Dealende buren, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Dealende buren, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:29

Hoi allemaal !
Zoals de titel zegt, ik heb dealende buren.
Er wonen sinds enkele weken een nieuw stel en een andere jongeman naast mij en mijn vriend. Ik was blij, want van mijn vorige buren kreeg ik alles mee tot in de late avond uren. Van huiselijk geweld tot ja, hun romantische uurtjes.
Nieuwe buren oogden heel rustig, waten vriendelijk eigenlijk niks mis mee zo op t eerste gezicht.
Tot afgelopen weekend.
Wij waren zaterdag avond laat thuis, en na een uurtje even op de bank gezeten te hebben besloten ik en mijn vriend naar bed te gaan (lees: rond een uur of 1)
Ik hoorde wat muziek van het huis van onze buren komen, maar ach, het was zaterdag. Het stoorde me niet.
Tot ik rond een uur of 3 recht op in mijn bed zat van een trillende bas, mijn ruiten trilden gezellig mee.
Ik ben hit bed gegaan en heb aangebeld, of het misschien wat zachter kon. Dit kon helaas niet. Ik werd uitgelachen en de deur werd dicht gesmeten. Oké.. Dan maar de politie.. Die besloot niet te komen

Nu een paar rusteloze nachten verder
Er kwam vandaag een busje aangereden toen ik thuis kwam van mijn werk. Er komen een paar rolkoffers uit en die verdwijnen het huis in.. Nu is er al de hele avond aanloop met mensen die met een raar zakje weggaan.. Ook als die voordeur opengaat komt de lucht van alcohol en wiet je tegemoet

Misschien ben ik naïef maar ik vertrouw het niet. Heeft iemand tips?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:32

Gewoon melden bij de politie, dan kunnen ze zelf bepalen of ze het wel of niet verdacht vinden.

Moska

Re: Dealende buren, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:36

Melden inderdaad. En als het een huurhuis is misschien ook even een melding bij de huurbaas/woningbouw. En in geval van steeds terugkerende overlast, zelf bij houden wanneer het geweest is en of je er melding van hebt gemaakt. Dossier opbouwen (just in case)

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:48

Melding bij de politie is inmiddels gedaan. Zowel door mij als de buren aan de andere kant.
Politie geeft echter aan dat het weinig is om een onderzoek voor te starten.
Huur baas is ook ingelicht die 'kunnen' er niks aan doen omdat ze met contracten zitten van de werkgevers. Let : het is een particuliere verhuurder. Dus geen woningbouw vereniging.
Wij willen echter verhuizen en ons huis dus verkopen, wij zijn bang dat het op deze manier waarde zal verliezen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:00

Ten eerste vind ik het zeer slecht dat de politie zo laks is wat betreft de geluidsoverlast.
Hier horen ze echt gewoon voor te komen. Niet direct als t druk is op de meldkamer enz, maar er hoort wel even iemand langs te gaan. Mocht het nog een keer gebeuren, kan je best overdrijven en zeggen dat je er migraine of iets van krijgt, (wat ik persoonlijk trouwens echt zou krijgen ervan, dus zo gek is t niet).

De melding over dealen, die staat in ieder geval, het adres is dus nu al bekend met geluidsoverlast en verdacht gedrag. Indien mogelijk eventueel een foto of filmpje maken met de smartphone. Hier heb je in de toekomst eventueel iets aan.

Wat ik wel wil aanraden...mensen die in die wereld zitten, zijn niet altijd even aardig, dus ik zou de situatie tussen jullie als buren zo rustig mogelijk proberen te houden. (Wat lastig kan zijn, aangezien ze jullie al uitgelachen hebben toen ze overlast veroorzaakten).

Elke vreemde activiteit die jullie merken, (of de buren), telkens melden bij de politie, woningbouw etc.
Hoe meer er opstapelt, hoe eerder ze wel een keer langs gaan.
Mocht je iets ruiken qua geuren enz, ook aankaarten.

Wat een lastige situatie :\
Hopelijk komt er snel verbetering in. De waarde van t huis..tja...k zou niet zeggen dat er vermoedelijk dealers naast jullie zitten iig :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:02

Altijd fijn als de politie niks wil doen.

is het verkopen of ook telen?

