KWF Collecteweek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

KWF Collecteweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 09:53

Het zit er weer op, de eerste week van september, de jaarlijkse
collecte week voor het KWF. Ook ik heb dit jaar weer gelopen, het
vijfde jaar op rij alweer :)

Mijn dochtertje ( 4 jaar ) is dit jaar voor het eerst meegegaan, heb haar het e.e.a. in
kindertaal uitgelegd, en ze was ontzettend trots dat ze iets heeft kunnen doen :)

Wij hebben voor iedereen respect, krijgen zowel brief- als muntgeld, maar hebben ook mensen die ons netjes de deur wijzen, ook die de deur dichtsmijten overigens, maar goed dat hoort er nu eenmaal bij.

Ieder jaar maak ik wel weer eens wat geks mee tijdens mijn collecte ronde :)

Dit jaar had ik een naakte man aan de deur :oo :') , maar hij gaf wel een bijdrage, ook al stonden wij met dichtgeknepen ogen voor de deur toen hij het geld in de collectebus deed :+

Helaas hadden wij dit jaar een hele boze mevrouw, die heel hard begon te schreeuwen en vloeken om het feit dat zij het niet normaal vond dat er proefdieren gebruikt werden en dat deze dood gemaakt werden, ze stond dit overigens ook aan mijn dochtertje uit te leggen, die overigens antwoorde ..... : dat zij het zielig vond voor de beestjes, maar dat ze oma heel erg mistte ;( Niet leuk dus, maar ook hier weer met een glimlach vertrokken, want een ieder heeft zo zijn of haar redenen om wel of niet te doneren :)

Heeft hier iemand ook gelopen? Zo ja, hebben jullie wat geks meegemaakt, ik ben zó nieuwsgierig :))

Yonker

Re: KWF Collecteweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:13

Een naakte man??? Doet me denken dat hij iemand anders verwachtte ofzo _O- Toen die geld ging halen ging die ook iets aan doen??

Gisteren hier ook aan de deur geweest, woon in appartementencomplex hij had bij mij aangebeld, liet hem binnen en toen 5 min later stond die aan de deur. Ik al met geld in mn hand zegtie owww u bent diegene die open deed. Inderdaad. Ik geef altijd wel wat aan collecte's maar aan KWF wel wat meer :j

Die boze mevrouw tja... snap haar aan de ene kant ook wel.

Goed dat je dit doet! Heb zelf ook voor NSGK gelopen, en vond het altijd zo apart als mensen niet open deden als je gewoon zag dat ze thuis waren.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:25

Hier ook gelopen, ik loop voor meerdere dingen maar je komt altijd vreemde dingen tegen. Zelfs in kleine boerendorpjes :+

Idd naakte mannen, mensen die niks willen geven (prima hoor, zelf weten) maar schreeuwen heb ik nog nooit gehad.

Ook veel mensen die snel uit het zicht vluchten als je aanbelt en gewoon niet open doen. Je kan ook gewoon zeggen dat je niks geeft hoor..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:53

Nou, dat hadden wij een paar dagen geleden... Er word aangebeld, ik zie dat het voor het kwf is en roep mijn ma. Die komt er aan en pakt geld, maar ondertussen gaat mevrouw er weer vandoor -O- Mijn ma zit nog in het nagedoe van borstkanker en wou dus zeker wel geven. Mevrouw had haast denk ik :+ Maar zij zal nu wel denken, lekker dan, ik zie mensen zitten, maar ze doen gewoon niet open!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:57

Je had ook gewoon vast de deur open kunnen doen :)*

Ik heb ze hier nog niet gezien, 9 van de 10 collectes kunnen mijn voordeur niet vinden. Maar KWF geef ik altijd wel als ze komen :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:05

Collecte lopen altijd leuk. Heb het meerdere jaren gedaan. Voor jantje beton via scouting.

Ook veel rare dingen mee gemaakt. Idd naakte mannenn, omatjes die het zo leuk vinden dat je het als puber doet en hele verhalen aan je verteld.
Was altijd wel gezellig om te doen. Samen met vriendinen lopen en de stijd om woe het meeste ophaalde

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:06

euhm... ik heb wel eens een deel van de wijk van m'n moeder overgenomen.... dit deed ik overigens te paard :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:23

Maartje1990 schreef:
euhm... ik heb wel eens een deel van de wijk van m'n moeder overgenomen.... dit deed ik overigens te paard :D

Haha, geweldig!
Ik neem mijn bomproof pony soms mee, maar alleen in bij mij in de buurt bij mensen die mij en pony kennen. Als ik echt het dorp in ga breng ik haar terug naar huis want dat moet ze mee het erf van mensen op en dat vinden sommige dorpsgenoten niet fijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:53

Goldie schreef:
Je had ook gewoon vast de deur open kunnen doen :)*

Euh, sorry, maar soms ben ik niet in de mogelijkheid om binnen 5 seconden na aanbellen naar de deur te sprinten. Mijn moeder stond in de keuken, toen ik haar riep kwam ze er meteen aan en pakte het geld. Het geld lag op de kast, die naast de deur van onze hal naar de voordeur staat.

Mevrouw had gewoon ook hééél even kunnen wachten :)* Soms kún je nou eenmaal niet binnen een paar seconden aan de deur staan. Dat je niet lang blijft staan wachten, tuurlijk, maar je gaat er toch niet meteen vandoor als de deur niet direct open gaat na aanbellen. Wij geven aan elk goede doel wat aan de deur komt, maar dan zullen ze wel even de kans moeten geven om de deur open te doen.. Ga ze niet op straat achterna rennen.

Soms loop ik zelf ook voor het goede doel, dan houd ik er gewoon even rekening mee dat mensen van boven moeten komen bijv, of dus eerst geld pakken. Je mag allang blij zijn dat mensen iets willen geven, dan ga ik niet zeuren dat ze sneller naar de deur moeten komen :Y)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:54

TerraHowrse schreef:
Hier ook gelopen, ik loop voor meerdere dingen maar je komt altijd vreemde dingen tegen. Zelfs in kleine boerendorpjes :+

Idd naakte mannen, mensen die niks willen geven (prima hoor, zelf weten) maar schreeuwen heb ik nog nooit gehad.

Ook veel mensen die snel uit het zicht vluchten als je aanbelt en gewoon niet open doen. Je kan ook gewoon zeggen dat je niks geeft hoor..

Haha die laatste ben ik :') maar dan bij Jehova getuigen..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:23

Mijn moeder liep altijd elk jaar en ook wel eens mee geweest. Veel mensen die overduidelijk thuis zijn maar niet open doen en veel mensen die de deur dicht smijten :')

Ik snap trouwens heel goed dat mensen niet geven, ik hou ook echt niet van collectes aan de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:45

Hier zijn ze al geweest, heb ook twee familieleden die lopen, denk dat ik mezelf voor volgend jaar ook aan ga melden.

Hier doen we overigens ook niet altijd open, wonen een aardig eindje buiten af en dan gaat de deur ook niet meer open als het 's avonds donker is.