Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:32

Ugh ik word hier soms zo pissig om.

Een hele tijd geleden nam ik mijn vriend mee naar stal om te kijken bij mijn bijrijdpaard, dit wilde hij zelf heel graag. Ik wist dat ie bang was maar niet zó bang. Hij durfde wel mee de grote paddock in te lopen waar zo'n 5 paarden stonden. Op het gegeven moment liepen er twee zijn kant op en ja toen was het ruzie tussen ons. Ik ga niet hier herhalen wat hij allemaal heeft gezegd maar het was niet echt meer gezellig. :=

Het vervolgens gewoon bijgelegd en hij maakte excuus dat hij zo was uitgevallen tegen me.

Hij durfde mijn bijrijdpaard wel te borstelen maar dan moest ie wel stil blijven staan en vooral niet met zijn hoofd in de richting van mijn vriend komen. :') Uiteindelijk bleek dat hij vooral de grote paarden doodeng vindt maar de mini's en de shetjes waren toch wel favoriet.

Ik zei dat ik er steeds serieuzer over na zat te denken om een eigen paard aan te schaffen na 13 jaar voor anderen gereden te hebben. En toen barstte het weer los. Hij zei dat we later dan ook maar nooit aan kinderen moesten denken want ja, al ons geld gaat dan toch aan dat beest op. Dit heeft me zo gekwetst en vergeet ik dan ook nooit meer. Zelfs nadat hij sorry hiervoor had gezegd denk ik er nog wel wekelijks aan.

Inmiddels is mijn grote droom echt werkelijkheid geworden, mijn eigen paard! Geen een persoon die me daar van kon weerhouden behalve mijn ouders die het misschien niet wilden. :')

Hij zegt dit heel leuk te vinden voor mij etc. Tijdens mijn zoektocht heb ik hem geen een keer hierbij betrokken want het boeit hem allemaal echt niks en als ie er naar vroeg of als hij nu vraagt hoe het met mijn paard gaat dan merk je gewoon in zijn hele doen en laten dat ie het allemaal maar zegt om mij tevreden te houden.

Oke lang verhaal kort: hoe ga ik om met mijn vriend die eigenlijk niet echt achter mijn grote passie staat? Wanneer ik het er met hem over wil hebben dan begrijpt hij werkelijk niks van wat ik zeg (en hij wilt het niet begrijpen) en nogmaals je merkt dat het hem niet interesseert. Hij gaat op zn telefoon pielen, gewoon door met gamen dat soort dingen. Hij gunt het me echt allemaal (al begin ik steeds meer twijfels te krijgen). Ook heeft hij niet door dat ik van nu af aan gewoon elke dag naar stal moet/wil/ga. Hij lijkt bang te zijn dat hij er onder moet lijden en ik heb al zo vaak gezegd dat ie zich daar niet druk om hoeft te maken. Maar nu mijn ultieme pennydroom eindelijk werkelijkheid is geworden lijkt hij niet gelukkig voor mij te zijn en er eerder van te balen.

Het is niet zo dat ik hem ook echt er bij wil betrekken want als hij dat niet wilt dan wilt hij dat niet, klaar. Maar ik vind het gewoon heel lastig dat hij het niet accepteert ookal zegt ie dit niet hardop. Ik ken hem nu door en door en weet precies hoe hij in elkaar zit. :')

Hoe gaan jullie om met jullie vriend die helemaal niets moet weten van jullie passie? -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-16 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:37

Hoe oud is die jongen eigenlijk?

