Het leed dat buren heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Het leed dat buren heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:19

Zijn wij nu de enige? Of zijn er meer mensen met 'verschrikkelijk gezellige' buren!?
Ze stuurde zelfs al de politie op ons af voor we zelfs in ons nieuwe huis wonen, bedreigen ons en willen de buurt tegen ons op zetten.
We zijn al tot in details teruggevonden op Facebook, wat ik niet eens meer gebruik.

Wie deelt zulke verhalen met ons? We zijn er pas 2/3 weken te verbouwen en nu al zo'n drama.
Ons doet het weinig maar het is gewoon zonde van de tijd en erg jammer. Je probeert toch met elkaar op een normale manier om te gaan..

Overigens vond de politie de melding onzin, hij vertelde dat hij er niks mee gaat doen en dat het hun plicht is om op zo'n melding te reageren.

Dus brand los! Wie deelt het leed dat buren heet!?

Winged

Re: Het leed dat buren heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:22

Ik ben heel benieuwd wat voor terrorburen jullie dan moeten zijn :P

Na een paar maanden en een paar waarschuwingen richting mijn bovenburen was ik ze zat. Zoveel herrie, playstation keihard aan, lachen om 2 uur 's nachts.... Zondag de hele dag de muziek hard aan. Om 12 uur 's nachts nog even een film kijken (ik moest de dag erna om 5 uur mijn bed uit...)

Ik heb hun huurbaas erop af gestuurd en sindsdien is het rustig :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:25

Wij houden reptielen (lees moordwapens). Compleet legaal en in een afgesloten kamer. Daarna zou onze 'vechthond' hun hond onder de schutting door hebben gebeten (zonder letsel). Vind het nog steeds bijzonder hoe een bordeaux dog met zijn hoofd onder een spleetje van 5 cm past maar dat terzijde :o

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:26

Pffff wij hebben sinds april de sleutels van ons koop huis en toen we de eerste week er in zaten merkte we al snel dat we luidruchtige buren hebben...
Keiharde hardcore muziek op met de woonkamer deur open.... echt zwaar irritant!

Nu kwam ik vorige week thuis en had ik mijn vriend een week niet gezien ivm. zijn werk dus ik omhels hem en maak een geluid, doet me buurjongen van een jaar of 18 vrolijk me geluid na...
Nou als hij nu nog 1 x zijn muziek hard gaat zetten dan gaan we er mee naar zijn vader als die ooit is thuis is...

Kunnen niet eens lekker in de tuin zitten zonder die t***s herrie...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:27

De rest van de buurt vind ons trouwens prima mensen en hebben totaal geen probleem met de dieren die we houden. Willen zelfs hun kinderfeestje bij ons doen. Dat zegt genoeg geloof ik.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:27

Jee... nu al een burenruzie met politie erbij... Waar begonnen de problemen mee, jullie verbouwing??

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:35

BKonline schreef:
Jee... nu al een burenruzie met politie erbij... Waar begonnen de problemen mee, jullie verbouwing??

Nee de reptielen, daarna dat 'bijt' incident.. Terwijl hun hondje de hele dag onder onze schutting doorgraaft en gromt naar onze hond.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:36

En wanneer je ze eens op de koffie vraagt om kennis te maken? Misschien lost een gewoon gesprek veel op

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:36

Hebben ze misschien een verleden gehad met de vorige buren? Stel dat ze een bepaald slag mensen naast zich hebben gehad met een vervelende hond, veel overlast etc. Etc. Door jullie gevaarlijk uitziende hond en voor hun enge beesten zijn ze misschien bang weer zulke buren te krijgen?

Wat jullie kunnen doen is de tuin zo afzetten dat de buren zien dat er niks kan gebeuren. De buren uitnodigen om te zien hoe die andere dieren gehouden worden. En verder proberen zo neutraal en aardig mogelijk te blijven doen. Blijven ze lastig dan negeren, geen redenen geven waarop ze kunnen happen en verder leuk blijven omgaan met de andere buren. Wie weet trekken ze wel bij. Wel erg vervelend dat ze al dingen op internet hebben gegooid terwijl ze jullie niet kennen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:40

Niet wetende wat jullie al gedaan hebben maar misschien een nieuwe start proberen? Als je ergens net woont en het is nu al drama gaat dat niet vanzelf beter worden. En volgens mij is het best fijn als je een beetje oke met je buren omgaat. Uitnodigen, borreltje erbij en opnieuw kennis maken?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:48

