Tv/internet aansluiting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Tv/internet aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:39

Hallo allemaal! :D

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen.
Wij hebben meteen een contract afgesloten bij een provider voor tv en internet. Echter doen de meeste bedrijven er 2 weken over om het installatie pakket toe te sturen, en je tv/internet te activeren.

Wij hebben een tijdje gedaan met de 5 GB van mijn vriend, via zijn mobiel. (Daarmee kun je ook wifi aanzetten).
Echter is dit nu op! We moeten helaas nog ruim 12 dagen zonder internet. -O-

Weet iemand of er een mogelijkheid is tot een tijdelijke internet verbinding bij een bepaald bedrijf?
Het gaat om zo'n 12 dagen.

Groetjes :wave:

fjordjes

Re: Tv/internet aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:43

Misschien heb je aardige buren waar je tijdelijk op de Wi-Fi kan?

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:47

Dat had een geweldige oplossing geweest! Helaas hebben de beide buren naast ons geen wifi.. Mensen op hoge leeftijd :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:49

Welke aanbieder heb je? Kpn had een soort noodpakket voor ons. Beetje internet en een beperkt aantal zenders, maar meer dan genoeg om de tijd door te komen! Moest er wel een beetje om zeuren ;)
En anders een dongel? Dat is wel duur. Dan kan je vriend beter wat internet bijkopen misschien :)

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:02

Huh, duurt dat zolang voordat je je pakket hebt? Wij hadden ons KPN pakket binnen een dag of 3 volgens mij. En toen de kabel opnieuw aangesloten moest worden op ons nieuwe adres kon de monteur meteen de dag nadat ik gebeld had komen....

Hebt btw geen oplossing. Jammer dat je buren geen WiFi hebben anders had je daar mooi gebruik van kunnen maken : :9

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 22:49

We hebben Tele 2!
Ook een abonnement aangevraagd bij KPN, in de hoop dat dit sneller zou zijn. Maar helaas; 20 dagen wachten. 8)7
Dus snel weer geannuleerd.

Dat noodpakket klinkt wel erg aantrekkelijk, zal morgen meteen Tele 2 even bellen. Ga ervan uit dat zij toch wel iets soortgelijks moeten hebben?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:50

Helaas, wij hebben destijds bijna een maand al met al moeten wachten. Inderdaad 2 weken voordat ze beginnen met 'iets' te doen (die wettelijke bedenktermijn moeten alle providers in acht nemen vertelden ze me toen) en daarna nog allerhande problemen gehad voordat we daadwerkelijk aangesloten waren. Ook Tele2 - en zo'n noodoplossing hadden ze niet... :n

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:38

MB's bijkopen en heel zuinig aan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:47

Bij de meeste aanbieders duurt het inderdaad grofweg 2 weken. Simpelweg omdat de aanvraag langs administratie moet, in orde moet worden gemaakt en opgestuurd moet worden. Ik werk zelf voor Ziggo en krijg inderdaad regelmatig te horen 'pffff zo lang?' Als ik aangeef dat ons pakket er maximaal 8-10 werkdagen (dus 2 kalenderweken) over doet om bezorgd te worden. Maar als het dan bezorgd wordt is het wel direct actief, als je het aansluit werkt het gelijk zegmaar.

Wat je kan doen is vragen of de diensten wel al actief gemaakt kunnen worden zonder dat je het pakket ontvangt. Dan zal je waarschijnlijk kabeltv kunnen ontvangen en qua internet wellicht een eigen modem even moetne gebruiken. Weet niet of het kan hoor..

En tja.. Heel banketstaaf, maar in het vervolg dit soort dingen van tevoren uitzoeken en regelen, dan heb je zo'n wachtperiode niet.

