Linkje van je facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Linkje van je facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:32

Ik vroeg me af waar je het linkadres van je facebook kan vinden. Vroeger stond dat in je info lijstje, stond er gewoon een URL van je facebook in. Dat kon je kopieren en hoppaaaa. Maar dat staat er niet meer en als ik nu de URL in de taakbalk kopieer is dat een rare link die niet wordt geaccepteerd als ik die in het bedoelde vakje plaats. Ik heb deze nodig ivm een digitale leeromgeving waar ik in moet werken voor mijn studie. Als ik dan op de link klik zegt hij dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Vroeger was het iets als:

https://www.facebook.com/maartje.vanwezen10

(dit is maar een voorbeeld he)

Wie kan mij helpen!? Ik heb overal in elke instelling lopen zoeken. Met mijn muis zitten zoeken en klikken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:37

Als je nou in een browser naar je profiel gaat en de link die je dan ziet kopieert? Als ik op de desktop versie naar Facebook ga en op het icoontje met mijn eigen profiel klik dan staat daar de link van mijn profiel die ik ook met anderen kan delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:38

melody7 schreef:
Bij mij is het gewoon dit, ook als ik het kopieer:

https://www.facebook.com/ naam.achternaam (zonder spaties)

Grote kans dat dat dan komt omdat je de enige bent met jouw voornaam + achternaam combinatie op Facebook. Bij mij is het voornaam.achternaam.5 namelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:41

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:42

Emmaa_ schreef:
Als je nou in een browser naar je profiel gaat en de link die je dan ziet kopieert? Als ik op de desktop versie naar Facebook ga en op het icoontje met mijn eigen profiel klik dan staat daar de link van mijn profiel die ik ook met anderen kan delen.

Dit werkt dus niet dan krijg ik een url met een rare code zoals dit:

https://www.facebook.com/profile.php?id=10000854415802

En als ik die plak en later op het facebook icoontje in mijn profiel op de leeromgeving klik dan doet hij het niet.....

Ik heb trouwens de link wel aangepast, niet dat heel bok mijn facebook gaat opzoeken als hij het hier wel doet.

Iemand anders op de leeromgeving heeft wel een werkende link en met haar naam erin en een punt en een cijfer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:44

Ga op je telefoon naar het = teken > profiel > info > meer over jou > naar beneden scrollen bij het kopje contactgegevens.
Daar staat je link.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:45

Especial schreef:
Ga op je telefoon naar het = teken > profiel > info > meer over jou > naar beneden scrollen bij het kopje contactgegevens.
Daar staat je link.

Daar staat hij dus niet ;-)

Edit: Op een gegeven moment stond dat er niet meer....of omdat ik een nieuwere FB heb...?? Vroeger stond daar inderdaad het linkje.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:47

Emmaa_ schreef:
melody7 schreef:
Bij mij is het gewoon dit, ook als ik het kopieer:

https://www.facebook.com/ naam.achternaam (zonder spaties)

Grote kans dat dat dan komt omdat je de enige bent met jouw voornaam + achternaam combinatie op Facebook. Bij mij is het voornaam.achternaam.5 namelijk.

Daar had ik niet aan gedacht, er is een andere en daar staat inderdaad .1 achter.

Ts, als jij via de hoofdpagina naar jouw pagina klikt (bovenin die blauwe balk), wat voor link krijg je dan? Daar staat bij mij gewoon de link met mijn naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:48

Zonnetje81 schreef:
Especial schreef:
Daar staat je link.

Daar staat hij dus niet ;-)

Edit: Op een gegeven moment stond dat er niet meer....of omdat ik een nieuwere FB heb...?? Vroeger stond daar inderdaad het linkje.

Apart, kijk je via je telefoon?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:53

Volgens mij moet je dat zelf instellen.
Dus als je zo'n vage url hebt moet het bij je profiel-instellingen oid wel te vinden zijn, als daar een leeg vakje of niets staat kun je bijv kiezen voor facebook.com/pietsnot als je zou willen.
Fb checkt dan of de url al bestaat en zo niet dan kun je hem instellen als jouw url. :)
Weet alleen niet of dat op elk medium kan waarop je fb kunt gebruiken of bijv alleen de laptop.

Zonnetje81

Re: Linkje van je facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 18:05

Ik werk nu op mijn laptop en daar lukt het ook niet maar ik ga weer eens zoeken. Zoals ik zei was dat er 'vroeger' wel.......alleen is het dus bij mij nu verdwenen...... lekker handig ahum.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 18:07

lor1_1984 schreef:
Volgens mij moet je dat zelf instellen.
Dus als je zo'n vage url hebt moet het bij je profiel-instellingen oid wel te vinden zijn, als daar een leeg vakje of niets staat kun je bijv kiezen voor facebook.com/pietsnot als je zou willen.
Fb checkt dan of de url al bestaat en zo niet dan kun je hem instellen als jouw url. :)
Weet alleen niet of dat op elk medium kan waarop je fb kunt gebruiken of bijv alleen de laptop.

Yeaaahhhh gevonden!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Er is inderdaad een vakje waar je zelf een naam in kan typen! Jippieee