Dat hebben we al geprobeerd. Staan er niet voor open. Toen we ons gingen voorstellen mochten we ook niet binnenkomen ( :\ )
De vorige buren hadden er ook geen goede ervaring mee. Geen dieren maar wel 2 jonge kindjes. Eentje was een keer ziek en huilde snachts en toen gingen ze op de muren bonken en schreeuwen etc.
Ik weet ook niet wat we verkeerd doen. Eerst waren we de perfecte buren (hun eigen woorden) maar sinds ze weten dat we reptielen in dat huis gaan houden is alles omgeslagen. 20x uitgenodigd om langs te komen (zelfs in ons huis nu) om te kijken wat het is en hoe het eruit ziet maar daar stonden ze absoluut niet voor open. We hebben het echt geprobeerd maar op een bepaald punt is het bij mij gewoon lachen en zwaaien en ieder zijn eigen leven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ook niet als de gezelligste buurvrouw vind klinken.En met de regelmatige verhalen van ontsnapte reptielen in de pers de buren dit (eng) vinden.Een bordeaux dog is nu ook niet het meest liefelijke beest om te zien als je ze niet kent.En verbouwen 2/3 weken aan een stuk is ook niet echt gezellig.Natuurlijk noodzakelijk kwaad,maar je moet denk ik wel kunnen voorstellen dat mensen hier niet zomaar blij mee zijn.
Bovendien zit je er wel mee anders begon je er geen topic over.
Kan je bv niet zorgen dat ze jou hond niet zien en die 5 cm dicht maken door een balk voor te leggen.Heb je dat probleem al opgelost.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:03

beatje schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ook niet als de gezelligste buurvrouw vind klinken.En met de regelmatige verhalen van ontsnapte reptielen in de pers de buren dit (eng) vinden.Een bordeaux dog is nu ook niet het meest liefelijke beest om te zien als je ze niet kent.En verbouwen 2/3 weken aan een stuk is ook niet echt gezellig.Natuurlijk noodzakelijk kwaad,maar je moet denk ik wel kunnen voorstellen dat mensen hier niet zomaar blij mee zijn.
Bovendien zit je er wel mee anders begon je er geen topic over.
Kan je bv niet zorgen dat ze jou hond niet zien en die 5 cm dicht maken door een balk voor te leggen.Heb je dat probleem al opgelost.

De bordeaux dog is niet van ons en was 1 middag mee. We verbouwen niet aan 1 stuk, we werken allebei 40 uur dus dat kan niet eens als zouden we willen. Overigens is het enige wat we gedaan hebben is schilderen en de tuin (en dat is ook het enige).
En nee, ik zit er niet mee, heb heel mijn leven gezellige buren gehad dus dit is nieuw voor me, wou andere verhalen horen van andere mensen :).
En ja, we hadden er al provocorisch stenen voor gelegd en het nu gedaan zoals we wouden. Wij hebben ook niet 20 handen en doen alles zelf.

Ze waren overigens ook heel trots dat wij al hun 6e buren waren in 10/15 jaar tijd.
Even over de reptielen, zit zitten allemaal in een terrarium wat op slot gaat, in 1 kamer waarvan de ramen en deuren op slot zijn. Net zoals we dat nu hebben. Wij zijn verantwoorde houders. Heb tegen de buurman ook gezegt ik snap je angst maar als je dan niet openstaat voor een bezoek vind ik dat ook flauw/jammer.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:06

Het waren hun eigen woorden dat we toffe mensen waren waar niks mis mee was, de perfecte buur. Tot dat ze wisten dat we reptielen houden en sinds dien is het mis. We zijn (al zeg ik het zelf) redelijk normale mensen.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:12

Met reptielen bedoel je slangen ofzo? Kan me wel voorstellen dat ze daar wat angstig voor zijn, al betekend dat niet dat je meteen de politie moet bellen lijkt me..:p

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:14

Tinkertje89 schreef:
Met reptielen bedoel je slangen ofzo? Kan me wel voorstellen dat ze daar wat angstig voor zijn, al betekend dat niet dat je meteen de politie moet bellen lijkt me..:p

Slangen en hagedissen ja. Geen giftige dieren. Ik snap de angst heel goed maar er viel gewoon niet met hem te praten.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:17

Ik vind het wel heel goed van je dat je hebt aangeboden om het verblijf te laten zien, jammer dat ze daar niet op in gaan

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:18

Tinkertje89 schreef:
Ik vind het wel heel goed van je dat je hebt aangeboden om het verblijf te laten zien, jammer dat ze daar niet op in gaan

Vinden we zelf ook, zijn namelijk trots op onze collectie dieren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:18

sanso schreef:
Hallo iedereen!

