tips gezocht zenuwachtig baantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monieksintel

tips gezocht zenuwachtig baantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 16:29

hallo,
Sinds 2 maanden vul ik 1 avond in de week vakken. Ik heb tot nu toe elke keer voor dat ik ga werken buikpijn (denk door de zenuwen) Weet iemand hoe ik hier van afkom? ALs het niet stopt ga ik er denk ik meestoppen want dit is niet echt fijn.

Alvats bedankt

Moon_light94

Re: tips gezocht zenuwachtig baantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:34

Waar ben je precies zenuwachtig voor?
Zijn de mensen niet aardig, ben je bang het niet goed te doen?

Ik heb het zelf vroeger ook gehad. Werksfeer daar was gewoon niet fijn. Daar uiteindelijk ook gestopt.

Maar, ergens anders was het puur even doorbijten, en in jezelf geloven.
En vraag om hulp als je twijfelt over dingen. Vragen staat vrij. :)

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 16:38

SimoneeM schreef:

Ik heb het zelf vroeger ook gehad. Werksfeer daar was gewoon niet fijn. Daar uiteindelijk ook gestopt.

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik vooral bang ben om het verkeerd te doen. Met de mensen is opzich niets mis. Ik mag niet iedereen even veel, maar de meeste zijn over het algemeen erg aardig.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:40

Vraag eens aan je chef hoe hij vindt dat je het doet. Waarschijnlijk is hij gewoon tevreden en geeft jou dat rust!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:41

Monieksintel schreef:
SimoneeM schreef:

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik vooral bang ben om het verkeerd te doen. Met de mensen is opzich niets mis. Ik mag niet iedereen even veel, maar de meeste zijn over het algemeen erg aardig.

Oke, dat scheelt al! In dat geval, best begrijpelijk hoor, ik was ook heel onzeker. En soms nog wel.
Ervaring leert, als je twijfelt, gewoon even vragen. En wees niet bang dat je bv te langzaam vult. Iedereen moet het leren. :)

Beetje initiatief tonen af en toe, wordt vaak erg gewaardeerd. Zolang jij positief bent en laat zien dat je je best doet, komt het vanzelf wel goed :) En inderdaad, als je zo twijfelt kan je dat best eens aangeven. Dikke kans dat ze gewoon zeggen dat het hartstikke goed gaat!

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 16:45

hmm misschien ga ik dat dan maar een keer vragen.
Doordat ik maar 1 keer in de week werk, de meeste werken minimaal 2x in de week, weet ik nog niet zo goed waar alles staat ( ook omdat ik vaak een ander pad moet doen ). en de druk ligt best wel hoog want ze willen allemaal dat het snel gaat

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:58

Monieksintel schreef:
hmm misschien ga ik dat dan maar een keer vragen.
Doordat ik maar 1 keer in de week werk, de meeste werken minimaal 2x in de week, weet ik nog niet zo goed waar alles staat ( ook omdat ik vaak een ander pad moet doen ). en de druk ligt best wel hoog want ze willen allemaal dat het snel gaat

Klopt, js ook mijn ervaring van vullen. Maar weet je, soms kan je niet sneller. Je kan wel abnormaal snel gaan werken, super gestresst raken en dan juist fouten gaan maken, maar dat heeft dus geen zin. Gewoon goed doorwerken, maar het moet wel realistisch blijven. En weet je iets niet te vinden, gewoon vragen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:38

Het is heel normaal om zenuwachtig te zijn, je moet immers daar nog mee leren omgaan. Als je stopt heb je kans dat je er de volgende keer weer tegenaan loopt. Ik zou dus vooral aanraden om met je leidinggevende te gaan praten en dit te zien als een manier om met je eigen onzekerheid om te gaan. Daar heb je bij je volgende banen alleen maar voordeel van.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 19:32

bedankt allemaal voor de tips. In de tussentijd heb ik weer gewerkt. De leidinggevende (een andere dan normaal) zei dat ik een lekker door ging, dat was dus wel fijn. Had nu ook een pad die ik 3x eerder had gedaan