Ik ben een 6e jaars vwo'er en druk bezig met mijn studiekeuze. Mijn intresses liggen vooral in de taal, cultuur en kunst sector en ik vind met name Azië machtig intressant.
Mijn intresses gaan vooral uit naar China, Korea en Japan studies. Dit omdat je de taal (voor zover ik weet) goed leert te beheersen en veel over de cultuur leert.
Het liefst zou ik alle drie de studies tegelijk doen, maar dat gaat natuurlijk niet. Wat ik lastig vind is dat deze studies je toch wel 'beperken' tot 1 of 2 landen, waar je dan waarschijnlijk (hoeft niet) terecht komt.
Ook ben ik tot nu toe in geen van deze landen geweest, en weet daarom niet zeker of dit wel iets is wat ik later ook nog geweldig zou vinden.
Ik ben het meest bekend met Korea, en haar taal. Van China en Japan weet ik vrijwel niets.
Is hier iemand die een van deze studies heeft gedaan/aan het doen is? Ik zou graag de ervaringen willen horen.

En zijn jullie aan deze studies begonnen met kennis van het land en de taal, of gewoon alleen met de intresse?
Alvast bedankt!
vraag maar raak!
had ik misschien even moeten melden.