Wettelijke bedenktijd mag naar mijn weten overigens pas in gaan op het moment dat de diensten actief zijn. Althans, dat hanteren wij. Anders kan je natuurlijk helemaal niet ontdekken of je de diensten OK vindt of niet :+ maar weet niet of de andere aanbieders zo netjes zijn hierin.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:18

Anoniem schreef:
Bij de meeste aanbieders duurt het inderdaad grofweg 2 weken. Simpelweg omdat de aanvraag langs administratie moet, in orde moet worden gemaakt en opgestuurd moet worden. Ik werk zelf voor Ziggo en krijg inderdaad regelmatig te horen 'pffff zo lang?' Als ik aangeef dat ons pakket er maximaal 8-10 werkdagen (dus 2 kalenderweken) over doet om bezorgd te worden. Maar als het dan bezorgd wordt is het wel direct actief, als je het aansluit werkt het gelijk zegmaar.

Wat je kan doen is vragen of de diensten wel al actief gemaakt kunnen worden zonder dat je het pakket ontvangt. Dan zal je waarschijnlijk kabeltv kunnen ontvangen en qua internet wellicht een eigen modem even moetne gebruiken. Weet niet of het kan hoor..

En tja.. Heel banketstaaf, maar in het vervolg dit soort dingen van tevoren uitzoeken en regelen, dan heb je zo'n wachtperiode niet.

Wettelijke bedenktijd mag naar mijn weten overigens pas in gaan op het moment dat de diensten actief zijn. Althans, dat hanteren wij. Anders kan je natuurlijk helemaal niet ontdekken of je de diensten OK vindt of niet :+ maar weet niet of de andere aanbieders zo netjes zijn hierin.

Ons werd juist verteld dat die 2 weken wettelijke bedenktijd ingaat op het moment dat je je abonnement hebt gestart, en dat ze in die 2 weken nog niets 'mogen' doen om te beginnen met leveren; dus alleen een 'bedenktijd' of je het abonnement wel echt wilt... In ons geval gingen ze dus zelfs pas die administratie doen, het modem opsturen etc. nadat die 2 weken verstreken waren. Toen het pakket eenmaal aankwam werkte het allemaal nog steeds niet, maar dat had wel te maken met aansluitproblemen in de woning (die ze overigens nooit gecheckt hadden, ook niet gedurende die 2 weken) waardoor het allemaal nog langer duurde. In principe zou het als je alles binnen hebt inderdaad wel gewoon moeten werken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:26

mobiel tegoed kopen en je mobiel als hotspot instellen is het enige dat je momenteel kunt doen.
De twee weken hebben inderdaad te maken met de wettelijke bedenktijd.. want dat langs de administratie, daar spreek je al mee op het moment dat je aan de telefoon hangt.. de tijd dat het drukken op knoppen maar 1 maal per week in een roll verwerkt werd is al lang vervlogen tijd.. theoretisch zou op het moment dat er op de knop gedrukt wordt van de bestelling binnen een fractie van een seconde automatische goedkeur kunnen plaatsvinden in de administratieve systemen en vervolgens ook direct binnen enkele seconden daarna een order kunnen liggen bij de logistiek. (anders zouden andere bedrijven immers ook niet kunnen stunten met 'vandaag besteld, morgen in huis.. ook daar zit administratie tussen).

enige optie is, maar daar heb je nu niets meer aan.. je internet, tv en telefoon twee weken voor je verhuizing te bestellen, dan krijg je het op de dag van de verhuizing aangeleverd.. zo hebben wij het gedaan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:28

Er zit niks anders op: 12 dagen haken, spelletjes doen, lezen, buiten bezig zijn, nog wat doen in het huis :j
Zuinig aan doen met internet, 12 dagen overleef je wel. Desnoods een dvd spelers en dvd ergens lenen? Voor mij zou dat het ideale moment zijn om Mcleods Daugthers weer helemaal te kijken <3

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:32

Heeft een van jullie misschien een KPN telefonie abonnement? Dan zou je kunnen kijken naar KPN Fon. Maar dan moet dit netwerk wel in de buurt zijn. Bij KPN Fon kun je voor een aantal dagen een internetverbinding afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:37