Mijn man heeft ook helemaal niks met pony's. Hij heeft er ook niks tegen, maar heeft er ook niks mee. Als ik langs ga wil hij ze nog wel eens een aai geven als hij toch in de buurt is, maar verder hoeft het niet voor hem. Hij vraagt wel hoe het was, maar daar blijft het bij. Vind ik helemaal niet erg, ieder zijn ding, dit is de mijne.
Toen ik een tijdje lang een derde erbij wilde aanschaffen en dat uiteindelijk ook heb gedaan, was het even lastig. Want dat zou extra geld gaan kosten en konden we dat wel redden allemaal. Ik heb toen uitgeschreven wat ik nu kwijt was en wat ik kwijt was aan een derde, en zo werd het voor hem ook overzichtelijk.
Ik zou je vriend gewoon uitleggen hoe en wat. Waarom je er elke dag heen gaat, wat de kosten tzt gaan zijn als je het allemaal zelf moet gaan betalen, en dat er veel mensen zijn met paarden én kinderen. Dus dat het best allemaal kan.

Het feit dat hij zijn best doet zegt toch al genoeg? Je kan niet van iemand verwachten die ergens op tegen is dat hij, omdat jij het leuk vindt, in een keer omslaat en het dan ook allemaal prima vindt? Hij doet zijn best, geef hem tijd :)

Maureen95

Ik heb het ook. Mijn vriend moet niks van paarden hebben. Ik heb hem nog op mijn vorige paard gekregen. Die was echt doodbraaf. Maar nadat hij er pijn aan zn ballen van had wou die dat ook niet meer :')

Nu ik weer een paard wilde vond hij dat goed,mits ik alles zelf betaal en niet onnodig dingen aan mijn paard ga uitgeven.

Wel wil hij mij soms naar stal brengen en zelfs als ik ziek ben wil hij mijn paard binnen of buiten zetten.

Je moet het gewoon een beetje laten gaan en niet teveel over het onderwerp paard gaan hebben. Stel je voor als je vriend van vissen houd en je ze eng vindt. Lijkt me ook helemaal niks :P

Je kan hem iig niet verplichten om altijd mee te gaan. Begin gewoon lekker klein met een aai. Dat vind mijn vriend ook nog wel te doen :D

Myrth97

Heb hetzelfde, alleen had ik de pony al voor hem, dus hij kan er al helemaal niks over zeggen. Toen mijn pony nog drachtig was en het veulen eraan zat te komen, was ik daar heel veel. Vond ie niet bepaald leuk, maar inmiddels geeft ie wel een beetje toe dat ie ze toch best leuk vind. Heeft alleen wel even geduurd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:41

Met iemand anders dan je vriend er over praten :j
Als hij iets zou hebben wat jij niks aan vinden hij zou er de hele dag over praten dan is dat ook niet leuk.

Ik vertelde altijd het belangrijkste, en de rest liet ik achterwege.

Maureen, mijn ex hield dus van vissen haha, die deed wedstrijdvissen,
en ik vind het echt zo zielig, dus kon hij daar okk bijna niks over kwijt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:42

Een paard kost nu eenmaal tijd, tijd die je nu niet meer met je vriend doorbrengt. Dat is even wennen voor hem misschien? Gewoon vriend lekker thuis laten en zelf van je bijrijdpaard genieten! Ik begrijp ook wel dat al die paardenpraat voor mannen die er niks mee hebben niet echt te volgen is, probeer ondanks jouw enthousiasme niet continue over het paard te praten en maak gewoon tijd voor je vriend. Mijn man komt ook niet heel vaak op stal hoor, ieder z'n eigen hobby's is toch prima?!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:42

Maar goed waarom zou je vriend erg enthousiast moeten zijn?
Het lijkt me dat je zelf werkt en het dus zelf kan betalen. Dan klep je met je vriendinnen lekker over je paardje.
Ik zie niet waarom iedereen dat maar wil. Het is jou hobby niet die van hem.
En ik denk als je er zo een heet hangijzer van maakt dat je vanzelf problemen creëert waar ze misschien nieteens waren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:44

Nogmaals, ik verplicht het hem dus ook helemaal niet. Hij hoeft helemaal niet mee van mij als hij dat niet wilt. Daar ben ik heel nuchter in. Ik verwacht ook niet van hem dat hij in een keer zal omslaan en dat hoeft dus ook niet voor mij.