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:03

De huurbaas moet zorgen dat de overlast verdwijnt voor anderen. Alleen als ze dealen en de politie zet ze uit dan wordt het pand een halfjaar gesloten.

Dat zal je huurbaas wel tegenhouden.

Heb je geen wijkagent oid? Hier heeft de wijkagent Facebook je maakt een melding en er wordt gelijk werk van gemaakt. Ook komt er snel bericht over de reactie/oplossing.

Ben je wel voorzichtig want die mensen trekken ook bepaalde figuren aan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:40

Wat vreemd zeg dat de politie zo reageert? Wij hadden hier een jaar geleden een over-en-weer gerij op een rustig landweggetje. Wanneer ik aan het rijden was in mijn paddock, kwam eenzelfde bestelbusje misschien wel 3 tot 4 keer heen en weer gereden... over een zandpadje naar een vervallen schuur ... We hebben dit ook aan de politie gemeld en die nam dat heel ernstig. We kregen ook de raad niet zelf polshoogte te nemen.
Het verhaal is geëindigd met dat de schuur plat brandde ... aangestoken .. En ja hoor, het was een wietplantage.

Maar ja, wat moet jij nu? Samen met de andere buren bij de politie klacht blijven neerleggen? Of rechtstreeks iemand van het gemeentebestuur of zo contacteren?
Wat een vervelende situatie!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:44

Zoek op de website van de politie even op wie je wijkagent is en stuur hem of haar een mail met jouw bevindingen.

Daarnaast werken de meeste gemeenten (en ik denk de gemeente Amsterdam ook wel) met overlastteams om overlast aan te pakken. Drugspanden kunnen door de gemeente worden gesloten, ongeacht of dit huur of koop is. Meld het dus ook bij je gemeente.

Laat je niet afschepen met "we doen niks of we kunnen niks", wijkagenten willen dit soort panden niet in hun wijk en wijkregisseurs (gemeente) ook niet!!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:46

@Snadrem, waaruit haal je dat TS in gemeente Amsterdam woont?
K zie geen plaatsnaam staan verder :\
Gemeente Amsterdam is in mijn ervaring, hier juist wel alerter mee..maar dan spreek ik alleen uit eigen ervaringen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:51

Oh, bij de verkeerde reageerder gekeken. Ik dacht dat ik bij TS Amsterdam zag staan :o

Maar dan nog werken de meeste gemeentes met overlastteams of iets in die vorm.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:53

Erg vervelend TS, ik ga met de tips van de andere mee! Maar ik zal het filmen afraden. Het is 'stiekem' gedaan dus het geldt niet als bewijsmateriaal.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:55

Kan gebeuren Snadrem :D
Dacht al, misschien mis ik iets, want anders had ik misschien nog wel wat tips kunnen geven qua bureaus enz :)

Maar die teams moeten er zijn idd! Hoop dat er snel verbetering komt voor TS :j

Het filmen noemde ik als idee, omdat de politie bewijs wilt. Zo te horen doelen ze meer op beeldmateriaal, dus vandaar ;) Het kan misschien officieel niet gebruikt worden, maar kan de politie net wel dat zetje geven om er toch even op af te gaan :)

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 05:29

Bedankt voor de reacties, wij hebben inderdaad een wijkagent, die ga ik vandaag zeker even mailen.
Telen doen ze noet voor zover ik weet.
Vannacht weer een hoop heisa gehad, beetje jammer dat ik om half 6 naar mijn werk moet.

Ik woon inderdaad niet in Amsterdam haha, ik woon in bergen op zoom. Waar alle coffeeshops al gesloten zijn omdat we in grensgebied zitten. Dealen word hier absoluut niet getolereerd

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:04

Ben je klaar mee dat je nachtrust om zeep wordt geholpen.
Verstandig om de wijkagent te gaan bellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:11

Ik zou nog een x naar het politiebureau gaan samen met de andere buren en nogmaals een melding maken en als het niet serieus word genomen evt gaan dreigen om naar de media te stappen ofzo? Politie moet elke melding serieus nemen die in strijd is met je rechten. Dus ook overlast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:14