Hanmar; daarom zeg ik, weet niet hoe andere providers ermee om gaan. Wij moeten zelfs benadrukken dat de 14 dagen wettelijke bedenktijd/herroepingsrecht pas in gaat op het moment dat het pakket in huis is. Maar geen idee of dat ook de standaard is, maar klonk mij wel logisch :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:10

Hanmar schreef:
Anoniem schreef:

Ons werd juist verteld dat die 2 weken wettelijke bedenktijd ingaat op het moment dat je je abonnement hebt gestart, en dat ze in die 2 weken nog niets 'mogen' doen om te beginnen met leveren; dus alleen een 'bedenktijd' of je het abonnement wel echt wilt... In ons geval gingen ze dus zelfs pas die administratie doen, het modem opsturen etc. nadat die 2 weken verstreken waren. Toen het pakket eenmaal aankwam werkte het allemaal nog steeds niet, maar dat had wel te maken met aansluitproblemen in de woning (die ze overigens nooit gecheckt hadden, ook niet gedurende die 2 weken) waardoor het allemaal nog langer duurde. In principe zou het als je alles binnen hebt inderdaad wel gewoon moeten werken.

"na ontvangst hiervan heeft u nog 14 kalenderdagen de tijd om kosteloos af te zien van de aanschaf" is wat ik hier ongeveer dagelijks aan mijn klanten vertel. Bij het aangaan van een abonnement of levering van een dienst geldt de wettelijke bedenktijd overigens wél vanaf het moment van akkoord. Dus, in het geval van mijn werk: als ik vandaag een leveringsovereenkomst verkoop die volgende maand ingaat dan krijg ik vandaag het telefonisch akkoord van de klant en gaan de 2 weken bedenktijd ook vandaag in. Verkoop ik een thermostaat of weet ik het wat gaan de 2 weken bedenktijd in vanaf het moment dat de klant het product ontvangt. Echter als ik een OVK per vandaag verkoop dan gaat ie ook gewoon vandaag in maar heeft de klant alsnog 2 weken bedenktijd. Dus dat een bedrijf pas mág leveren na die 2 weken klopt niet. Dat het mag wil dan weer natuurlijk niet zeggen dat ze het ook DOEN ;)

Overigens, uiteraard zijn de processen tegenwoordig dusdanig geautomatiseerd dat theoretisch gezien een order binnen no-time bij de logistiek ligt, zie de bedrijven die vandaag-besteld-morgen-in-huis hanteren, maar dit is natuurlijk ook maar net wat een bedrijf aanhoudt. En de meeste providers hanteren een levering binnen 10 werkdagen. Gewoon onderdeel van de algemene voorwaarden. Er zit ook een stuk foutmarge in denk ik, dat als er iets mis gaat, dat een bedrijf de tijd heeft om dit te herstellen en alsnog binnen de afgesproken termijn levert. Vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:28

Wij hebben 3 maanden zonder internet/tv gezeten.. Vind het beetje overdreven dat je geen 12 daagjes zonder kunt.. :?

Anders gewoon wat mb's bij je internetabo bijkopen, goedkoop en makklijkste.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:32

12 dagen zonder internet :+ je zou het samen gezellig kunnen maken, met elkaar praten enzo en te investeren in je relatie :j

Voor de noodzakelijke regelingen op internet kun je naar de bieb of een internetcafe :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 18:47

Allen ontzettend bedankt voor de reacties! :j

De tip die ik kreeg, om te bellen of de diensten vast actief gesteld kunnen worden is een goede! Ga ik doen.

KPN Fon is inderdaad in de buurt. Mijn vriend heeft een mobiel abbo bij de KPN. Zal ook daar even achteraan bellen.

12 dagen zonder internet is inderdaad geen ramp, betreft het stukje 'vermaak'. (Alhoewel mijn vriend wel graag gamed op de playstion).
Het geen wifi hebben voor school en werk is vervelender.
Kan uiteraard naar mijn ouders, met mijn laptop. Maar thuis even snel wat tussendoor Doen is toch wel heel prettig eigenlijk :=