Mijn vraag is gewoon hoe ik hier mee om moet gaan. Ik vind het lastig dat hij er echt niets van moet hebben terwijl dit mijn grote passie is. Hoe moet dit dan later als we ooit op het punt staan om samen te wonen als hij er zo op tegen is? Ik heb hem al heel vaak laten zien hoe mijn weekschema's er uit zien en wat de kosten zo'n beetje zijn. Maar echt zijn interesseniveau ligt zo laag als je je kan bedenken..

Voor de duidelijkheid, wij zijn nu meer dan 2 jaar samen, ik ben 19 en hij is 22. Ik betaal mijn paard helemaal zelf zonder extra hulp van mijn ouders oid.

@Datbeniknou; met mijn bijrijdpaard was ik ook bijna dagelijks op stal. Zeg maar 4 a 5 dagen in de week. De andere dagen was ik al vaak niet met hem omdat hij dan tot laat op werk zat etc.

@Callum omdat ik merk dat onze relatie echt niet meer is zoals het was. Nogmaals hij hoeft voor mij NIET enthousiast te zijn, ik vraag alleen hoe ik hier mee moet omgaan.. -O- We lijken steeds meer van elkaar af te groeien hierdoor, zien elkaar steeds minder doordat hij het vaak laat afweten. Niets van zich laat horen etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-16 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:45

Ik vind het heerlijk om te kijken naar mijn vriend terwijl hij bezig is met iets waar hij passie voor heeft. Ik vind het inderdaad klinken alsof hij het je niet gunt en hij een beetje jaloers is omdat jouw tijd opgaat aan een paard. Wat ik prima snap! Zie jij je vriend veel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:47

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het heerlijk om te kijken naar mijn vriend terwijl hij bezig is met iets waar hij passie voor heeft. Ik vind het inderdaad klinken alsof hij het je niet gunt en hij een beetje jaloers is omdat jouw tijd opgaat aan een paard. Wat ik prima snap! Zie jij je vriend veel?

Niet meer zoals eerst. Hij werkt nu 38 uur pw bij zijn stage (bij een bedrijf van mijn familie). Ik loop 32 uur stage en heb nog een volle schooldag. Voorheen waren we eigenlijk elke avond wel samen. Maar sinds ik bezig ben met het vinden/kopen van mijn eigen paard heeft hij zich hiervoor nogal afgezet.. Voor het elkaar zien etc.

Hij woont trouwens op zichzelf, ik woon thuis. We wonen best dicht bij elkaar in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-16 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:48

callum schreef:
Het lijkt me dat je zelf werkt en het dus zelf kan betalen. Dan klep je met je vriendinnen lekker over je paardje.
En ik denk als je er zo een heet hangijzer van maakt dat je vanzelf problemen creëert waar ze misschien nieteens waren

Haar grote droom komt uit en haar vriend baalt eerder dan dat hij gelukkig voor haar is... Ja ik vind dat vreemd. Je vriend hoort je toch te steunen en blij voor je te zijn ook al heeft hij er niks mee?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:48

Maar goed dat hij af laat weten komt dat door de paarden? En als dit zo een enorme dealbreaker is dan is het misschien handig om even heel realistisch te kijken naar je relatie en of dit idd haalbaar is voor jullie samen.

Ik bedoel als jij echt heel erg graag een paard wil en dat dus ook gaat doen en hij dan weer zo gaat doen. Ja dan word dat hem.niet.
En als hij zo snel onredelijk is zoals je hem omschrijft zou ik mezelf achter mijn oren krabben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:49

Neverland schreef:
callum schreef:

Haar grote droom komt uit en haar vriend baalt eerder dan dat hij gelukkig voor haar is... Ja ik vind dat vreemd. Je vriend hoort je toch te steunen en blij voor je te zijn ook al heeft hij er niks mee?

Ja dit bedoel ik dus precies. Thanks!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:50

Gewoon andere leuke dingen doen met je vriend. En over een ander onderwerp hebben. Is helemaal niet erg dat jullie ook andere interesses hebben.

Jammer dat hij niet openstaat om de vrije tijd gezellig samen door te brengen.

