Bijbaan, maar wat?..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Bijbaan, maar wat?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:39

Ik heb al een heel aantal topics doorgelezen maar heb 'de' bijbaan voor mij nog niet echt gevonden. Ik ben sinds januari niet meer aan het werk geweest. Hiervoor in de bediening bij een restaurant gewerkt maar was daar snel op uitgekeken omdat er vaak veel te weinig mensen werden ingezet en het altijd niet te doen was. Restaurant ging failliet en baan dus weg. Daarvoor afwas gedaan en dat vond ik ook echt ver-schrik-ke-lijk. Ik zie mijzelf ook totaal geen vakkenvullen of achter de kassa zitten. Ik wil graag een baan waar ik wat kan 'doen'. Dus niet achter de kassa of bar staan, maar echt bezig zijn.
Veel winkels hier in de buurt gaan al om 5u/half 6 dicht. Heel jammer want mijn meeste schooldagen zijn tot laat, en dan heb ik ook nog mijn paarden waar ik heen moet. Een avond baantje zou perfect zijn, maar middag kan ook.
Ik ben overigens 16 jaar oud en doe een mbo niveau 4 opleiding :)
Ik zal vast wel veeleisend zijn, maar ik wil graag een baan waar ik niet na een paar maand met lood in mijn schoenen heen ga. Wie weet de ultieme bijbaan voor mij? :D

Lonni

Re: Bijbaan, maar wat?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:41

Ik vind dat je het wel lastig maakt hoor, vakkenvullen hoeft niet altijd hetzelfde te zijn.
Ikzelf werk bij de HEMA, en hier doe ik onder andere vakkenvullen, maar ook help ik met andere dingen (kassa mag nog niet). Je bent constant bezig en dat vind ik er leuk aan.
Als ik je verhaal hoor dan vind ik het een beetje te mooi om waar te zijn klinken :+
Werk is werk, en het lijkt mij dat zolang je een fijne werksfeer hebt het best uit te houden is

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:42

Misschien magazijnwerk?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:42

Weet niet of het bij jou in de buurt zit.
In mijn schooltijd bezorgde en sorteert ik post.
Er was toen nog geen concurrentie voor de post.
Was een leuke baan.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:43

kranten/folders bezorgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:45

Schoonmaak :) mijn collega maakte kantoren schoon in de avond.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:48

Ik ben onlangs begonnen in de zorg. Hier hoef je in mijn geval geen diploma voor te hebben, wel affiniteit met de zorg en ouderen/gehandicapten. Zoek eens zo'n instelling in de buurt als je dat leuk lijkt?
Ik ben "woonondersteuner" dus ik maak broodjes klaar, help de mensen met eten mocht deze niet in staat zijn dat zelfstandig te doen, kleine schoonmaak werkzaamheden horen er ook bij maar meestal zijn de ouderen dan in de buurt en heb je altijd wel wat te praten. Ikzelf vind het erg leuk en vind het ook makkelijk dat je zelf je uren in kan roosteren als het waren. Ik geef zelf mijn beschikbaarheid op en vervolgens kijkt de planning in welk huis mijn functie nog nodig is en dan wordt er een dienst aan gekoppeld. Dit kunnen diensten zijn van half 8 in de ochtend tot 2 uur bijvoorbeeld maar ook diensten 16:30-21:00.

Ik werk zoals je misschien wel merkt bij een vrij grote instelling maar dat hoeft natuurlijk niet.

Hopelijk heb je hier wat aan!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:49

Horeca of fabriekswerk?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:51

vuurneon schreef:
Schoonmaak :) mijn collega maakte kantoren schoon in de avond.

Dat dus, kan vaak in avond uren, of heel vroeg, of in weekeinden.
Jaren gedaan, beviel me prima.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:52

Hier in de buurt wordt helaas al ontzettend veel schoongemaakt, opgepast en kranten bezorgd.. Krantenwijk ook al naar gevraagd (doet mijn broertje ook) maar zit helaas vol.. Hema had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar die gaat hier al om 5 uur dicht.. En aangezien mijn kortste schooldag tot 3 is en ik aardig lang naar huis moet fietsen blijft er door de week eigenlijk niks meer over qua uren..
@lovebelly, dat vind ik een hele goede! Zoiets lijkt mij dus leuk. Ik doe de opleiding SCW dus wel een zorgrichting. Ik zal even informeren in de buurt :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:54

Ik werk in een boekhandel, erg leuk en afwisselend. :)
Daarbij help ik een goede kennis van het karten bij haar bedrijf. Ze verkoopt handgemaakte sierraden en geeft workshops. Het maken van sierraden en helpen bij workshops vind ik ook erg leuk!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:10

Detailhandel?

Ik heb sinds kort een baan bij de mediamarkt. Het bijvullen van de winkel is een kleine taak, voor de rest heb je heel erg veel contact met klanten!

Of misschien administratief werk? Zit je wel de hele dag aan een computer maar verdient over het algemeen wel goed

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:16

Mijn 2e bijbaan is nog steeds mijn droom bijbaan, toen ik 15/16 was heb ik een bijbaan gevonden bij een IJslander stal een dorp verder. Nu 21 en heb nog steeds mijn baantje, hoofdtaak is het trainen van de ijslanders. Ik heb zo mijn baan gevonden via marktplaats, misschien ook voor jou om te proberen? Zet gewoon wat verschillende advertenties neer wat voor baantje je zoekt en wie weet. Zo heb ik dit jaar ook een erg leuk zomerbaantje gevonden op een paarden/schapen bedrijf.

Dus ik raad echt marktplaats om daar eens te gaan zoeken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:31

Ander restaurant zoeken? Van Horeca leer je veruit het meest; op sociaal gebied, werken onder druk, verantwoordelijkheid en ga zo maar door. Het verdient ook nog eens lekker als je een restaurant met goed salaris en veel fooi treft.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:34

Een bouwmarkt misschien? Meeste of denk zelfs allemaal zijn tot 2100 open dus een prima avond baan!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:37

Ik ga nu mn vierde jaar 'vakkenvulln'in. Het is echt niet alleen vullen. Ik heb op alle afdelingen gestaan waaronder ook brood en krijg ook eigen avonden. Ik als halve adhder vermaak me prima. Verveel me nooit. Heb daarnaast in een dierenwinkel en viswinkel gewerkt. En werk nu ook bij de bakker van maanen fabriek. Allemaal prima werk

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:38

Horeca wasniks voor mij. Krijg ik te weinig voor betaald om zo te ploeteren. Em onthou.. Een bijbaan is zeldn echt leuk. Je collega's maken het vaak leuk

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:19

Bouwmarkt. Is ook savonds open. Heb er van m'n 15e tot 18e gewerkt. Beste bijbaan ooit. Denk er nog met heel veel plezier aan terug.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:48

Misschien een bakker/slager? Kan ook in de supermarkt. Je kan toch ook in het weekend werken?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:15

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:20

Een friettent misschien.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:25

Pizza's of ander avondeten bezorgen? Hier in de buurt zoeken ze vaak bezorgers, ook op de fiets mocht je geen scooterrijbewijs hebben :) Meeste restaurants bezorgen tussen 17:00-21:00/22:00 dus ideaal naast school!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:30

Ik hoorde idd ook van een vriend dat deliveroo (fiets) veel verdiende! Nadeel is alleen wel dat je de weg moet weten :o