Privacy van je facebookprofiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Privacy van je facebookprofiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:57

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik ben een echte leek als het op de instellingen van je facebookprofiel aankomt.

Ik zou op mijn Facebook graag instellen dat mensen die geen vriend zijn met me niets kunnen zien in mijn profiel (dit moet ergens wel in te stellen zijn want ik ben al zulke profiels tegengekomen).
Ik bedoel hiermee dat 'vreemden' wel nog mijn profielfoto en omslagfoto kunnen zien helemaal bovenaan mijn pagina maar niet meer op mijn tijdlijn kunnen zien wanneer ik deze veranderd heb en wat mijn vorige profielfoto's en omslagfoto's waren.
Alle andere foto's die op mijn tijdlijn staan heb ik reeds kunnen 'verbergen' voor niet-vrienden.

Ik heb al heel Facebook afgezocht maar de juiste knop nog niet kunnen vinden :')

jahoorisgoed

Re: Privacy van je facebookprofiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:07

Helaas is daar niet één knop voor, dat moet je allemaal handmatig instellen :) Ik heb dat ook en ik moest elke foto apart op 'alleen vrienden' zetten, met berichten precies hetzelfde verhaal (en dat was me toch een werk). De overige instellingen heb ik ook via m'n profiel gedaan en daar bij alles aan moeten vinken dat ik het zichtbaar wil voor 'alleen vrienden.'

Dit was overigens op m'n telefoon, of het via de computer ander gaat, weet ik niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:14

Privacysnelkoppelingen --> Bekijk meer instellingen en dan zie je het hele rijtje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:11

Alles wat je al geplaatst hebt aan foto's en statussen moet je handmatig instellen op 'vrienden', verder staat er onder het slotje rechts bovenaan (iig op de laptop) wel iets over privacy en instellingen, die kun je zodanig instellen dat er bijna niets van jou te zien is.
Je kunt ook via dat slotje > 'wie kan mijn inhoud zien' > 'weergeven als' even bekijken hoe het eruit ziet als niet-vriend maar ook bijv de naam van een vriend invoeren om te zien wat zij precies zien. :)
Profielfoto en omslagfoto zul je na het veranderen ook handmatig moeten omzetten, de huidige zijn niet af te schermen maar degene die je ervoor had kun je prima instellen op vrienden of alleen ik of bijv verwijderen. :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 13:07

Bedankt voor de antwoorden.

Hoe zet ik dan mijn eerder geplaatste profiel- en omslagfoto's om naar 'vrienden'. Als ik op zo'n post klik krijg ik enkel volgende mogelijkheden: 'bericht opslaan', 'bericht bewerken', 'datum wijzigen', 'insluiten', 'meldingen voor dit bericht uitschakelen', 'verbergen op tijdlijn' en 'vertalingen uitschakelen'.
Ik zie hiertussen geen mogelijkheid om de foto's om te zetten naar alleen vrienden (maar ik kijk er waarschijnlijk gewoon los over :+ ).

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:18

Dat moet je per album/foto handmatig instellen, dat staat niet onder privacy.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:20

Als je naar de specifieke foto gaat, staat rechtsboven zo'n wereldbol daar kun je op klikken en het wijzigen naar vrienden.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 15:35

Yunomi schreef:
Als je naar de specifieke foto gaat, staat rechtsboven zo'n wereldbol daar kun je op klikken en het wijzigen naar vrienden.

Held!
Ik heb het gevonden, bedankt iedereen!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:47

dollyspikkel schreef:
Yunomi schreef:

Held!
Ik heb het gevonden, bedankt iedereen!

+:)+
Als je alles aangepast hebt kun je ook nog naar je eigen profiel gaan, aan de rechterkant (naast activiteitenlogboek weergeven) op de 3 puntjes klikken > weergeven als.. Dan zie je hoe anderen jou profiel zien. :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 16:06

Ja, dat had ik al ontdekt, maar toch bedankt om het mee te geven :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:16

Let ook op je watsapp je moet je telefoon zo instellen dat je berichten niet op internet komen.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 16:24

Whatsapp heb ik niet dus dat is een zorg minder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:20

marleen_usar schreef:
Let ook op je watsapp je moet je telefoon zo instellen dat je berichten niet op internet komen.

Zo werkt dat dus niet. Via whatsapp kan je nr op facebook komen, maar je berichten blijven gewoon op je whatsapp en worden niet openbaar gemaakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:36

En ook dat kun je afschermen door die gegevens te wissen of bijv op 'alleen ik' in te stellen.
Ik heb bijv mijn emailadres en telefoonnummer compleet afgeschermd dus ook mijn facebookvrienden kunnen die niet zien.
Willen ze een emailadres of telefoonnummer dan mogen ze me dat vragen, als ze die al niet hadden tenminste. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:59

Je hoeft trouwens niet per foto of per status handmatig te doen :)
Het kan ook allemaal in 1 !

Eerst naar acountinstellingen
Afbeelding

Dan naar privacy
Afbeelding

En dan, "het publiek beperken voor de berichten die je heb gedeeld met vrienden of openbaar
Afbeelding