Een eigen paard kost ook echt enorm veel tijd. Ik ben elke dag pas om 20.30u thuis. Gelukkig vind mijn vriend mijn paard wel leuk. Hij helpt regelmatig op stal. Gaat ook voeren en mesten als ik echt niet kan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:53

Hmmm lastig, hoe zal ik het aardig brengen....

Gewoon doorgaan zoals je nu doet. Als vriendlief echt van je houdt dan moet hij je hobbies ook accepteren. Zekers als je deze al had voor je hem leerde kennen en jij alles zelf betaalt. Als hij hier niet mee om kan gaan dan merken jullie dat vanzelf binnen een paar jaar en weet jij wat je al die tijd gemist hebt wanneer je je nieuwe liefde tegen komt. Misschien heel cru om je dat nu zo te zeggen, maar na wat eigen ervaring en ervaringen in mijn omgeving weet ik dat het helaas niet anders is.

Voor nu gewoon lekker zo door gaan en hem wel regelmatig op de hoogte houden van de leuke dingen die je bij je paard gedaan en gezien hebt, maar hem verder niet forceren dat ie mee naar stal moet. Hopelijk ziet hij het licht en zijn jullie nog heel lang samen, incl. geldverslindende kiddo's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:54

Nessa schreef:
Gewoon andere leuke dingen doen met je vriend. En over een ander onderwerp hebben. Is helemaal niet erg dat jullie ook andere interesses hebben.

Jammer dat hij niet openstaat om de vrije tijd gezellig samen door te brengen.

Een eigen paard kost ook echt enorm veel tijd. Ik ben elke dag pas om 20.30u thuis. Gelukkig vind mijn vriend mijn paard wel leuk. Hij helpt regelmatig op stal. Gaat ook voeren en mesten als ik echt niet kan.

Thanks voor je reactie! We doen ook zeker nog steeds leuke dingen wanneer het uitkomt met tijd/afspraken/verjaardagen etc. Waar we dan ook vaak samen zijn.

Wie weet komt het ooit nog dat hij meer interesse krijgt, paard gaat nooit meer weg namelijk. Maar we moeten er wel gewoon samen uitkomen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:54

Ik snap je vriend best. Hij ziet een bepaalde toekomst voor zich zonder paard, geeft dat ook aan en jij koopt toch een paard die je -gok ik- toch wel wat opdringt aan hem. Is je uiteraard goed recht hoor, maar snap snap dat hij zich dan wat aan de kant gezet voelt.
Zou het kletsen over je paard even laten bij hem en interesse in hem tonen. Dikke kans dat ie wel bijdraaid als ie ziet dat je ook over wat anders kan kletsen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:59

Ai Do, ik wist niet dat de situatie zo lastig lag..
Balen dat hij geen interesse toont in Tinkerbell en Stip, ik denk dat je het er nu misschien beter even bij kan laten? Weet niet precies hoe lang het speelt, maar kan het zijn dat hij nog bijdraait als hij ziet dat je wel nog tijd voor hem hebt?

Mijn vriend had ook weinig met paarden, ging wel af en toe mee, maar heb nu toch door dat ie ze wel een beetje leuk vind :+
Maar dat ga jij niet krijgen ben ik bang..

Dat hij je nu links laat liggen kan echt niet, ik zou daar eens een goed gesprek over voeren. En anders idd, even realistisch kijken hoe de relatie zit, zoals ik het hoor klopt er ergens iets niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:02

Taucha schreef:
Hmmm lastig, hoe zal ik het aardig brengen....

Gewoon doorgaan zoals je nu doet. Als vriendlief echt van je houdt dan moet hij je hobbies ook accepteren. Zekers als je deze al had voor je hem leerde kennen en jij alles zelf betaalt. Als hij hier niet mee om kan gaan dan merken jullie dat vanzelf binnen een paar jaar en weet jij wat je al die tijd gemist hebt wanneer je je nieuwe liefde tegen komt. Misschien heel cru om je dat nu zo te zeggen, maar na wat eigen ervaring en ervaringen in mijn omgeving weet ik dat het helaas niet anders is.