Ik zit met mijn handen in het haar. Voor zo lang ik me kan herinneren hebben wij altijd honden gehad, boxers en bordeaux doggen. Nu heb ik sinds ongeveer een half jaar een eigen hondje, een American bully. Het is een hyperactieve stuiterbal die niet moe te krijgen is. Nu vind hij speeltjes, en dan met name ballen, heeelemaal het einde. Maaaar, hij sloopt letterlijk ALLES. Zelfs kongs krijgt meneer kapot terwijl hij nog niet eens volwassen is (lees 8/9 maanden).

Nu was ik benieuwd of iemand mij kan helpen of een tip heeft voor onsloopbaar hondenspeelgoed of iets anders. Zelfs hockeyballen had hij binnen 3 minuten kapot gekauwd. Ik had al gezocht op internet maar blijf steeds op kong extreme uitkomen, maar dit is dus geen optie.

Ik hoop dat iemand mijn probleem herkent en de gouden tip heeft voor me.

Alvast bedankt!

Hier heb je een American bully

en hier is je tuin een kroeg...

sanso schreef:
Wij hebben een eigen kroeg in de achtertuin haha. Voormalig bedrijf van mijn vader maar die is groter moeten gaan. Dus bar, karaoke, staantafels en goeie boxen en wat andere dingen in gezet en nu bijna iedere week een goed feestje daar waar gemiddeld op een avond een fust van 50 liter bier doorheen gaat (en dan heb ik het nog niet over wijn en shotjes etc)! :D

Tja en dan reptielen, ik weet niet of ik ook zo blij zou zijn met zulke nieuwe buren

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:21

Het zegt meer over hun dan over jullie en als ze trots zijn dat jullie de zesde buren zijn in tien a vijftien jaar dan klopt rr bij hun iets niet. Leven en laten leven xD. Ze maken het voor zichzelf lastig.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:23

Echwel schreef:
sanso schreef:
Hallo iedereen!

Ik zit met mijn handen in het haar. Voor zo lang ik me kan herinneren hebben wij altijd honden gehad, boxers en bordeaux doggen. Nu heb ik sinds ongeveer een half jaar een eigen hondje, een American bully. Het is een hyperactieve stuiterbal die niet moe te krijgen is. Nu vind hij speeltjes, en dan met name ballen, heeelemaal het einde. Maaaar, hij sloopt letterlijk ALLES. Zelfs kongs krijgt meneer kapot terwijl hij nog niet eens volwassen is (lees 8/9 maanden).

Nu was ik benieuwd of iemand mij kan helpen of een tip heeft voor onsloopbaar hondenspeelgoed of iets anders. Zelfs hockeyballen had hij binnen 3 minuten kapot gekauwd. Ik had al gezocht op internet maar blijf steeds op kong extreme uitkomen, maar dit is dus geen optie.

Ik hoop dat iemand mijn probleem herkent en de gouden tip heeft voor me.

Alvast bedankt!

Hier heb je een American bully

en hier is je tuin een kroeg...

sanso schreef:
Wij hebben een eigen kroeg in de achtertuin haha. Voormalig bedrijf van mijn vader maar die is groter moeten gaan. Dus bar, karaoke, staantafels en goeie boxen en wat andere dingen in gezet en nu bijna iedere week een goed feestje daar waar gemiddeld op een avond een fust van 50 liter bier doorheen gaat (en dan heb ik het nog niet over wijn en shotjes etc)! :D

Tja en dan reptielen, ik weet niet of ik ook zo blij zou zijn met zulke nieuwe buren

Zit die kroeg in onze tuin nu? Geloof het niet. En wat maakt het uit dat onze hond al zn speeltjes sloopt? (We hebben overigens een onsloopbaar speeltje gevonden voor hem)

Wat een vooroordelen zeg :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:25

Bralindy schreef:
Het zegt meer over hun dan over jullie en als ze trots zijn dat jullie de zesde buren zijn in tien a vijftien jaar dan klopt rr bij hun iets niet. Leven en laten leven xD. Ze maken het voor zichzelf lastig.

Eens, ik ben hier ook niet voor meningen maar om verhalen te horen van andere die soortgelijke buren hebben. Puur omdat dit nieuw terrein is voor me met een leven lang toffe buren

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:29

Op welke manier bedreigen de buren jullie dan?

