Wat moet ik doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

C_PMB

Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 10:53

Hallo Bokkers,

Ik zit echt even met het volgende en ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb een fantastische baan bij een Tuincentrum. Hier werk ik in het café. Ik werk hier met een oproepcontract. Helaas loopt mijn contract 26 september af.
Nu heb ik laatst gesolliciteerd op een baan in de bediening. Heel lang over getwijfeld, want bediening is nou niet iets waar ik ervaring mee heb. Sterker nog, bediening heb ik nog nooit gedaan.
Het betreft een baan van 32 uur, voor een half jaar. Prima, dacht ik. Op sollicitatiegesprek geweest en alles leek zeer positief.
Nu was mijn eerste dag dus gisteren en om eerlijk te zijn.. Ik vind het vreselijk! Heb er totaal geen plezier in. Het is gewoon mijn ding niet.
Er werd een dienblad in mijn handen gedrukt en ik moest me maar redden. Vreselijk!
Ik weet wel, het was pas mijn eerste dag en misschien moet ik het nog even aankijken. Maar ik heb er gewoon geen feeling voor en ik word gek van de gedachte dat ik dit nog een half jaar moet doen.
Morgen moet ik weer en ik heb er dus echt niet van geslapen vannacht, zo erg zie ik er tegenaan.

Nu moet ik dus een keuze maken: Of ik blijf er en ga er met tegenzin en buikpijn heen, of ik zeg dat ik het niet doe (contract is nog niet getekend) en sta ik dus vanaf eind september op straat. Ik vind het vreselijk moeilijk.
Iemand misschien tips?

Gydja

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:57

Zelfde soort probleem heb ik ook. Werk in een magazijn en aan de lopende band. Werk is niet zo zeer moeilijk maar het is zelfs zo makkelijk dat ik me verveel en iedere 5 min op de klok kijk. Daarbij sta je de hele dag, krijg je last van je rug en voeten. Zie er elke dag tegen op maar ik ga stug door omdat in anders commentaar van thuis krijg :')

Als ik jou was zou ik gaan solliciteren op ander werk en nog even doorzetten in de bediening. Zodat je straks niet zonder werk zit

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 11:00

Gydja schreef:
Zelfde soort probleem heb ik ook. Werk in een magazijn en aan de lopende band. Werk is niet zo zeer moeilijk maar het is zelfs zo makkelijk dat ik me verveel en iedere 5 min op de klok kijk. Daarbij sta je de hele dag, krijg je last van je rug en voeten. Zie er elke dag tegen op maar ik ga stug door omdat in anders commentaar van thuis krijg :')

Als ik jou was zou ik gaan solliciteren op ander werk en nog even doorzetten in de bediening. Zodat je straks niet zonder werk zit

Ja dat commentaar van thuis ken ik :')
Bediening is gewoon vreselijk zwaar. Bovendien zit ik met knieproblemen. Solliciteren doe ik nog steeds volop.
Het leek me een leuke uitdaging, en normaal vind ik uitdagingen leuk, maar deze dus helaas niet ;(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:27

vraag zal eerder zijn,
zit je in de luxepositie waarin je je kunt veroorloven om zonder werk te zitten?

zo niet, hupakee gewoon in de benen en heisen en duidelijk communiceren als je vragen hebt of dingen niet weet. ondertussen kun je dan rustig soliciteren op dingen die meer in je straatje liggen.

zo ja, in de benen je staat immers gewoon ingeroosterd dus niet zo netjes om ze te laten zitten, direct gesprek aan gaan met de manager en aangeven dat dit niet is wat je zoekt en dus zal moeten stoppen. geef ze een redelijk termijn om weer een vervanger aan te nemen.. gezien het feit dat de zomer ten einde is, zouden ze niet volledig van je afhankelijk horen te zijn.. dus meer dan een weekje hoef je dan ook niet te blijven gok ik.. gewoon opnieuw de roosters indelen.. en daarna ben je weer zo vrij als een vogeltje..

gewoon afbellen vind ik persoonlijk niet zo netjes

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 14:05

Voorlopig is het even geen probleem om thuis te zitten. Qua geld red ik mij nog wel en ik heb geloof ik ook recht op een uitkering. Bovendien solliciteer ik me een slag in de rondte dus er zal toch wel een keer iets tussen zitten. Ook ben ik ingeschreven bij verschillende uitzendbureau's.
Ik heb nog geen planning, alleen dat ik morgen moet. Daarna weet ik het niet.
Ze hadden snel iemand nodig in de bediening daar. Er ging iemand met zwangerschapsverlof en ze kampen met zwaar personeelstekort. Ze hebben eigenlijk niet genoeg personeel en tijd om mij in te werken.
Ik wist dat horeca zwaar was, maar vanwege de weinige vacatures toch maar een poging gedaan. Had hoop dat ik het wel leuk vond. Ik geef niet snel op, maar nu ff wel.. -O-

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 07:59

*update*
Met goed overleg ben ik toch gestopt. Werd er gewoon niet gelukkig van..
Mijn zusje kent iemand die er werkt en die zei dat ze geen zin hebben om personeel te zoeken en in te werken. Ze vinden het teveel gedoe allemaal. Er is iemand voor mij geweest die exact hetzelfde had als ik. Ik vind dit belachelijk. Als je een eigen bedrijf hebt moet je er moeite voor doen. Nu zitten ze dus met te weinig mensen door hun eigen fout.. Erg l*llig maar het is niet anders. Dus vol goede moed verder solliciteren

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:12

Goede keuze, ik denken alleen niet dat je nu recht hebt op een uitkering hoor aangezien je zelf gestopt bent

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 08:20

Polly schreef:
Goede keuze, ik denken alleen niet dat je nu recht hebt op een uitkering hoor aangezien je zelf gestopt bent

Als het goed is wel. Ik had namelijk nog geen contract ofzo ondertekend

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:41

Hoe word je dan betaald voor de dag dat je gewerkt hebt?

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:07

chanel1985 schreef:
Hoe word je dan betaald voor de dag dat je gewerkt hebt?

Moet hem nog ff bellen, dan hoor ik het wel. Neem aan gewoon contant ofzo en anders stort ie het vast wel over. Hoor van de week wel meer