Alle meldingen bij de politie doen zodat er een dossier opgebouwd word. Zo draaien mijn buren ook geregeld harde muziek. Vannacht was het weer raak. Ik heb vanmorgen gelijk de woningbouw gebeld.
Op een gegeven moment moeten ze het huis uit als het niet over gaat

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:36

de politie hoort gewoon te komen, als je dealt heb je meer in bezit (in huis) dan wettelijk is toegestaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:01

Op het moment dat er weer rolkoffers naar binnen gaan met de politie bellen en zeggen dat je een vuurwapen zag bij iemand, dan staan ze zo op de stoep en hebben ze ze op heterdaad betrapt. Dat er geen vuurwapen was (maar wie weet ook wel) heb je dan 'toevallig' verkeerd gezien.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:11

Nou ik heb een andere ervaring met de politie hoor. Die komen hier altijd wél als ik bel. Zowel over geluidsoverlast als verdachte figuren in de straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:14

Politie stalken een optie? Wij hadden ook een keer overlast en toen wilden ze ook niet komen. Vervolgens hebben we elke 10 minuten gebeld, en na 4x kwamen ze dan maar. :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:45

Storm schreef:
Op het moment dat er weer rolkoffers naar binnen gaan met de politie bellen en zeggen dat je een vuurwapen zag bij iemand, dan staan ze zo op de stoep en hebben ze ze op heterdaad betrapt. Dat er geen vuurwapen was (maar wie weet ook wel) heb je dan 'toevallig' verkeerd gezien.

Ja, lekker die valse info. Moeten ze eerst allemaal op veilige afstand kogelwerende vesten aan gaan doen. Leden van het AT of AE/OG worden alvast bij elkaar geroepen want je weet maar nooit. Die kunnen hun andere werk of zuurverdiende dagje vrij cancellen. Intussen moet de meldkamer meerdere eenheden gaan aansturen en moet er een leidinggevende ter plaatse komen om het overzicht op straat te bewaren. Op straat moeten ze gaan besluiten of ze met gevaar voor eigen leven gaan binnenstappen, of dat men wacht op beweging en een aantal onopvallende eenheden gaat laten volgen om vervolgens elders met getrokken wapens een uitpraatprocedure op een voertuig te gaan doen, met alle risico's van dien.

Ondertussen zijn er elders in de buurt nog een inbraak, huiselijk geweld of een reanimatie waar politie nodig is, maar dat moet even wachten want jij hebt zogenaamd een vuurwapen gezien, en alle agenten staan nu bij die melding. Gezien de huidige tijd neemt men namelijk geen risico's. Goede tip, goed over nagedacht.

TS, ik wil je op het hart drukken het bij de FEITEN te houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:47

Je kunt ook bij de woningbouw aangeven dat je het vermoeden hebt dat er gedeald word. Dan word de boel in de gaten gehouden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:26

Hier in de straat word ook gedeald,buren 2 deuren verderop.Ik heb dit gemeld bij de politie en de woningbouw,heb melding gemaakt van "Vermoeden van Dealen" al wist ik het zelf wel zeker.Maar goed,je moet toch altijd oppassen met wat je zegt en doet.
Politie rijd regelmatig in de straat,maar veel te weinig. Op gegeven moment stonden ze hier voor de deur te dealen,zij gaf wat aan de man in de auto en hij gaf wat terug.Nog wat later kwamen er steeds meer duistere figuren,die stonden dan bij ons aan de overkant,gingen hun drugs halen en vertrokken weer.Ik heb dezelfde avond nog een keer gemaild naar de politie of ze er nu eens wat aan gingen doen,dat ik er klaar mee was,dat ik er anders zelf wel wat aan ging doen.
En ja hoor,dat hielp toen ik zei er zelf wat aan te gaan doen,de volgende avond zijn er 2 drugs dealers opgepakt in onze straat.
TS blijven aandringen bij de politie! gewoon zeggen dat je het anders zelf wel gaat oplossen.Zeker weten dat ze dan wel iets gaan doen.

Purny ze zijn niet van een woningbouw,die huizen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:52

purny schreef:
Je kunt ook bij de woningbouw aangeven dat je het vermoeden hebt dat er gedeald word. Dan word de boel in de gaten gehouden

TS zei dat het particuliere huur was niet via woningbouw.