Ik zou in ieder geval alles wat online of op schrift is bewaard bewaren.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:32

Online of schriftelijk (helaas) niet. Via het dakterras wat ze daar niet mogen hebben ons namen noemen en vertellen wat ze wel niet gaan doen. In volle hysterie uiteraard.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:39

Jep herkenbaar, hier ook van die buren die ze van mij gratis mogen afhalen. Krijg je er nog een gratis bosje bloemen bij.

Hun zijn er na ons komen wonen. En in het begin ging het wel.
Het gezeur is begonnen toen wij ons huis wilde gaan schilderen. Wij wonen in een 2 onder 1 kap woning die we overigens niet met hun delen zeg maar. Onze garage's zitten wel tegen elkaar aan.
Maar hij was het er niet mee eens dat we bordeaux rood met creme wilde, hij hield daar niet van. Tja sorry niet mijn probleem (de buren waar we de 2 onder 1 kap mee delen, vonden het super. Moesten ook schilderen dus gingen ook over op die kleuren combi. Gewoon netjes samen in overleg uitgekozen).
Nee van hem moesten we maar donker blauw nemen.
En daar begon zijn irritatie mee.
Helemaal dat zijn andere buren (waarmee hij het deelt zeg maar) ook over gingen op bordeaux.

Een maand nadat iedereen klaar was met schilderen ging hij ook schilderen. Grote uitschieters over onze pas geschilderde boeidelen van de garage. Kan per ongeluk gebeuren dat je uitschiet, maar meld het even netjes.
Wij hebben dit genegeerd en bijgewerkt.

En daarna is het eigenlijk van kwaad tot erger gegaan vanuit hun kant.
Hadden wij de oprit schoon gespoten, ging hij dat ook doen. Alleen ipv het vuil naar de straat te spuiten (ook bij het vegen deed hij dit) spoot hij alles ons pad op.

Op een middag kom ik samen met mijn zoon terug van boodschappen doen en de buurvrouw komt aanrijden met d'r auto. Uit mijn ooghoek zie ik dat ze een paar kinderen ergens op aanspreekt.
Vervolgens stapt ze uit en begint als een malle tegen mijn zoon te keer gegaan. Waar hij het gore lef vandaan haalde om met zand op haar auto te gooien.
Uhhhhh hij was met mij mee en was daar niet bij. Nou ze geloofde er niks van en ging als een malle tekeer.
Nou niet goed te praten, maar toen ben ik wel uit mijn slof geschoten.
Als eerste ga je niet zomaar als een malle tegen mijn zoon te keer, en spreek je mij erop aan.
En heb de rest ook voor de voeten gegooid.
Madam stond te huilen op het pad en speelde de onschuld zelve.

In de jaren erna gebeurde er wekelijks wel dingen (tot het manipuleren met bedrijven in kunststof kozijnen, hij wilde dat maar wij niet. Maar daardoor was er iets moeilijk bij de garage. Niet ons probleem en heeft diverse keren het bedrijf op ons afgestuurd. Brief vervalst dat wij uiteindelijk wel toestemming gaven. Kwamen we achter toen ze bij hem aan het werk gingen ermee. Gaf tegen de werkmensen aan dat het op ons stuk niet mocht. Was maar goed ook want toen kwam dat uit), maar word een giga lang verhaal anders haha

Daarna maar flink op de negeerstand gegaan en dat lang volgehouden. Ondanks alle jennerij van hun kant.
Totdat hij op een dag tegen mijn auto aan had gezeten met zijn caravan. Ik heb het niet gezien gebeuren dus kon het niet hard maken.
Een paar dagen later begon hij mijn man en zoon uit te dagen met een verwijtend gesprek voor de deur. In de hoop dat mijn man boos zou worden. Hij bleef maar doorgaan.
Wat dat betreft petje af voor mijn man, die bleef netjes en had al een paar keer gevraagd of hij van ons pad af wilde gaan en dat hij niet wilde praten.
Buurman bleef maar zeuren over wat hij fout gedaan had, het was vast de schuld van de andere buren (waren ondertussen al verhuist) die hadden hem zwart gemaakt.
Uiteindelijk is hij afgedropen, want het lukte hem niet om mijn man boos te krijgen zodat die tegen hem te keer zou gaan. Dat was wat hij hoopte, kon hij in de buurt het zielige mannetje spelen.
Verder hebben we gelukkig in de buurt veel gezellige en leuke mensen.