Voor nu gewoon lekker zo door gaan en hem wel regelmatig op de hoogte houden van de leuke dingen die je bij je paard gedaan en gezien hebt, maar hem verder niet forceren dat ie mee naar stal moet. Hopelijk ziet hij het licht en zijn jullie nog heel lang samen, incl. geldverslindende kiddo's :D

:')

Ja je hebt wellicht een punt.

Wat ook nog een dingetje is wat er laatst gebeurde. In maart ben ik naar Thailand geweest. Hij was daar al voor school (2,5 maand een minor). De twee weken dat ik daar op vakantie was, was natuurlijk al best een uitgave. Een aantal maanden later had ik een scooter gekocht van mijn gespaarde centjes. En nu een halfjaar verder heb ik een paard gekocht. Mijn geld om te spenderen is best op nu (het potje voor de onvoorziene kosten is er hoor, don't worry).

Hij kaartte aan dat hij graag in de winter op vakantie wilde maar ik zei dat dat voor mij niet zou lukken (zowel vanwege het geld dat ik NU op dit moment niet heb voor vakanties en vanwege dat ik niet zolang vrij kan nemen van stage). Hij was gepikeerd en hij ging dan maar alleen op vakantie zonder mij.. Dit heeft natuurlijk ook te maken met dat het geld wat ik wel had om te spenderen nu op is gegaan naar mijn merrie. We hebben nooit concrete afspraken gemaakt over een eventuele vakantie in de winter maar toch gooit hij het weer op dat ik haar had gekocht..

@Iselda, ja het is echt zo lastig.. Heb het nooit echt uitgebreid kunnen/willen/durven vertellen. Ik heb het nu ook laten rusten. Wat niet is kan wellicht nog komen. Het is eigenlijk erger geworden vanaf het moment dat hij mee ging naar mijn bijrijdpaard dit was begin juni. Vanaf toen ging het bergafwaarts tot waar we nu zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:04

Mwah, ik kan me voorstellen dat je soms je blijdschap wil delen met je vriend en dat zou ook gewoon moeten kunnen. :o

Mijn man doet werk waar ik weinig van begrijp, ontzettend complex, maar toch wil ik graag van hem horen hoe het gaat, waar hij op dat moment aan is begonnen, of dat een beetje voorspoedig gaat, etc.
Ik vind dat niet meer dan normaal en je hoeft echt geen uren onafgebroken verhalen aan te horen, maar een beetje interesse is toch altijd wel fijn.

TS, misschien nog een keer goed met hem om de tafel gaan zitten, desnoods ook daadwerkelijk een tijd afspreken en dan zeggen wat je dwars zit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:05

Als ik bang zou zijn van een beest en iemand koopt er een om er elke dag heen te gaan zou ik ook niet juichend rondjes rennen door de kamer. :') Zeker als er elke maand een zak geld naartoe gaat waardoor je opeens dingen moet laten waar je niet op gerekend had.

Leven en laten leven en er niet zo'n groot ding van maken. Als we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden zou het een saaie wereld worden. Ik hoef ook niet dag in dag uit te horen over voetbal of hockey. :) En ik hoef er al zeker niet mee naartoe. Laat mij dan mn huis maar poetsen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:07

Altijd lastig dit soort dingen... Hij heeft voor jou gekozen en wist van tevoren dat paarden jouw passie zijn. Heeft hij geen dure/tijdrovende hobbies? :') Jij hoeft toch ook niet ieder weekend langs het voetbalveld te staan? Natuurlijk is het tof als een van jullie een wedstrijd heeft dat de ander komt kijken, maar om er dan iedere keer bij te zijn. In een relatie is het ook heel belangrijk om niet alleen samen dingen te hebben, maar ook om nog steeds je eigen ding te hebben. Het is vooral heel belangrijk om er samen over te kunnen en blijven praten en interesse in elkaar te tonen.

