Ervaringen China / Korea / Japan studies gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noortjelena6

Ervaringen China / Korea / Japan studies gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 19:37

Hallo allemaal,

Ik ben een 6e jaars vwo'er en druk bezig met mijn studiekeuze. Mijn intresses liggen vooral in de taal, cultuur en kunst sector en ik vind met name Azië machtig intressant.

Mijn intresses gaan vooral uit naar China, Korea en Japan studies. Dit omdat je de taal (voor zover ik weet) goed leert te beheersen en veel over de cultuur leert.

Het liefst zou ik alle drie de studies tegelijk doen, maar dat gaat natuurlijk niet. Wat ik lastig vind is dat deze studies je toch wel 'beperken' tot 1 of 2 landen, waar je dan waarschijnlijk (hoeft niet) terecht komt.

Ook ben ik tot nu toe in geen van deze landen geweest, en weet daarom niet zeker of dit wel iets is wat ik later ook nog geweldig zou vinden.

Ik ben het meest bekend met Korea, en haar taal. Van China en Japan weet ik vrijwel niets.

Is hier iemand die een van deze studies heeft gedaan/aan het doen is? Ik zou graag de ervaringen willen horen. :)
En zijn jullie aan deze studies begonnen met kennis van het land en de taal, of gewoon alleen met de intresse?

Alvast bedankt!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:43

Ik heb Talen en Culturen van Japan gestudeerd in Leiden ;) vraag maar raak!

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 13:56

mairead schreef:
Ik heb Talen en Culturen van Japan gestudeerd in Leiden ;) vraag maar raak!

Bedankt! Ik heb je een pb gestuurd :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:05

Ah zo gaaf! Jammer dat ik geen vwo doe -O-
Ben ook benieuwd naar ervaringen!

Toperoit

Re: Ervaringen China / Korea / Japan studies gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:25

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:30

Wat dacht je van de HBO opleiding TMA(Trade management Asia) op Hogeschool Rotterdam? :)
Misschien is dat ook wel wat voor je. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel een paar mensen die ook gek zijn op Azië. Die vinden het een supergave opleiding. Met deze opleiding zijn er ook mogelijkheden tot buitenland stage - studies.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:53

Ga niet naar Maastricht is gewoon mijn eerste tip. Je hebt er echt helemaal niets aan. Leuk en aardig de stage maar je gooit je geld echt weg. Je krijgt gewoonweg geen baan in Japanse taal via daar, dat kun je echt vergeten. Mijn oud klasgenoten die wel volgehouden hebben zitten nu in andere sectoren en hebben nooit werk gevonden in Japanse taal. En sommige van hun waren ook echt goed. Ik zal maar zwijgen over mijn slechte ervaringen met docenten en lesmethodes daar. Echt, als je per se Japans wilt studeren, zoek dan echt een betere school.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:57

chimello schreef:
Ga niet naar Maastricht is gewoon mijn eerste tip. Je hebt er echt helemaal niets aan. Leuk en aardig de stage maar je gooit je geld echt weg. Je krijgt gewoonweg geen baan in Japanse taal via daar, dat kun je echt vergeten. Mijn oud klasgenoten die wel volgehouden hebben zitten nu in andere sectoren en hebben nooit werk gevonden in Japanse taal. En sommige van hun waren ook echt goed. Ik zal maar zwijgen over mijn slechte ervaringen met docenten en lesmethodes daar. Echt, als je per se Japans wilt studeren, zoek dan echt een betere school.

Daar is die vriend het trouwens wel mee eens :') had ik misschien even moeten melden. :')

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 19:58

xDarkness schreef:
Wat dacht je van de HBO opleiding TMA(Trade management Asia) op Hogeschool Rotterdam? :)
Misschien is dat ook wel wat voor je. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel een paar mensen die ook gek zijn op Azië. Die vinden het een supergave opleiding. Met deze opleiding zijn er ook mogelijkheden tot buitenland stage - studies.

Voor Trade management Asia is Economie of M&O een vereiste, ik heb beide vakken niet. Zelf ben ik ook niet erg van de economische kant. Toch bedankt voor de tip!

Mocht ik een van deze talen gaan studeren, dan ben ik van plan om dat in Leiden te gaan doen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:31

xDarkness schreef:

Ik heb mijn propedeuse TMA gehaald op de HES in Amsterdam. Daarna ben ik in Leiden Japans gaan studeren. Dat was echt 10.000x leuker dan mijn tijd aan de HES.
Ik weet niet of Rotterdam beter is dan Amsterdam, maar ik vond de HES nogal een naar instituut; zo schools en zo veel regels en bureaucratie. De Universiteit Leiden was een verademing daarna! Daar werd je ten minste echt als volwassene behandeld. Ik heb echt een toptijd gehad in Leiden!
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de Economische kant van de studie op de HES mij ook niet zo heel erg goed lag.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:40

chimello schreef:

Maastricht is een hardstikke leuke studentenstad, maar Hogeschool Zuyd is idd één groot rampenplan :'). Ik zou ook lekker ergens anders gaan kijken :j

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:45

Zuyd Hogeschool is per locatie en faculteit erg verschillend. Ik zelf heb een beta studie gedaan in Heerlen en daar was alleen stukken beter geregeld dan in Maastricht. Ze kunnen het wel, maar niet in het talengebied.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:52

Ik hoor veel goede dingen over Leiden, maar weet niet of dat ook Koreaans is. Ik heb enkel georiënteerd op Japans :)

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 12:35

Ja inderdaad, ik heb ook veel goede dingen over leiden gehoord