Oeh ik krijg helemaal inspiratie (en goede moed) van dit topic :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:03

badeendje schreef:
@Jolien er zit er ook een in Duitsland, vlak over de grens achter Gronau, die is ook goed te doen! Oeh ik krijg helemaal inspiratie (en goede moed) van dit topic :D.

Oeh dat is niet zo ver :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:05

Joolien schreef:
badeendje schreef:

Oeh dat is niet zo ver :D

Bokt Goes Esprit Outlet *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:07

Ik mix een beetje, investeren doe ik in jeans, jassen en schoenen of laarzen. Dat zijn dingen waar ik meer voor betaal om kwaliteit te kopen. Maar shirtjes etc vind ik leuk om veel af te wisselen dus die hoeven niet meerdere seizoenen mee. Een paar zomershirtjes van H&M voldoen prima, zeker als ze na een zomer zweten en zonnebrand niet meer echt schoon worden.

Tweedehandskleding koop ik nooit, vind ik een beetje viezig :o