Zolang jij zelf alles van het paard betaalt hoeft het toch geen probleem te zijn? Hij betaalt vast ook de TV en de PS4 zelf? :P Heeft hij al de nieuwe PS4 Pro besteld? :P Er zijn ook echt genoeg mensen die en paarden en kinderen hebben hoor. Dus het is een beetje flauwe opmerking van je vriend, maar hij zal hem er idd wel uitgeknald hebben door de frustratie. Zie het ook de andere kant op. Als jij een week niet naar de paarden kan word jij vast heel kribbig. :P Daar heeft hij ook vast geen zin in. :') Misschien ook een stukje jaloersheid van hem dat hij liever ziet dat jij bij hem bent dan bij de paarden? :=

Hmmmm... Dat alleen op wintersport gaan zonder zou ik wel een dingetje vinden. Vooral de manier waarop hij het brengt. Je hoort gewoon rekening met elkaar te houden en er begrip voor te hebben. Niet leuk als hij dan jouw paard de schuld geeft. -O-

Zegt hij die vrijgezel is. _O-

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:14

Tja.. je kan je vriend niet dwingen paarden leuk te vinden.

Tuurlijk moet hij wel achter je passie staan, als hij gaat zeuren of zeggen paard verkopen of ik eruit, zal het voor mij klaar zijn, en hij eruit.

Mijn vriend heeft ook niks met paarden. Enige was ik had m'n paard al, dus het was gewoon accepteren voor hem. Want ik was in begin al duidelijk, paard gaat voor!

In begin van onze relatie, had hij zoiets van oke, maar na dit paard neem je maar een verzorg/bijrijd paard.

Nu zijn we 3 jaar verder. En mag ik na dit paard gerust weer een paard. Ik had hem bijna zo ver om een 2e paard te mogen, MAar dat wilt hij niet, want als ik keer druk heb dan zou ik eerder zoiets hebben van dan heeft stanley (me huidige paard) een extra dag vrij.

En dat vind mijn vriend dan weer zielig, dat stanley dan minder aandacht krijgt haha

Ik zou zeggen vooral niet te veel pushen en dwingen. Dat werkt echt totaal niet. En laat je vriend een hobby zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:16

Dit is nou zo een situatie waarin ik heel benieuwd ben naar zijn kant.
Als ik het zo lees vind ik jou eigenlijk een beetje egoïstisch overkomen. Jij lijkt te doen
wat jij wil, zonder overleg en zonder te weten wat zijn wensen of plannen zijn. Maar goed. Dat is hoe het op mij overkomt.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:18

Mijn vriend heeft ook weinig met paarden hij vind het wel leuk om even te kijken als ik ga rijden en hij heeft zelfs een mountain bike gekocht zodat hij mee kan fietsen als we toe zijn aan buitenritjes.
Mijn vriend is op zo een punt dat hij vaak zelf zegt '' anders ga je toch even naar knollie ga ik even dit of dit doen''
Wat ik wel heel vaak doe is aan hem vragen of hij plannen voor het weekend heeft en wat hij wilt. Ik ga dan afhankelijk van wat hij aangeeft wel of niet naar het paard, zo geef je duidelijk aan dat hij er ook toe doet en dat niet alles alleen maar paard is... nu is alleen het punt dat ik enorm verslaafd ben aan paard lief en dat hij dat weet dus als we ergens heen zijn geweest rijd hij sneaky een omweg zodat ik paard even kan knuffelen en wat lekkers kan geven.

Ik zou als ik jou was gewoon met hem overleggen en eventueel 1 of 2 dagen afspreken dat je niet naar je paard gaat en hem de volledige aandacht geeft.. mannen zijn jaloers zelfs als je dit afspreekt za je vaak hebben dat je evengoed gewoon naar je paardje kan soms moeten mannen gewoon eventjes wennen aan het idee. Die van mij zal ook nooit een paardenman worden maar kijkt wel enorm uit naar het samen rondrijden hij op fiets ik op paard.