Ervaringen met verlaat instromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Ervaringen met verlaat instromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 09:58

Al is het niet heel laat de school is net een week bezig ongeveer.
Maar het is nu pas helder dat ik toch nog kan starten met de opleiding. Wat opzich geen probleem is helemaal leuk. Maar door mijn verleden (gepest van peuterspeelzaal tot eind middelbareschool) vind ik dit toch wel lastig. Dit is nadat ik gestopt ben met school in 2012 ook de eerste keer dat ik weer terug ga.
Maar hoe doe ik dit zo goed mogelijk?

- waar houd je rekening mee
- wat moet je vooral niet doen
Etc etc hoe hebben jullie dit zo goed mogelijk laten verlopen. Of hoe ervaarde jullie een late instromer in de klas?

Anoniem

Re: Ervaringen met verlaat instromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:24

Wij hebben een paar jaar geleden een late instromer gehad en die is echt zonder problemen opgenomen in de groep. Je zal ervaren dat er al wat groepjes gevormd zijn maar als je je gewoon vriendelijk en open opstelt dan komt het vast helemaal goed :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:09

Er zijn altijd wel mensen die je overal mee naartoe nemen en een beetje wegwijs maken. Gewoon jezelf zijn en niet denken wat andere denken. Jij bent er en mag er ook gewoon zijn :) Succes! Welke opleiding ga je doen?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:36

Als je jezelf maar openstelt voor de mensen, kan er weinig misgaan. Zonder je niet af, maar schuif gewoon aan bij je klasgenoten. Stel jezelf voor en dan gaat het vaak vanzelf ;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:30

Bij ons is dit nu het geval, de ene is wat meer op de achtergrond (sinds gisteren), maar heeft al wel aansluiting. De ander (vandaag) had na een uur al hele gesprekken met de rest.

Ik denk dat het probleemloos gaat verlopen hier.

Succes ts! Komt vast goed, gewoon jezelf zijn :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:50

Ik ben ook een keer later ingestroomd, maar het is makkelijker dan je denkt. Gewoon om hulp vragen voor dingen die je niet snapt en open staan voor gesprekken. Mensen zijn niet eng, en vaak erg bereidt om je te helpen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:52

Ach, mensen kennen elkaars naam nog nauwelijks. Als je jezelf bent en open staat voor conversatie komt het wel goed. :j Misschien íets meer praten dan je normaal zou doen in 't begin als je een beetje verlegen bent, meestal werpt dat uiteindelijk z'n vruchten ook wel af. :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:57

Dat komt heus wel goed :j vaak geen problemen, maar inderdaad wel openstellen voor anderen. Als je straks gaat werken kom je ook in een groep die elkaar al langer kent, goed oefenmateriaal :j